Permalänk
Medlem

Hjälp val av bärbar!

Hej

Undrar om ni kan hjälpa mig hitta den bästa bärbara datorn i 10000 kr prisklassen? Helst från komplett eller datorbutiken tack!

Permalänk
Medlem

Bästa som i mest portabel, bäst för spel, bäst för att surfa på, bäst skärm? Det var lite tunt med information.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bäst för spel

I 10000 kr prisklassen inte mer gärna mindre

Permalänk
Medlem

Den här burken är oerhört poppis i det här forumet.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322753

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325258

Är också ett val, tror den är lite snabbare också. Vet inte hur det är med minnet på grafikkortet, men den kanske kan låna från RAM-minnet.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicla7
Är en Asus a6000 bra?

A6T?

Ja, en sådan skulle passa dig bra men hänsyn till budget och ändamål.

Permalänk
Medlem

Vad är det för specifikationer på den?

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

här är av några recensioner jag läst om komplett, citatet är hämtat från BF2 forum:

"Köpte datordelar för 34000:- av Komplett.se. Efter ihopmontering visar det sig att datorn fungerar, men i 3DMark05 eller POE2 så hänger den sig (har försökt att köra 3DMark05 ca: 40ggr utan att lyckas genomlöpa en enda gång).
Testade ett annat grafikkort, tog ut X-Fi kortet, nyaste BIOS:n, kylde med 30cm fläkt på högsta hastighet, körde CPU & Minnes test.
Efter att ha googlat och testat i en vecka lämnar jag in den 09:00 på Komplett. Jag lämnade in hela burken då de lättare skulle hitta felet, även om jag från början påpekade att det måste vara moderkortet det är fel på (Skickade med en testrapport på 2 A4 med vad jag hade testat som styrkte mitt påstående).

Blev lovad att de skulle försöka hinna få klart burken under fredagen (samma dag).
2 arbetsdagar senare så börjar de jobba med burken, skickar mail om att det är värmeproblem då moderkortet sitter upp och ner i mitt chassi (heat-pipes gillar inte det). Jag påminner dem om att jag kört med en 30CM FLÄKT (vilket de borde veta om de läst mitt medföljande dokument!).

OK, vi provar vidare säger de…hör inget på ytterligare två dagar och jag skriver (går ej att ringa till felsökarna då de enligt egna uppgifter inte har telefoner) och frågar hur det går…får då till svar att ärendet lämnats över till en mer rutinerad felsökare…jag skriver och frågar honom om hur det och han skriver tillbaka att de misstänker minnena. Jag upplyser honom om de minnes tester jag själv har gjort och som står i det medföljande dokumentet (Testade att köra dual och singel channel, testade ett minne i taget och sedan körde jag båda i Memotest86 utan problem). Han svarar då att de skall hinna klart proverna under dagen.
Hör inget under dagen, han svarar inte på mail under kommande dag, utan jag får som vanligt sitta i kö till supporten (som inte har någon direkt kontakt med felsökarna då de inte har några telefoner). Supporten säger att datorn inte är klar, men att de beställt ett moderkort under förmiddagen till min dator.
GRATTIS ERA INKOMPETENTA IDIOTER…bara 6 dagar senare med facit i hand från början!

Jag ber att ansvarig på Komplett ringer upp mig. Förvånat svarar jag 4h senare när någon faktiskt ringer. Tyvärr en trevlig kille så mina aggretioner får inte komma ut ;-D.
Han lovar att min dator inte kommer bli stående utan att någon så fort som möjligt skall göra klart den.
Jag frågar efter möjlig kompensation och han meddelar att igentligen tar de 400kr+moms/h för att montera ihop datorn, men att de gör det gratis för mig.

Idag 09:20 får jag ett mail om att jag har en avhämtning på Komplett.
Glad i hågen kommer jag dit 13:45 för att hitta ett tomt chassi, alla komponenter i en plastpåse och ett moderkort i ett orört postpaket.

Ghaaaaaa….Prioriterat ärende my ass! Efter drygt 4h så har de har inte ens planerat att montera in moderkortet. Jag får frågan om jag vill ha delarna nu eller om jag vill vänta ett par dagar och få det monterat?
Förfan..det gör jag själv på 20min, så jag tog delarna och väntar nu på att ansvarig ringer upp mig och förklarar hur fan de arbetar på Komplett.

Komplett verkar alltså riktigt bra på att sälja saker. De har ett stort utbud och leverarar blixtsnabbt. Men korsa era fingrar för att allt fungerar från början och tills garantitiden är slut. För det går inte att ha med dem att göra.

www.Komplett.inkompetenta.se"

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||