Need for speed carbon

Permalänk
Medlem

När kmr detta spel ut?

Visa signatur

#CPU:i7 920 @ 4Ghz + Corsair H70 #GPU:ASUS GTX 1060 3Gb
#Moderkort:Rampage III Formula x58 Socket 1366 #PSU:Cheftec 650w#RAM Corsair Dominator 1600mhz 12gb

Permalänk
Medlem

31 Oktober - 1 November

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

nån mer än mig som tyckte demot flöt väldigt dåligt på drift banan???? de flöt inte bra för mig i alla fall.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det är tydligen väldig hård press från biltillverkarna om hur deras bilar ska bete sig i spelet på grund av att det handlar om olaglig racing, det är därför bland annat skademodeller saknas från Underground och framåt.

Rättelse, press på hur deras bilar inte ska skadas, inte press på hur bilarna beter sig.
Varför skulle Porche eller BMW vilja att deras bilar representeras som tafatta leksaksbilar i sättet de beter sig?
Nej, det är EA's helt egna beslut
Inget köp för min del.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Rättelse, press på hur deras bilar inte ska skadas, inte press på hur bilarna beter sig.
Varför skulle Porche eller BMW vilja att deras bilar representeras som tafatta leksaksbilar i sättet de beter sig?
Nej, det är EA's helt egna beslut
Inget köp för min del.

Biltillverkarna vill så klart att deras bilar ska verka bra, är det då för mycket simulator över spelet så verkar dom bara svårkörda för den stora massan.

Att dom inte kan skadas är nog bara en liten del av biltillverkarnas krav.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag har inte nått emot att de inte skadas. Däremot förlorar man för lite fart när man kör in i väggen så man blir inte riktigt motiverad att bromsa innan kurvorna. Mer straff för att köra kasst tycker jag. Och ingen jävla trafik som är ivägen!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Jag har inte nått emot att de inte skadas. Däremot förlorar man för lite fart när man kör in i väggen så man blir inte riktigt motiverad att bromsa innan kurvorna. Mer straff för att köra kasst tycker jag. Och ingen jävla trafik som är ivägen!

Visst är det magiskt hur det aldrig ärbilar i vägen när man har n chans att se dem, men så fort man tar ett hörn med dålig sikt så är det en mindre kö som Absolut måste svänga åt det håll man försöker köra förbi på...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Biltillverkarna vill så klart att deras bilar ska verka bra, är det då för mycket simulator över spelet så verkar dom bara svårkörda för den stora massan.

Att dom inte kan skadas är nog bara en liten del av biltillverkarnas krav.

Skitsnack.
Anledningen att spel som PGR får licenser är att bilarna ska kännas sköna att köra, anledningen att spel som NFS får licenser är att billoggan ska spammas över alla menyer överallt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kx_mr
är det rätt länk? får fel medelande

Nä, du får nog rätt meddelande.

Permalänk

Finns redan att ladda hem, undrar om det är en fake.
Jag tänker inte ladda hem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Finns redan att ladda hem, undrar om det är en fake.
Jag tänker inte ladda hem

Tror inte det är, det är reloaded..Men sånt får vi inte prata om här

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Var kan man tanka hem demot?

Visa signatur

#CPU:i7 920 @ 4Ghz + Corsair H70 #GPU:ASUS GTX 1060 3Gb
#Moderkort:Rampage III Formula x58 Socket 1366 #PSU:Cheftec 650w#RAM Corsair Dominator 1600mhz 12gb

Permalänk

Har provat demot, det var rätt kul faktiskt. (EA hade testmonter)

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
http://www.ea.com/nfs/carbon/us/

Då?

Edit:

Jag undrar vad skillnaden är på detta jämfört med

NFS:U
NFS:U2
NFS:MW

Med tanke på att dom 3 var nästan exakta kloner, med skillnad på den tredje som hade dagsljud *AMAZING* och poliser.......

Den tredje hade så att allting blev slowmotion, en helt annan stad, helt andra bilar, polisjakter, utspelade sig på dagen, ny grafikmotor och andra spelmodes. Du verkar inte riktigt ha koll på vad exakt och klon betyder.

Permalänk
Medlem

2 av 3 är inte så illa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

NFS3 : Hot Pursuit är fortfarande det spel jag haft absolut roligast med, har provat alla som kommit efter det. Däremot tyckte jag NFSU 1 & 2 var helt enormt mycket bättre än Most Wanted. Det första jag störde mig på i MW var att jag inte kunde stå still med min bil och helt enkelt svänga? Den började burna och skit. Vill jag burna då gör jag det, vill jag svänga och gasa lite då ska den tamejfan göra det också. Sen så kändes MW mer ihopkastat än dom tidigare spelen, förstår inte hur det kan ha fått 8,4 på Gamespot? Biljakterna är ju ett jävla skämt...

Jag kanske låter negativ men körkänslan i MW är enligt mig sämst av alla NFS-spel hitils och det finns inga blacklists eller superstylade golfar i hela världen som kan göra spelet roligt... Gör rätt, gör om.

Ps, bara jag som tycker grafiken i MW är _mycket sämre än Underground-spelen?

MVH

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

NFSU2 till Gamecuben är ett hån, kändes som EA pissa på min GC.
Köpte spelet nytt för ynka 99 kr och har ångest att jag köpte skiten ?!
Anledningen är att spelet är det sämsta skitportningen jag sett.
Grafiken är som 300*100 pixlar och 10 FPS.

