Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Nog uppskattar det garanterat inte värdet på ett paket ifall det står på det. Har aldrig själv varit med om det. Samt nej man skriver inte fraktens värde på den biten. Man skriver värdet på vad innehållet är värt inget annat.

min erfarenhet är att även frakten skrivs på deklarationen, och jodå den är också tullpliktad..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Nog uppskattar det garanterat inte värdet på ett paket ifall det står på det. Har aldrig själv varit med om det. Samt nej man skriver inte fraktens värde på den biten. Man skriver värdet på vad innehållet är värt inget annat.

Fel, fel, fel, fel, fel... Generellt sett, nio av tio gånger, så skriver de med det totala beloppet du betalat, alltså inklusive frakt. Och man får tulla utifrån vad specifikationerna säger, antagligen teknisk hårdvara eller dylikt. Men som sagt, i de flesta fallen skriver de ner värdet rejält och i ibland har man även tur att de skriver det som en gåva även när man inte ber om det. Vilket kan underlätta lite. Förresten, om ni kan välja så försök undvika att fraktamed DHL eller regular post eftersom de är lite snällare gentemot tullen, försök välj typ UPS deras paket brukar inte åka på tull. Ytterligare så försök att hålla ner värdet på paketen, då är det större chans att man lyckas.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Hmmm, tror ni det finns någon sida som skriver ner värdet om man frågar då? Eller som inte skickar med DHL? Tror ni DvdBoxOffice skulle göra det?
Inte videogamesplus, de har inga Wii.

Permalänk

det enda jag skulle kunna tänka mig att beställa från utlandet vore wiimoten och ev nunchucker. har någon hört ifall kontrollerna är regionslåsta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Hmmm, tror ni det finns någon sida som skriver ner värdet om man frågar då? Eller som inte skickar med DHL? Tror ni DvdBoxOffice skulle göra det?
Inte videogamesplus, de har inga Wii.

Det är inte säkert du får US Wii på release dagen i usa så du vet. chansen är rätt så liten

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Det har jag väl aldrig sagt... Men nog finns det sidor som har den kvar.

Permalänk
Medlem

Asså... e sjukt att den stora dagen snart är här...
känner mig som när jag gick i 3:e klass på 80-talet och fick spela NES , super Mario Bros första gången.. det var KÄRLEK!!

för er som ej växte upp när Nintendo åt allt annat, kan ej förstå vår kärlek för nintendo..

Nintendo är ÄKTA Kärlek.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Asså... e sjukt att den stora dagen snart är här...
känner mig som när jag gick i 3:e klass på 80-talet och fick spela NES , super Mario Bros första gången.. det var KÄRLEK!!

för er som ej växte upp när Nintendo åt allt annat, kan ej förstå vår kärlek för nintendo..

Nintendo är ÄKTA Kärlek.

Ja både Nes och Snes sålde väldigt bra, har ägt båda men dum som jag var sålde jag Nes:en. Köpte efter det en Snes när jag spelat Street fighter 2, uppgraderade senare till Sf 2 Turbo och det var som ett helt annat spel:). Nintendo gör nog helt rätt när de satsar på möjligheten att kunna spela alla deras gamla pärlor. Ska bli kul att se hur deras nya kontroll kommer att funka i praktiken, kanske kommer den att förändra sättet man idag spelar spel på:)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag också känner mig som ett litet barn, är hur sugen som helst på att sätta tänderna i twilight princess! Tankarna för mig hela tiden tillbaka till ocarina of time's glansdagar, oh geez.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
Jag måste säga att jag också känner mig som ett litet barn, är hur sugen som helst på att sätta tänderna i twilight princess! Tankarna för mig hela tiden tillbaka till ocarina of time's glansdagar, oh geez.

Tror ni att det kommer vara mycket bättre? och kommer man uppleva mycket? Om vi säger att jag inte har så mycket pengar och vill ha ett bra spel då menar jag BRA spel som håller länge, va e d man ska välja då Mario Galaxy, Zelda TP eller Red Steel? :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
Tror ni att det kommer vara mycket bättre? och kommer man uppleva mycket? Om vi säger att jag inte har så mycket pengar och vill ha ett bra spel då menar jag BRA spel som håller länge, va e d man ska välja då Mario Galaxy, Zelda TP eller Red Steel? :S

Det var en väldigt bra fråga som ingen kan svara på. Eller svara kan man ju alltid men.

