World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

OMG

Fick,

http://www.thottbot.net/?i=23875

i Scholo idag Så jäkla nice

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
OMG

Fick,

http://www.thottbot.net/?i=23875

i Scholo idag Så jäkla nice

hehe, het färg
gz iaf

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Nån som vet om det kommer att bli en global reset av spelet när TBC implementeras? Orkar inte läsa igenom hela tråden =/

Visa signatur

P4 2.4, Microstar MS-845e max2,2x 512 Apacer 333 Mhz DDR, 2*60 GB IBM Deskstar, 250 GB Maxtor, GF4 Ti4200 128 MB, känns ju bra att moderkortet inte stöder mer än 266 Mhz minnen . . .

Permalänk
Medlem

En sak att all gammal loot från MC/BWL/Naxx o.s.v. blir utdaterad. Men vad händer med alla rep rewards grejer (som AB, WSG & AV), kommer det komma nya grejer man kan köpa vid lvl70? Och dom stackare som ofrat sitt liv för att skaffa PvP gear, hur blir det med dom, grinda up till rank 14 igen när dom blir lvl70?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vXo] Manhood
Nån som vet om det kommer att bli en global reset av spelet när TBC implementeras? Orkar inte läsa igenom hela tråden =/

Nej, det kommer inte bli någon reset. Finns det någon som helst anledning till att göra det? Det vore ju fullständigt hjärndött. Så nej, garanterat inte.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
min mamma e alkoholist

Och med det vill du komma?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

altså, som det ser ut nu finns det ingen som helst anledning att köra MC/AQ20/ZG (även svårare instancer för den delen).

Låt oss säga att dagens tier2.5 kommer bli typ gårdagens valor i motsvarighet

IMO var det lite dumt att göra quest items/gröna så pass bra.

Vi får vell se hur det blir en liten del av mig tror nog att expansionen kommer floppa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll2
En sak att all gammal loot från MC/BWL/Naxx o.s.v. blir utdaterad. Men vad händer med alla rep rewards grejer (som AB, WSG & AV), kommer det komma nya grejer man kan köpa vid lvl70? Och dom stackare som ofrat sitt liv för att skaffa PvP gear, hur blir det med dom, grinda up till rank 14 igen när dom blir lvl70?

de "stackarna" som har grindat till r14 gear kommer få göra det igen. varför skulle de få gratisgear direkt vid 70 när det kommer ta lång tid för alla andra som nöter instancer att få gear?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
de "stackarna" som har grindat till r14 gear kommer få göra det igen. varför skulle de få gratisgear direkt vid 70 när det kommer ta lång tid för alla andra som nöter instancer att få gear?

För att de som har clearat naxx har kämpat en hel del ska du någ se lilla du..

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
För att de som har clearat naxx har kämpat en hel del ska du någ se lilla du..

Precis det jag menar, man kan inte jämföra en quest ala "Döda Chuck Norris 10 gånger" mot MC, BWL, AQ40 eller Naxx därför borde inte gearen vara sådär jävla bra...

Permalänk
Medlem

Kan ni inte se det som så att ni faktiskt har fått uppleva alla dessa instanser, fått gearen ni har velat och känt er bäst. Ni har upplevt spelet.

Men nu är det dags för en ny era med nya instanser, ny gear och nya utmaningar.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Men om man ska döda Chuck Norris 10ggr så är det nog ett jävla jobb! Han är en hjälte! Han är omöjlig att döda.
Då förtjänar dom sjukt bra gear

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Om någon vill testa BC så har Gamingeye ett par tävlingar så man kan vinna en Beta nyckel

http://www.gamingeye.com/pc/online/wow/?PHPSESSID=b02d138c58b...

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Kan ni inte se det som så att ni faktiskt har fått uppleva alla dessa instanser, fått gearen ni har velat och känt er bäst. Ni har upplevt spelet.

Men nu är det dags för en ny era med nya instanser, ny gear och nya utmaningar.

