Permalänk

Problem med Halo

Jag har köpt halo till PC och när jag har installerat och klickar på "play" får jag detta felmeddelande

A problem occured initializing Direct3D. Hardware acceleration maybe disabled, please run DXDIAG

Machine Info: 3000MHz, 1024MB, 384m ATI (0x554f)

spelar kraschar efter det och det går inte att spela.

Permalänk
Medlem

Har du både nyaste directx versionen samt grafik-drivrutiner?

Permalänk

Jag vill också ha igång Halo! Jag kunde köra tills jag kom till 3:e banan eller kapitlet eller va man nu ska säga. Sen efter ett tag stängs spelet ner och mitt på skärmen finns det en ruta där det står "Exception! Gathering exception data"

Funkar att spela i Safemode, men vem vill göra de? (otroligt fult)

Visa signatur

MSI K9N Neo nForce 550 Socket AM2
AMD Athlo64 X2 4200+, Gainward Nvidia 7900GT
1024MB DDR2 667MHz, Soundblaster Audigy 2

Permalänk
Medlem

Hej! Samma öde råkade jag ut för efter att ha formaterat min dator och ominstallerat Halo. Efter mycket klydd testade jag att köra Halo från min bärbara hårddisk som lyckligtvis de gamla installationsfilerna, sedan innan formateringen, låg kvar på. Detta fungerade.
Anledningen till varför det fungerade tror jag beror på att när jag installerade (andra gången) Halo från en ISO-fil som jag mountade fungerade inte spelet(Jag hade tappat bort skivan). Men när jag körde Halo från de gamla installationsfilerna, som jag installerade från min köpta cd så fungerade spelet perfekt.
Om du installerade Halo från den riktiga cd, kan jag inte alls förstå vad felet beror på. Felmeddelande meddelar att det är DirectX som är felet men så är inte fallet(jag testade att installera alla olika directX utan resultat). Men Installerade du spelet från en bränd skiva eller en nerladdat föreslår jag att du testar med en annan nedladdningsbar skiva för att det kanske var fel på den som du laddade hem.
Lycka till!

Visa signatur

BE-2350, X1950PRO, 2xPC5400

Permalänk
Medlem

om ni ska spela halo, SKA ni spela det på xbox ffs, så mkt bättre