Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

fråga om tft skärmar

-spelar mycket spel-
när man kollar på skärmar skall man kolla enbart på så lågt MS eller på MHz antalet... självklart så skall man ju kolla på båda och ha så lågt MS och så högt MHz tal som möjligt, men om man skall välja och utan att behöva pröjsa 6000KR??

Visa signatur

Yippi ka yeah..

||Dator > ett muskidunder, med en javla massa megaböcklinar, med neon i lådan||

Permalänk

det finns väldigt olikka uppfattningar angående ms. Vissa säger sig inte kunna spela utan att ha 2 i ms och vissa säger sig spela hur bra som helst med 15-20 i ms. Så jag vet faktiskt inte vad som är bäst. Har nämligen också frågat detta och jag kom fram till att JAG inte måste ha en skärm med 2 i ms. Jag hittade en as bra LG skärm väldigt prisvärd. 19 tums LG Wide screen skärm. Med kontrast 2000:1 och med 5 ms tror jag. för 2300 kr. Finns en anna lg som e "vanlig" LG 1919s heter den tror jag, med 1400:1 i kontrast o 8 i ms tror jag. Jag tog den med 5 i ms för jag ville vara på "säkra" sidan att inte få en långsam skärm. Men efter att ha hört att folk har skärmar med 150-20 i ms o lirar spel, så e jag inte orolig längre...

Permalänk
Medlem

okej.
jag får la ta och titta runt lite

jag har en annan fråga oxo när jag såg att du skrev <Med kontrast på 2000:1> är det samma som Bildkontrastförhållande??? vad det nu är.
Alla skärmar jag har tittat på ligger runt 500-1000- skall man ta hänsyn till det, eller kommer det i efterhand..

Visa signatur

Yippi ka yeah..

||Dator > ett muskidunder, med en javla massa megaböcklinar, med neon i lådan||