Bokomslag. Idéer, tips och kritik uppskattas!

Permalänk
Medlem

Bokomslag. Idéer, tips och kritik uppskattas!

Hej!

Håller som sagt på med ett bokomslag.
Författare: Gabriel García Marques
Titel: En mycket gammal man med ett par enorma vingar

Har kommit en bit på vägen men skulle vilja ha lite tips, idéer eller kritik.

Några förslag?

Omslaget hittar ni här:

http://theimagehosting.info/out.php/i19665_Bokomslagsenastemi...

Förminskat:

Visa signatur

Ich bin der Santa Claus!

Permalänk
Medlem

"En mycket gammal man med ett par enorma vingar" är totalt omöjligt att läsa. Och det trä-liknande känns inte så bra, men vingarna är mycket fina! Känns lite för mycket Photoshop filter över trä-bakgrunden, även om det inte är det.

Permalänk
Medlem

En röd fläck på en av vingarna skulle få läsaren att undra?!?? WTF

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Kan ju tillägga att omslaget är i A3 så texten blir större.

Visa signatur

Ich bin der Santa Claus!

Permalänk
Testpilot

Är väl snarare fonten som är problemet och inte storleken tycker jag.
Annars va det bra

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

När jag tittar på det där omslaget så tänker jag mig hur det skulle se ut i min bokhylla. Jag tycker ryggen är för svart.

Sen så tycker jag det skulle se konstigt ut när man tittar på boken framifrån, eller när den ligger på ett bord t.ex.

Permalänk
Medlem

kunde de inte kommit på bättre titel... den e ju svenalång...
antingen går du mot att göra den lite rusty och sliten eller så gör du den mer stiliserad kanske? jag har väldigt svårt att tyde det där träet eller vad det är i bakgrunden.
gillar endå tanken med vingarna, vet dock inte hur bra det blir i ihopvikt format. för jag vet inte hur enkelt det är att tyda det som en vinge fiall man bara ser en. kolal själv och bedöm, testa på dina vänner och se vad deras första intryck är, sådant brukar funka finfint

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |