Permalänk
Medlem

Graveringsidéer!?

Ska inom kort börjat med gravering och har redan fått idétorka.. hur får ni era idéer?
Finns de nån hemsida som lägger ut bilder på massa olika gravyer som man kan ta, har riktigt dålig fantasi så ja kan inte komma på nått riktigt bra!

Är ju nybörjare också så ja vill inte gärna ha för svårt!

Men som sagt, Finns det nån hemsida som lägger ut fina/stilrena gravyer?

+ sry om ja frågar men hitta ingenstans HUR man får idén till datachassit.. skriver man ut bilder, har ett "bläck"papper under bilden som färgar av sig på chassit och sen graverar ut?

Tack på förhand

Visa signatur

Tjeeeeeeenare mannen!

Permalänk

Man har kalkierings papper "Karbon Papper" under.. Man skriver ut en bild lägger karbon pappret under och följer linjerna....
Jag skall nog själv göra en hemsida med Fina gravyr motiv som jag själv har använt nån gång i framtiden

Permalänk
Medlem

Tack för svaret till hur man gör me bilden och lycka till med hemsidan

Visa signatur

Tjeeeeeeenare mannen!

Permalänk
Medlem

jag använder inte karbopapper ,.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
jag använder inte karbopapper ,.

Inte jag heller:p brukar köra igenom pappret:p

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

jag med
lr jag graverar oftast plexi så det är enklare man lägger det bara där nere

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

jag brukar använda karbonpapper... men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med svart målade chassin..

Visa signatur

det man inte ser det lider man inte av , för det mesta :P

Permalänk
Medlem

Göra strecken vita? Eller valfri färg som fungerar på svart, som syns alltså.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]