Permalänk
Medlem

Asus P5W dlx + ninja scythe

Passar ninjan på p5W moderkortet?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Re: Asus P5W dlx + ninja scythe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Passar ninjan på p5W moderkortet?

sök och du skall finna.. men ja det gör den

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem

danke...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Passar inte!

Jag köpte precis en P5W och en ninja rev b, och de passar inte. Hållaren för ninjan tar i några kondingar. Det är inte mycket, men klickar jag i fästena för kylaren så kommer nog kondingarna att tryckas ihop någon mm.

Har de ändrat P5W nyligen, eller?

Nu blir det dremel på eländet. Förhoppningsvis gör det inget om jag slipar bort någon mm på hållaren.

Permalänk
Medlem

Jag har första utgåvan av Ninjan och den passar perfekt. Men Rev 2 ska som du säger ta i lite. Det är inte P5W de har ändrat utan det är Ninjan som kommit i ny utgåva. Men det ska tydligen komma ytterligare en ny som ska ska passa bättre på nya 775/AM2-kort.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Re: Passar inte!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nscho
Jag köpte precis en P5W och en ninja rev b, och de passar inte. Hållaren för ninjan tar i några kondingar. Det är inte mycket, men klickar jag i fästena för kylaren så kommer nog kondingarna att tryckas ihop någon mm.

Har de ändrat P5W nyligen, eller?

Nu blir det dremel på eländet. Förhoppningsvis gör det inget om jag slipar bort någon mm på hållaren.

Har också spanat in Scythe kylaren. På deras hemsida såg jag följande om LGA775 moderkorten:
http://www.scythe-eu.com/en/support.html

Hoppas det kan vara till nån hjälp

Visa signatur

Dator: Samsung Syncmaster 940B, NZXT Lexa, Corsair CMPSU-HX520EU, Asus P5B-E Plus, C2D E6300, Scythe Ninja PLUS, Corsair TWIN2X6400C4 2x1GB Kit, Samsung SpinPoint T166 SATA2 320GB/400GB, Samsung SpinPoint P120 ATA/133 250GB, NEC AD-7173

Permalänk

Jag har precis beställt den nya modellen från shg.biz för en billig penning. 385 kr är ett schyst pris, och det känns lite skönt att slippa såga i den för att den ska passa mitt P5B Deluxe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noneedforaname
Jag har precis beställt den nya modellen från shg.biz för en billig penning. 385 kr är ett schyst pris, och det känns lite skönt att slippa såga i den för att den ska passa mitt P5B Deluxe.

Öhh hmm, rätta mig om jag har fel, men shg säljer väl rev.B fortfarande? Och den passar som sagt inte särskilt bra?

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D

Permalänk

Ja, rackarns. Det är visst samma gamla Rev B. När jag läste på SPCR att den modellen (SCNJ-1100P) var den tredje Ninja-versionen med en särskild plattform för 775-moderbord, förutsatte jag att detta var nåt helt nytt som skulle passa mitt P5B Deluxe. Men icke.

Nu verkar det som att jag får plocka fram dremeln trots allt.