Word!
Ni kan ju inte sitta och begära att wow ska förbli som det är, klart uppgraderingar måste komma. Som Wixia sa, nya instancer, nya utmaningar och framförallt ny gear.
Trodde ni att ni skulle kunna leva på tier1/2/2,5/3, då skulle wow vara förbannat tråkigt och det vet de flesta, det kan behövas lite friskt blod.
De som pressat till rank 14, kan väll pvpa på 70 igen om de känner för det.
Men ranks ska väll inte finnas kvar som nu, man ska köpa gear för arena points, honor points och tokens i halaa staden. Så de lär hitta nytt roligt att göra då pvp också är en stor del av TBC.
Nu när det är 25 instancer kommer guilds vara en dröm, då kan man vara 30pers som är sammansvetsade, känner varandra och njuter av spelet. Istället för kolossola guilds på 50+ pers

Visa signatur

Permalänk

Kom att tänka på en sak. Hur blir det för Priest/Druider/Paladiner som är healbot speccade att levla till 70? :v

Smite, Smite, Smite, Smite ... 70% to go.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att specca om? lol

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Kom att tänka på en sak. Hur blir det för Priest/Druider/Paladiner som är healbot speccade att levla till 70? :v

Smite, Smite, Smite, Smite ... 70% to go.

man får väll köra instancer till lvl 70 fast det lär ju ta ca 3 år specielt då dom flesta som köpt BC säkert kommer att grinda/questa så fort som möjligt till level 70 vilket betyder att ingen vill göra trista lvl 60 instancer med gammal gear i annars får dom respecca Tur man redan är shadow

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

Shadow = No Guild :x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Shadow = No Guild :x

Jag har precis nått 60 så jag har inte "hunnit" specca holy.. PvP:ar istället, man lever så mycke längre som shadow än holy iaf jag

får man inte specca shadow för guilden när/om man ska levla 60-70 så är det en sniken guild då hade jag lämnat guilden.. fast det är ju min åsikt

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Är det inte så att alla mobs i Outlands är lvl 60+ elites? Ser iaf ut som det, på de screens/filmer jag sett iaf och det skulle i så fall förklara en hel del

Stämmer verkligen inte Outland är ju 55+.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Vill ju poängtera att det är mycket Instance leveling i TBC, därav är det rätt chill om ni är holy.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jepp och sen när man väl får BC kommer nog många (jag iaf) att göra olika uppdrag\grinding med guilden. Och då är det väl inte så dåligt att vara healer? Sen kommer du aldrig att ha problem med att hitta grupp till olika instancer heller

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

tur dag för mig idag , fick epic daggern från princess när jag farmade mara själv, sen fick man aq20 ring + alla mats under raiden, väntar på att vi kör ony så kanske man får t2 mössa också

Permalänk

Det här spelet e faktiskt rätt kul har spelat 2 dagar nu är lev12 night elf hunter men det är så mkt man inte fattar vad är epic, raid, grinding, tibia mm vore kul om man visste vad allt betyder..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
Det här spelet e faktiskt rätt kul har spelat 2 dagar nu är lev12 night elf hunter men det är så mkt man inte fattar vad är epic, raid, grinding, tibia mm vore kul om man visste vad allt betyder..

Epic = Lila item som oftast är mycket bättre än lika level items som är blåa eller gröna

Raid = När man vill ha mer än 5 personer i en grupp så kan man gå in i tabben Raid o trycka på convert to raid så du kan ha upp till 40 personer i din "grupp".

Grinding = Göra samma sak flera gånger, t.ex. döda en Boar 100 gånger för att få exp, kan även vara att plocka blommor, minea eller liknande saker för att få pengar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers

Om 5 månader kommer du tänka tillbaks på när du var ny till spelet och inte visste nånting, och önska att du visste lika lite nu, jag lovar

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem

Dom som tycker att allt med BC är åt helvete kan ju strunta i att köpa den ? Lättast så

Permalänk
Medlem

Dingade 60 för ett tag sen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Stämmer verkligen inte Outland är ju 55+.

Jamen, alla är elites? Eller har jag helt åt helvete fel nu? (Hoppas det :> )

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Har kämpat igenom hela naxx, men tycker ändå det ska bli skitkul med nya instancer och items. Spelar man bara för gear, och inte tycker det är kul att raida/pvpa så ska man nog faktiskt lägga ner

Visst att det kan kännas lite drygt att byta ut Tier-3 mot blåa items i början men vadå, hellre det än att vara "klar" med spelet även när BC släpps

Visa signatur

*-'