Jag har i alla fall tänkt mig först och främst Zelda TP. Mario Galaxy kommer säkert bli kul det med, men nu har jag bestämt mig för Zelda för att det är i min mening bättre handling i det. Lite djupare miljöer. Dock ska man väl inte jämföra spelen på det viset. Hur som helst, jag tror och hoppas Zelda ger mig mer underhållning.

Min ekonomi är inte heller så pass stark... eller den duger, jag vill bara inte slänga alla pengar på spel.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Mycket bättre, än OoT? Det betvivlar jag. Men det verkar vara ett polerat OoT, som nästan är fulländat.. Matt (om han nu heter så) på IGN skulle ju tydligen vara mer eller mindre "lyrisk" 10h in i spelet. Tror definitivt att spelet kommer slå stort i alla fall. Kör på Zelda TP, skulle jag säga. Mario kommer ju inte förrän 2007, eller? Så du har gott om tid att skramla för det också F. ö känner jag igen det där med lack of money, hehe.

Jag tror ni som väljer TP i första hand, inte kommer bli besvikna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Det var en väldigt bra fråga som ingen kan svara på. Eller svara kan man ju alltid men.

Jag har i alla fall tänkt mig först och främst Zelda TP. Mario Galaxy kommer säkert bli kul det med, men nu har jag bestämt mig för Zelda för att det är i min mening bättre handling i det. Lite djupare miljöer. Dock ska man väl inte jämföra spelen på det viset. Hur som helst, jag tror och hoppas Zelda ger mig mer underhållning.

Min ekonomi är inte heller så pass stark... eller den duger, jag vill bara inte slänga alla pengar på spel.

så känner jag med, man köper en konsoll som Wii så vill man ha alla skojjiga titlar men man har inte råd det är då det känns så hopplöst :(, vill ba ha alla fast går ju inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tillåt mig citera, utan att spoila alltför mycket.

Citat:

There's no way to know for sure how it'll all turn out yet, as even with 10 hours under my belt I've only scratched the surface. However, if the game keeps up or gets better - as Nintendo's people promise that it does - there is simply no way that the adventure will remembered as anything but a masterful classic and quite possibly the best launch title in the history of the business.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr

Som sagt, Zelda TP är givet. Hade jag varit kvinna hade jag knappast kunnat hålla fingrarna på utsidan efter att ha läst igenom Matts artikel på ign.

Men att välja mellan zelda och mario är tämligen onödigt, då Mario Galaxy inte släpps förrän nästa år. Förmodligen sent nästa år om jag får gissa. Tror nog de flesta kan skrapa ihop 500SEK på ett år

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch

Vill du ha ett långt spel så tror jag knappast att Red Steel kommer att hålle speciellt länge, det är ju trots allt ett FPS. Jag tror iofs att det blir ett bra spel med tanke på den nya styrningen och så, men i längen skulle jag nog lägga mina slantar på Zelda:)

Permalänk

hmm, Beslutsångest... funderar på att lägga nån bokning någonstans, men måste ju bestämma mig för vilka spel etc. jag ska ha först...

Blir iaf Wii + Zelda... extra handkontroll får bli senare... (troligen), men vill även ha Metroid Prime och Super Monkey Ball... Det blir Inte alla 3 samtidigt... så Zelda + ett av dessa får det bli...

Metroid är jag extremt sugen på pga FPS med Wii-kontroll (alltid avskytt FPS på spelkonsol förut, därav suget på nice FPS med nice kontroll).
Super Monkey Ball verkar dock vara ett spel som lämpar sig för tillfällden då man är fler... tävla mot varandra med roliga mini-spel osv... Även ett mycket varierande spel så det lär nog inte kännas enformigt på ett tag... (älskade SMB till GC)...

Så hmm... Lite luddigt sammanfattning jag gjorde men ni förstår nog lite iaf hur jag menar

Någon som har lust att ge sin synpunkt på det hela för att kanske hjälpa mig med mitt val?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Här kommer lite mer Zelda från Gamasutra, tror inte detta varit uppe förut.
De är lite reserverade angående kontrollen. Dock verkar spelet vara... stort.

Citat:

First, just to get the inevitable out of the way – not unlike ripping off a band-aid – the game looks like a GameCube game. I know some of you have come to terms with this, and some of you have not. The fact is – and Nintendo will back me up here – that the game looks more or less identical on both the Wii and GameCube.

