Permalänk
Medlem

Min joystick lossnade i helgen. Jag har länge tyckt att den sitter lite vekt och nu när jag hade den i ytterfickan men den måste väl ha kommit i kläm på något sätt. Hur som helst lämnande jag in den på tre där jag köpte den. De skulle uppgradera firmware, fixa joysticken samt fixa batteriluckan som glappade lite. Kändes rätt skönt att de inte började ifrågasätta osv utan det var bara att fixa.

Tänkte att ni kunde lägga till dessa problem i den där sammanställningen ni hade

Permalänk

Uppdaterat

Japp då har man också uppdaterat med "hack" metoden.
Märker ingen skillnad mer än att alla inställningar är borta

Får försöka slänga in eposten igen och se om det går att radera mailen.

Mitt knak har minskat sedan jag skrev här sist, har skrapat pyttelite på ett par små flärpar under luckan och det verkar som om ytorna när dom är helt blanka knakar. Syns inte ens att jag varit på plasten och det är ju positivt.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk

Nu har jag pratat med nokia om möjligheten att söka och bläddra efter filer på datorn med sin N73 via bluetooth- den funktionen har inte nokia. DÅLIGT!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Jag tycker n73 me är übersnygg. Men med alla problem folk här har med joystick and shit så tror jag att jag får dissa den.

Som scout vill man kunna ha mobilen i fickan utan att joystickar ramlar av

Permalänk

Fasen har dom inte fått ut nån´ny firmware för oss fegisar som inte vill byta ut nummer. Jag menar- dom olika firmwares kan ju inte skilja mycket i programmering så dom borde ju komma ut i princip samtidigt! Grrrr.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Fasen har dom inte fått ut nån´ny firmware för oss fegisar som inte vill byta ut nummer. Jag menar- dom olika firmwares kan ju inte skilja mycket i programmering så dom borde ju komma ut i princip samtidigt! Grrrr.

Jag tror snarare att anledningen till att man väljer att släppa det vid olika tider är för att man inte ska överbelasta servern.

Därför sprider man ut releaserna.

Permalänk

Jag har fått ett jobbigt problem efter firmware uppdateringen. Eftersom NSU inte hittade uppdatering till min telefon så använde jag ju hacket för att uppdatera den.
Allt har gått bra men idag upptäckte jag att jag inte längre kan koppla telefonen till datorn via medföljande sladden. Windows säger att en felaktig USB enhet är ansluten och som inte fungerar riktigt.. Nån som vart med om detta och har nån aning om vad som kan vara fel ?
Jobbigt om det vart nåt fel vid uppdateringen..

Att ansluta via blåtand funkar bra som vanligt.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

yihaa fick nya skalet och ny sifferknapp idag då jag slarvade bort original knapparna :D.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorgeous-George
Jag har fått ett jobbigt problem efter firmware uppdateringen. Eftersom NSU inte hittade uppdatering till min telefon så använde jag ju hacket för att uppdatera den.
Allt har gått bra men idag upptäckte jag att jag inte längre kan koppla telefonen till datorn via medföljande sladden. Windows säger att en felaktig USB enhet är ansluten och som inte fungerar riktigt.. Nån som vart med om detta och har nån aning om vad som kan vara fel ?
Jobbigt om det vart nåt fel vid uppdateringen..

Att ansluta via blåtand funkar bra som vanligt.

ha telefonen på och sedan koppla in usb sladden när datorn är igång.. då funkar det..

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jullan
ha telefonen på och sedan koppla in usb sladden när datorn är igång.. då funkar det..

Nope, funkar inte

Edit:
Avinstallerade kabel-drivaren å tog hem "standalone" varianten från Nokias sida å sen fungerade det Var riktigt orolig ett tag men nu funkar det, tjoho !!

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Jag tror snarare att anledningen till att man väljer att släppa det vid olika tider är för att man inte ska överbelasta servern.

Därför sprider man ut releaserna.

Tja det är mycket möjligt...med dom problemen hade jag aldrig på SE:s uppdateringstjänst. Fast nokia har ju säkert fler användare än SE. Jag får väl köpa en server åt nokia så att dom inte blir överbelastade

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se...Liten uppdatering kanske vad som hänt med telefonen efter uppdateringen...

Inga medellanden om att "stäng alla program" när man zoomar in på bilder eller gör nåt avancerat på mobilen..
Upptäckte nåt ida som jag inte sett förut eller kanske missat.."skapa muvee" när man väljer Redigera en bild...De va ganska roligt...Tror ja inte hade de förut iaf..
Telefonen går snabbare å smidigare...
Går bättre nu att öppna PDF filer...Inga hackihack eller strul..
Alla 80 spel jag har tar inte längre 30 sekunder att öppna (Själva mappen asså)

Generellt tycker jag telefonen blitt smidigare å mindre gnällig så att säga

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Nu ska vi se...Liten uppdatering kanske vad som hänt med telefonen efter uppdateringen...

