Permalänk
Medlem

Enligt vad jag fått veta är det inte nödvändigtvis 9/10 som gäller, utan synkprofilerna uppdateras successivt och har gjorts så sedan 2/10, och det planeras vara klart senast den 16/10.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Enligt vad jag fått veta är det inte nödvändigtvis 9/10 som gäller, utan synkprofilerna uppdateras successivt och har gjorts så sedan 2/10, och det planeras vara klart senast den 16/10.

Är det fakta från Telia?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem

Ni som har fått högre upload får gärna rapportera upload i TPTEST samt uppskattat avstånd till station.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Nån som har ett hum eller liknande om det här kommer införas hos BBB också?

Permalänk
Medlem

Fixen funkade inte på mitt modem ;/ tror ni att det kommer någon ny? eller om det har kommit en?

Visa signatur

| 3200+ 2000mhz@2650mhz - 2gb pc3200@CL2.5 - x1800xt 512mb - 200 gb SATA-2 - 320 gb SATA-2 - 200 gb IDE |

Permalänk

Ni som har fått högre upload har ni starta om modemet imellan eller är det bara och vänta?

Visa signatur

Barton 2500+@3700+ radeon 9600 bravo 1.8Tb
Toshiba M70 1,5Gb minne

Permalänk
Medlem

Ni får ta och lugna er, ringde till supporten nyss och det skall vara klart den 16oktober för alla befitliga kunder. Alla som nybeställer får det direkt. En omstart av modemet är ett måste när det är klart på Telias sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salsa
Är det fakta från Telia?

Yes, det är vad som gäller.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Jag ringde Telia idag och dom sa att alla telestationer skall vara färdiguppgraderade den 16e oktober. har ni tur kan ni få det vilken dag som helst, dock senast 16e (er som ännu inte fått uppgraderingen). Bara att invänta, själv väntar jag också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AshMADMA
Jag kör ett DG834PN, det något diffusa svar jag fick av Netgear på frågan om det skulle komma några uppdateringar var att de för närvarande inte har några modem som stödjer Annex M. Jag är inte så insatt i de olika ADSL-varienterna så jag har inte en aning om det är möjligt att implementera med enbart firmware eller om någon typ av stöd måste finnas i hårdvaran.

Har du kört Zyxel tidigare? Får du också betydligt bättre uppkopplingshastighet med Netgear modemet? Trots dryg 1000 m till telesetationen har jag f.n. "DownStream Connection Speed 23728 kbps
UpStream Connection Speed 1215 kbps" där jag med zyxelmodemet bara får lite drygt 19mbps ner och lite drygt 1mbps upp.

Körde Zyxel i en dag, men det vägrade fungera riktigt, fick kämpa i flera timmar för att få ip, sen försvann det vid reboot, det enda som fanns var en betafirmware för att köra adsl2+, vet inte om det hade med saken att göra. Och efter all åska som varit fanns det inga modem att köpa här i falun, så det fick bli en kobinerad.

Några fartskillnader märkte jag inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozTin
Jag ringde Telia idag och dom sa att alla telestationer skall vara färdiguppgraderade den 16e oktober. har ni tur kan ni få det vilken dag som helst, dock senast 16e (er som ännu inte fått uppgraderingen). Bara att invänta, själv väntar jag också!

dom är säkert färdig utbyggda den 16:e jag har pratat med en på telia (ej kundtjänst) idag & dom sa att det va stoppat tillsvidare det för det va för mycket problem. blev så att det bara va iptv som funkade som det skulle, så vi får väll se när det blir ordning på det:)

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZKYNET
dom är säkert färdig utbyggda den 16:e jag har pratat med en på telia (ej kundtjänst) idag & dom sa att det va stoppat tillsvidare det för det va för mycket problem. blev så att det bara va iptv som funkade som det skulle, så vi får väll se när det blir ordning på det:)

fan va trist trodde vi skulle kunna få de snart nog... jaja, den som väntar på nått gott, väntar aldrig för länge

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Ska man behöva "forca" modemet till att använda sig utav Annex M? Jag hittade ingen inställning om detta?

Har firmware version: V3.40(SR.3)b3 | 08/22/2006

Fick dock lite bättre speed direkt efter uppdateringen, 11/1 mot 8/1. Har 2250 km till stationen.

Visa signatur

[ Nocz = Negative, Overflow, Carry, Zero ]

Permalänk
Medlem

Nej man skall inte behöva tvinga modemet då det hela skall ske per automatik.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Oj va trevligt att dom höjer uploaden.

Hoppas de funkar med mitt modem då som är ett Billion BiPAC 7402 som jag får ut ca 23 mbit i download och 1 mbit ca i upload.

Bor 689 meter från telestaionen enligt Telia

Stödjer mitt modem den nya uploaden eller?

För på lådan till modemet står där att de stödjer 3 mbit i upload och 24 i download.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markus_H84
Oj va trevligt att dom höjer uploaden.

Hoppas de funkar med mitt modem då som är ett Billion BiPAC 7402

Maila Billion och ta reda på det...

http://www.billion.dk/sw/index.html

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Maila Billion och ta reda på det...

http://www.billion.dk/sw/index.html

Såg på deras hemsida nu de stödjer bara 1 mbit i upload de är ett Annex A

Kanske dom fixar så de stödjer de vem vet annars får jag skafa ett Zyxel modem som stödjer de De har ju ingen routern inbyggt som mitt nuvarande har.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

Hur går det, är det någon som har fått ökad uppload idag...

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Telia har även ökat avståndet nu.

2 Mbit : max 9 kilometer från stationen.
8 Mbit : max 5.5 kilometer från stationen.

Så nu kan jag byta mina 0,25 Mbit mot 2 o här sitter ni och är glada över att få högre upload än vad jag får som download.

Permalänk
Medlem

Inget än på min front.
Aja, det kommer när det kommer.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Inget än på min front.
Aja, det kommer när det kommer.

Inget här heller.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Pratade med dom, det ska bli inkopplat idag.
Bara att hålla ut mao.
Blir väll imorgon!

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk

Jag har ringt Telia nu och skaffat deras modem la på 12 månader så jag fick modemt gratis. Fick också veta att min telestaionen här är uppgraderad för den nya uploaden Så jag behöver inte vänta förutom på modemt.

De ska bli kul se vad jag får ut i upload bor 689 meter får ut idag 23/1 mbit
Med mitt Billion BiPAC 7402

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Inget här heller.

Inget ny uppströms speed här heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingo_ATI
Inget ny uppströms speed här heller.

Funkar inte hos mig heller, ringde endå felia och frågade och det skulle vara grönt.

helsike me! får vänta...

Permalänk
Medlem

kommer ju säkert en vecka efter "utlovad" tid brukar det vara hos alla leverantörer, av alla desslag lite synd när jag tänker efter

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Jag har haft 2,5Mbit upload sen dag ett, men det kanske beror på att jag uppgraderade till 24Mbit först när dom hade höjt uploaden.

Permalänk
Medlem

Uppgradera mitt svarta Zyxelmodem förut idag men fick 976 kbit upload enligt tptest

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk

Tidigast den 9:e (idag) och senast den 16:e (fredag). Läste det någonstans, men kommer ej ihåg vart.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Tidigast den 9:e (idag) och senast den 16:e (fredag). Läste det någonstans, men kommer ej ihåg vart.

Hade du läst hela tråden så skulle du märka att vi redan har kommit fram till det.
(16:e är på måndag nästa vecka för övrigt:p)

Hur som helst, vad jag har hört från Telias support så lär det inte bli senast den 16:e heller.