Hej!
Nu har jag lite funderingar över mitt X1900XT 256 Mb.
Jag har kört lite olika klockningar och hittat bästa performance på GPU 577MHz/Mem 770MHz. Det inträffar när rfd är 171 för båda. (Min första fråga: Vad betyder rfd?)
Denna inställning ger 10500 i 3Dmark05, och ca: 7400 poäng i ATI Tray Tools Bench, jämfört med 9400 resp 6900 i original
Detta att jämföra med original 625/725. (Enligt den här sidan: http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/X1900XT_256M/1), men den faktiska inställningen blir 621/720.
Är det onormalt?
En annan konstig skillnad är mellan ATI Tools och ATI Tray Tools.
I ATI Tray Tools kan jag sätta om GPU:n neråt, men gör jag det i ATI Tools så får jag svart skärm.
Är det någon annan som lyckas bättre med den ena eller andra på sitt X1900XT 256 Mb-kort?
I ATI Tools så rakar dessutom GPU Power Draw iväg mot 25A, och det är ju ganska långt ifrån de 9A som antytts i en annan tråd. Men den mätningen kanske inte är att lita på. Är det någon som vet något om detta?
En del har också pratat om att deras X1900XT-kort går varma.
När jag söker efter max klockning med full last får jag inte GPUn över 55 grader, utan det känns som jag får frysningar långt innan. Antyder det att mitt nätagg är för klent, trots att +12V ligger stabilt, och nätagget (Thermaltake PurePower 460W) enligt specifikation skall klara 30A?
Många frågor blev det...
Svar, glada/ledsna tillrop eller följdfrågor mottages tacksamt.
/xJom