Inga medellanden om att "stäng alla program" när man zoomar in på bilder eller gör nåt avancerat på mobilen..
Upptäckte nåt ida som jag inte sett förut eller kanske missat.."skapa muvee" när man väljer Redigera en bild...De va ganska roligt...Tror ja inte hade de förut iaf..
Telefonen går snabbare å smidigare...
Går bättre nu att öppna PDF filer...Inga hackihack eller strul..
Alla 80 spel jag har tar inte längre 30 sekunder att öppna (Själva mappen asså)

Generellt tycker jag telefonen blitt smidigare å mindre gnällig så att säga

Muvee-funktionen finns på min med gammal firmware.
Kan du kolla om en sak jag som läste om: går volymen på mp3-spelaren att sänka mer nu? Förut var volymstegen graderade med 10% steg upp eller ner. Men kanske har nåt´ändrats där. Kanske har dom fortfarande stegen kvar men det går ändå, på nåt´vis att få en lägre volym på lägsta. Kanske har också högsta volym höjts? Ljudet i övrigt?

Du visade lite bilder förut. Vad tycker du själv? Har kameran lugnat ner sej vad gäller att den ibland generellt överdriver färgerna lite? Och specifikt om man fotar lila och röda blommor så blev färgerna förut överdrivna och smetiga. Fotat några blommor o kollat?

Vad säger ni andra som har fått ny firmware om ovanstående?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Muvee-funktionen finns på min med gammal firmware.
Kan du kolla om en sak jag som läste om: går volymen på mp3-spelaren att sänka mer nu? Förut var volymstegen graderade med 10% steg upp eller ner. Men kanske har nåt´ändrats där. Kanske har dom fortfarande stegen kvar men det går ändå, på nåt´vis att få en lägre volym på lägsta. Kanske har också högsta volym höjts? Ljudet i övrigt?

Du visade lite bilder förut. Vad tycker du själv? Har kameran lugnat ner sej vad gäller att den ibland generellt överdriver färgerna lite? Och specifikt om man fotar lila och röda blommor så blev färgerna förut överdrivna och smetiga. Fotat några blommor o kollat?

Vad säger ni andra som har fått ny firmware om ovanstående?

Om jag inte är döv så tycker jag nog att lägsta volymen på 10% är rätt så låg nu jämnfört mot innan testade lite inatt med högtalare aktiverat.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Om jag inte är döv så tycker jag nog att lägsta volymen på 10% är rätt så låg nu jämnfört mot innan testade lite inatt med högtalare aktiverat.

Okej. Bara inte detta innebär att högsta volymen har sänkts också, för då blir jag putt!

Jag ska föresten till nokia care center (fan va d låter sliskigt) idag å se om dom kan vrida åt min joystik lite granna å om dom kanske kan bjussa på en ny firmware. Kan ju vara så att dom har firmware på sin egna interna server som inte har släppts på dom allmänna servrarna ännu. Well well, we´ll see.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Om jag inte är döv så tycker jag nog att lägsta volymen på 10% är rätt så låg nu jämnfört mot innan testade lite inatt med högtalare aktiverat.

Håller med om att lägsta volymen, dvs 10%, numer är lägre än tidigare. Sen om det ändrats nåt på högsta volymen kan jag inte svara på då jag testade med den gamla firmwaren

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorgeous-George
Håller med om att lägsta volymen, dvs 10%, numer är lägre än tidigare. Sen om det ändrats nåt på högsta volymen kan jag inte svara på då jag testade med den gamla firmwaren

Nu hajar jag nog inte hur du menar? Menar du att du inte hade på högsta volymen med den gamla firmwaren så att du därför inte kan jämföra med högsta volymen med den nya firmwaren?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

måste fråga... på min nokia 6630 när man skrev sms så kunde man trycka på välj: radera text och sen välja avsluta... med n73 finns ingen sådan funktion... dvs väljer jag avsluta så hamnar sms:et i utkorgen... har ni också så? tycker det är lite störande...

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoffe69
måste fråga... på min nokia 6630 när man skrev sms så kunde man trycka på välj: radera text och sen välja avsluta... med n73 finns ingen sådan funktion... dvs väljer jag avsluta så hamnar sms:et i utkorgen... har ni också så? tycker det är lite störande...

När du har skrivit ett sms och vill ut därifrån så har du 2 alternativ en knapp som säger val och en knapp som säger stäng, tryck på den som säger stäng så får du upp 2 alternativ, spara i utkast eller radera.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoffe69
måste fråga... på min nokia 6630 när man skrev sms så kunde man trycka på välj: radera text och sen välja avsluta... med n73 finns ingen sådan funktion... dvs väljer jag avsluta så hamnar sms:et i utkorgen... har ni också så? tycker det är lite störande...

Just som det står i posten ovan. Telefönen frågar om man vill ha sms:et i utkorgen eller om man vill radera/slänga det....åtminstone fungerar min N73 så. Och jag har gammal möglig firmware.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Nu hajar jag nog inte hur du menar? Menar du att du inte hade på högsta volymen med den gamla firmwaren så att du därför inte kan jämföra med högsta volymen med den nya firmwaren?

Precis. Jag testade inte att ha den på högsta volymen med den gamla firmwaren så jag vet inte om det är nån skillnad

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorgeous-George
Precis. Jag testade inte att ha den på högsta volymen med den gamla firmwaren så jag vet inte om det är nån skillnad

Åkaj! Då är jag med
Jag ska som sagt till nokia care center idag å se om dom kanske har en firmware till mej som dom sitter å tjyvhåller på. Min joystick är lite sladdrig på nåt vis- alltså den är inte helt stum...men den kanske ska vara så? Eller så håller den på å lossnar.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
När du har skrivit ett sms och vill ut därifrån så har du 2 alternativ en knapp som säger val och en knapp som säger stäng, tryck på den som säger stäng så får du upp 2 alternativ, spara i utkast eller radera.

cool. då är jag med. tack!
var lite annorlundare mot vad jag var van vid, men då är jag nöjd=)

dock tycker man ju radera text borde finnas ifall man vill skriva om=)

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoffe69
cool. då är jag med. tack!
var lite annorlundare mot vad jag var van vid, men då är jag nöjd=)

dock tycker man ju radera text borde finnas ifall man vill skriva om=)

Vill du skriva om är det bara hålla nere "C" knappen till meddelandet är bortsuddat.

tar ju ett tag men det får man tåla :D.. min gammla nokia brukade radera ett helt meddelande på nån sekund om man häll nere C knappen på n73 är det inte det utan det är mer som backspace i dator världen.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag får inte "Nokia Sofware Updater" att starta... "nsl_host_process.exe" hänger sig bara. Någon som har fått samma problem eller är jag ensam i hela världen??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Vill du skriva om är det bara hålla nere "C" knappen till meddelandet är bortsuddat.

tar ju ett tag men det får man tåla :D.. min gammla nokia brukade radera ett helt meddelande på nån sekund om man häll nere C knappen på n73 är det inte det utan det är mer som backspace i dator världen.

exakt, det tar ju en stund=) som på t ex 6630 tror jag el om det var min gammla 6210 el vad dom där gammla hette så höll man in knappen så var allt borta på nån sekund=)

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Hedersmedlem

jag uppgraderade min N73 köpt från tre med metoden nämnd i tråden. Nu har jag fått nokias "riktiga" menyer vilket är bara bra.
Dock om någon skulle kunna bidra med tex. adressen till planet3. Nu efter flashen så vill msn-klienten att man ska ställa in massor av saker så jag tänkte jag skulle ladda ned chattklienten från tre och installera över.

Vill bara påminna om att allt som ligger på mobilens inbyggda minne försvinner när ni uppgraderar. Alla kontakter, alla meddelanden, inställningar för e-post, ordlistan blir nollställd m.m.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoffe69
exakt, det tar ju en stund=) som på t ex 6630 tror jag el om det var min gammla 6210 el vad dom där gammla hette så höll man in knappen så var allt borta på nån sekund=)

Håll inne knappen med Pennan och markera din text. Sen trycker du på C en gång

Du kan även kopiera text på det sättet. Testa så förstår du nog hur ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse ost
Håll inne knappen med Pennan och markera din text. Sen trycker du på C en gång

Du kan även kopiera text på det sättet. Testa så förstår du nog hur ^^

nice nice

man lär sig något nytt varje dag.

stort tack.

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse ost
Håll inne knappen med Pennan och markera din text. Sen trycker du på C en gång

Du kan även kopiera text på det sättet. Testa så förstår du nog hur ^^

Jo men det är fortfarande lika segt/snabbt :P.

Btw är det flera som har klagat angående joysticken eller har ni limat den själv ?

snackade med nokia care supporten idag och enligt henne hade hon aldrig hört talas om att joysticken har lossnat anitingen ljuger hon mig rakt upp i örat eller så har ni kanske inte lämnat in den på garantin?.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.