Alla som dräglar efter grafik behöver således inte köpa detta spel. Vi andra däremot, fortsätter läsa:

Citat:

In speaking with Nintendo, the Japanese play testers (who, remember, had not played the game before) took no less than seventy hours to complete the game, it was claimed. Seven. Zero. Note that this was a straight play through, not bug testing. Twilight Princess has some meat on her bones.

Då jag har annat att pyssla med i december och januari bokar jag upp februari till min "hitta allt i nya Zelda"-månad

Citat:

And the game is immersive, there is no questioning that. It is every bit a killer app for Nintendo and the Wii, and deservingly so. Despite the nitpicking, this is still the best reason to own a Wii at launch, and will probably be for some time – despite a strong catalog of first and third party releases already announced.

Zelda FTW!

Tillägg:
Till alla er som tvivlar på kontrollen, citerat från bloggen Game|Life

Citat:

... I can't put myself in that column, but I can say that:
* No, your arm will not get tired
* No, your wrist will not hurt
* No, you won't have to stop every hour for a break

Shut up All it takes is a little tiny nudge of the controller and you'll swing your sword. Within about a minute it becomes second nature.

Permalänk
Medlem

har en polare som är i usa, undrar om wii kommer finnas i butik tills den 2a december (då åker han hem) ...

Permalänk
Medlem

Mer eller mindre alla Wii är förbokade, så han lär ha lite problem.

Det finns igentligen bara 1 stor affärrs kedia i USA som säljer spel, finns lite små företag men de får sällan in många konsoller.

http://www.gamestop.com/gs/wii/wii_signup.asp

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mer eller mindre alla Wii är förbokade, så han lär ha lite problem.

Det finns igentligen bara 1 stor affärrs kedia i USA som säljer spel, finns lite små företag men de får sällan in många konsoller.

http://www.gamestop.com/gs/wii/wii_signup.asp

1 stor kedja som säljer spel, skämtar du? Best Buy, Wal Mart, Circuit City, Frys, Target säljer alla spel och har en relativt stor del av affären avsatt till det, för att nämna några av de stora kedjorna. Sen finns ju EBgames, Gamestop osv. som är rena spelbutiker.
Sen ska tydligen Toys R Us få den största allokeringen av Wii's. Så dra till en sån på Launch-day så borde det lösa sig.

Kan ju tillägga att stora kedjor som Best But, Wal Mart, Toys r us osv inte accepterar pre-orders utan det är first come, first serve som gäller. Och de får också flest konsoller, så bara man är beredd att köa och kommer i tid är det inga problem att få en konsoll på launch day.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Hehe, vet någon när den andra vågen wiis kommer? Han ska hem 2a december som sagt, hörde sista veckan i November, från DVDboxoffice... Isånafall borde det vara lugnt att få tag en på honom.
Tror inte han är så jättesugen på att köa flera timmar

Permalänk
Medlem

Ska damma av mitt N64 nu, i brist på annat.

Permalänk
Medlem

fick mail av komplett. framflyttat till den 15:e december.. öhh VA!??!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Alla tjatar om dessa förbokningar o shit , varför inte bara gå på en leksaksaffär??? De lär ju få in dem också. Folk lär ju inte ha förbokat på tex Barnens Hus precis.

Permalänk

Jag blev verkligen inte imponerad av Wii:s grafik, min gamla psone skulle klara av grafiken i vissa spel.

Hur mycket kommer ett spel till Wii kosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Jag blev verkligen inte imponerad av Wii:s grafik, min gamla psone skulle klara av grafiken i vissa spel.

Hur mycket kommer ett spel till Wii kosta?

de kommer kosta mellan 5-600kr i sverige ungefär

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Åååh, jag vill ha ett Wii nu!

Permalänk
Medlem

Va, i, 15:e? Det är i och för sig inget problem om jag kan bli något sånär _försäkrad_ om att jag skulle få ett Wii då eller inom den kommande veckan. Varpå jag nu mejlade komplett igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
fick mail av komplett. framflyttat till den 15:e december.. öhh VA!??!

"Lagerstatus: Ingen tillgänglighet idag. 832 st. 2006-12-15 (Preliminärt) "

Vafan :s

Jag som funderade på att lägga en bokning där... kanske ska leta vidare ist.

Edit: ang. order på komplett... Om jag vill 'lägga till' eller ta bort produkter i min order, går det göra det på något smidigare sätt än att avboka hela ordern (förlora köplats) och lägga en ny med de produkter man vill ha?

Edit: Ähh. lade order på Wii + Zelda på Komplett nu
Hittar jag bättre erbjudande på det meanwhile så avbokar jag bara

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".