Trodde först jag hade fått en skum skiva eller något annat jox eller att Gamecube började få fel, gick in och läste några recensioner om just NFSU2 till gamecube och fick mig läsa att mitt spel funkade som det ska.

Jag har också gett spelet en chans, runt 7-8 timmar men det ända jag tänker på är hur det flyter och att det ser ut som bajs.

Gillar inte(spela) bilspel på PC därav köpet till Gamecube, uff vilket misstag.
Jag är så arg så jag funderar på att gå tillbaka till affären och få tillbaka min ljuva 99 kr.

Aldrig mer EA massrealese till min Gamecube, inte till min dator för den delen heller, framför allt inte NFS serien...

Någon annan som har NFSU2 till GC eller har testat som vill dela min ilska ?

Nej, jag kommer inte köpa NFS:Carbon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
NFS3 : Hot Pursuit är fortfarande det spel jag haft absolut roligast med, har provat alla som kommit efter det. Däremot tyckte jag NFSU 1 & 2 var helt enormt mycket bättre än Most Wanted. Det första jag störde mig på i MW var att jag inte kunde stå still med min bil och helt enkelt svänga? Den började burna och skit. Vill jag burna då gör jag det, vill jag svänga och gasa lite då ska den tamejfan göra det också. Sen så kändes MW mer ihopkastat än dom tidigare spelen, förstår inte hur det kan ha fått 8,4 på Gamespot? Biljakterna är ju ett jävla skämt...

Jag kanske låter negativ men körkänslan i MW är enligt mig sämst av alla NFS-spel hitils och det finns inga blacklists eller superstylade golfar i hela världen som kan göra spelet roligt... Gör rätt, gör om.

Ps, bara jag som tycker grafiken i MW är _mycket sämre än Underground-spelen?

MVH

Körde du med ratt och gaspedal? Isf kanske gaspedalen inte är rätt inställd. Körde med tangentbord och då blir det ju såklart max gas när man trycker på knappen och då är det inte konstigt alls att man tappar greppet.

Permalänk
Avstängd

Trailern säger ingenting om spelet är bra eller dåligt. Ska man gå efter vad det va för bilar man såg i den, så kan man utgå att det troligen handlar om en sunkig shit i Mostwanted-anda...

Jag vill ha 100% realistisk skademodell, kör man 70km/h in i en bergvägg så ska bilen sedan se ut så vaefter...

Permalänk
Medlem

Om du vill att bilarna ska gå sönder osv. Så finns det spel som passar dig. Tycker den här nfs versionen kommer bli rätt så trevlig. Ett enda fel är ju att man kör i samma stad som i mw. Men som är lite omgjord. Men det får man se när spelet är släppt

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Körde du med ratt och gaspedal? Isf kanske gaspedalen inte är rätt inställd. Körde med tangentbord och då blir det ju såklart max gas när man trycker på knappen och då är det inte konstigt alls att man tappar greppet.

Nej jag körde inte med ratt och gaspedal, jag jämförde helt enkelt hur det fungerade jämfört med tidigare NFS-versioner, och där var det mycket bättre. Sen att behöva använda ratt & pedal för att kunna svänga med den här klassen av arkadracer tycker jag är lite over-the-top

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Ge mig Street Legal:Redline + GTR2 i samma spel.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leather

*drömmer*

Permalänk
Medlem

Ingen som har tänkt på att i trailern till spelat kör dom liknade bilar som dom kör i slutet på The Fast and the furius 3?.Jag menar vägen i trailern är ju upplagd på samma vis som den i filmen medd.Mörkt,Utför och kurvor=Driftning,

Inspirations Källa?

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leather

Street Legal: Redline var fan en av dom buggigaste spelen jag nånsin provat

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Street Legal: Redline var fan en av dom buggigaste spelen jag nånsin provat

Ja, opatchat så var det helt och totalt värdelöst. Men in med de officialla patcharna så funkar det klockrent. Sedan att det fortfarande finns en aktiv modscene gör inte saken sämre.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Nej jag körde inte med ratt och gaspedal, jag jämförde helt enkelt hur det fungerade jämfört med tidigare NFS-versioner, och där var det mycket bättre. Sen att behöva använda ratt & pedal för att kunna svänga med den här klassen av arkadracer tycker jag är lite over-the-top

Men vad tror du händer om du ger fullt rattutslag i verkligheten och trycker gasen i botten på en verklig bil med väldigt många hästkrafter(från stillastående)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Men vad tror du händer om du ger fullt rattutslag i verkligheten och trycker gasen i botten på en verklig bil med väldigt många hästkrafter(från stillastående)?

Det var just det som var lite roligt, bilen i fråga var den absolut första bilen jag köpte, en IS 300 helt original. Har du inte testat bilen i fråga insisterar jag på att du köper den och försöker "dutta" på gasen och du får se hur knasigt skiten beter sig. Och jag vet för övrigt mycket väl vad som händer om man gasar och ger fullt rattutslag, jag har faktiskt körkort, var inte det jag syftade på

Det enda jag menar är att fysiken och känslan i Most Wanted suger enormt jämfört med till exempel Underground-serien. Det var ett enormt steg tillbaka, och Carbon ger en inte direkt några höga förväntningar heller.

Jag jämför helt enkelt med dom tidigare NFS-spelen och Most Wanted är sämst hitils, punkt! Jag kommer dock testa Carbon.

MVH

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Need For Speed - Junkyard

Bygg en så risig bil som möjligt och kör sedan sönder den i grannens trädgård. Kan bli ett kul spel

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

någon som vet vilka extra bilar det kommer vara i collectors edition