Permalänk
Robot

Traktor vattenkylning

Datorn:
Processor: opteron 165@2440
Grafikkort: Powecolor x1800xt 512
Minnen: JEDEC pc3200@220mhz
Moderkort: Asrock dual sata2
Nätagg: Atrix 520w
Chassi: Ingen som helst aning, har ståt tunder mitt skrivbord så länge jag kan minnas.

Kylning:
Pump: Noname ifrån en traktor, ska klara 900l/h men tvivlar på det.
Radiator: Pararellkopplad radiator ifrån någon traktor den med.
Cpublock: Zalman gold, inte det bästa men vafan.
Gpublock: Zalman även här, ångrar att jag inte lästa på lite innan ajg köpte dem.
Fläktar: 2 titan 120mm tilsammans med zalmans fläktkontroller på lägsta.

Pumpen är praktiskt taget ljudlös (tack vare strumpan) och allt fungerar bra, anledningen till att jag visar upp denna fuling var för att visa att man inte behöver lägga ner 4000 på en vattenkylning.

Besök albumet: Traktor vattenkylning av freknemuff

Permalänk

förlåt men om min dator skulle se ut så där så vet jag inte vad jag skulle ta mig till :P, några tips, lite kabeldragning + fastsättning av vissa vattenkylningsdelar och en omlackering av lådan skulle nog göra susen

Visa signatur

{Spelmaskin}
Intel q6600 ,Asus P5E Deluxe , 4096mb pc8500 Dominator, Nvidia gtx465, Fractal design r2, Corsair 750hx, ca 1tb hdd utrymme

Permalänk
Medlem

ghetto is the shit!

men ta o bygg in de lite mera, fixa kablarna o korta ner lite på slangarna

Visa signatur

:)

Permalänk

herregud.. fruktansvärt fult, men du verkar ju inte ha råd med riktiga grejer då då är det väl okej..

Visa signatur

DÅLIGT! -- Sagan om de bannlysta är 1337!

Permalänk

spela roll om man har råd eller inte, man tar det man har helt enkelt bara det funkar, mycket bra ghetto mod ;D

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Oavsätt om man har råd med nytt eller om man tager vad man haver så kan man ju bygga med stil. Ser för djävligt ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Asgrymt, mycket prestanda lite pengar, precis min filosofi. Dock finns det som sagt lite att puttsa på finishen. Men prestanda och kylning kommer först.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aragorn_daligt
herregud.. fruktansvärt fult, men du verkar ju inte ha råd med riktiga grejer då då är det väl okej..

Har nog råd med det mesta i kylningsväg, men varför skulle jag kosta på 3000kr extra för att uppnå samma resultat?

Sen visst är det inte så snyggt, men det har jag aldrig prioriterat särskillt högt, det är ju bara en dator.

Permalänk

kul o fara på lan med halva rummet + databord osv?
typ kablar runt hela huset in i en traktor?

Visa signatur

Yeah that´s right dude!!!111oneoneone

Permalänk
Medlem

ghetto är oldschool! that we like

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Vad kostar traktor delaran?
Men kan nog fixa det där snyggt om man moddar lite.

Vad har du för temp på CPU o.s.v?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjukbrallaN
kul o fara på lan med halva rummet + databord osv?
typ kablar runt hela huset in i en traktor?

Nu lanar jag ju inte längre så de tär inge problem, men om ajg nu skulle få för mig det så är det absolut inge problem att ta med det, pumpen är ju kopplad till nätagget och radiatorn ligger stabilt. Sen förstår jag inte vad du menar med "kablar runt hela huset in i en traktor" har precis lika många kablar som alla andra och det är ingen traktor inblandad. Skillnaden är att jag har låtit mina ligga framme istället för att tejåa ihop dem och gömma dem bakom någon plåt.

Permalänk
Medlem

snyggt kan inte bli bättre

Permalänk
Medlem

Skön modd..!

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

klockren

bra ghetto!

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x