Permalänk
Medlem

"Logga in på routern" problem

TJoho!

Har köpt en ny D-link 604 efter att min förra slutade funka. Internet funkar men hastigheten stryps. Ska då logga in på routern och fixa portarna.

Jag kör 192.168.0.1 i webbläsaren och skriver admin som username och lämnar password tomt, trycker sedan OK men jag återvänder bara till samma ruta. Har testat i IE, Opera och Firefox men det är samma problem överallt. Det är rätt ip adress men den vill inte logga in.

Vad är felet?

Visa signatur

Macbook Pro 15"

Permalänk
Medlem

Pröva att sätta ett fast ip på datorn, t ex 2 på slutet och sen logga in på samma sätt.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Så du kommer fram till inloggningssidan när du skriver 192.168.0.1 i Din browser alltså?

Har du testat att skriva admin på user och admin på pass?

Om du kommer fram till inloggningen så är det nog bara problemet att du inte skriver rätt user/pass.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llord
Pröva att sätta ett fast ip på datorn, t ex 2 på slutet och sen logga in på samma sätt.

Jag har fast ip på datorn. Har 192.168.0.113

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighty
Tjena!

Så du kommer fram till inloggningssidan när du skriver 192.168.0.1 i Din browser alltså?

Har du testat att skriva admin på user och admin på pass?

Om du kommer fram till inloggningen så är det nog bara problemet att du inte skriver rätt user/pass.....

Jag testade med admin som pass men funkade inte heller. Routern är helt ny så det ska ju vara den vanliga inloggningen.

När man installerade fick man välja inställningar på routern, jag tog då "Other" och under den kategorin fanns det en som hette Telia som jag valde, just för att jag har Telia. Kan detta spela någon roll?

Visa signatur

Macbook Pro 15"

Permalänk
Medlem

Nej, det ska inte spela nån roll.

Pröva att göra en fabriksreset på routern då... även om den är ny så kanske nåt hänt.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan de ha gått och ändrat default user/pass? Din (nya) manual borde väl lista det?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG