Kan inte komma åt min webbserver utifrån.

Permalänk
Medlem

Kan inte komma åt min webbserver utifrån.

Hej,

Jag får inte det att funka alls, jag har gjort allt som borde behövas.

- har pekat om port 80 i routern till mina lokala ip adress (192.168.1.2)
- Har öppnat porten i brandväggen på datorn.

Jag har Telia 24/2. Jag kör wampserver v1.6.1 (apache, php, mysql, mm)

Jag får bara felmeddelandet:
Anslutningen avbröts
Servern på 81.234.193.247 svarar inte.

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

försöker du komma åt 81.234.193.247 inne från ditt nät eller utifrån?

för mig fungerar det att komma åt http://81.234.193.247 , det syns en blank sida.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

jag bad en polare att testa och han sa att sidan inte kunde hittas, Jag kan själv inte inte hitta sidan, men det har ju funkat innan för 1-2 månader sen. Det ska väl inte vara några problem att komma åt sidan när man sitter på samma dator och använder min externa ip?

Permalänk

Jag får upp en vit sida med texten root/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Jag får upp en vit sida med texten root/

Okej då funkar det iaf för dig också, men det hjälper inte mig själv tyvärr.

Permalänk
Korsordsguru

Det funkar inte nödvändigtvis för dig själv när du sitter på insidan av nätet tyvärr. Är väl routern det beror på, hur den är konfigurerad. Har du en vanlig hemmarouter/bredbandsdelare så är det ju svårt att göra något åt det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Saxat från en vanlig hemmarouter , lr iaf LinuxOS på samma nivå:

It is not possible to access NATed services using the WAN IP address from within LAN (or an optional network).

Permalänk
Medlem

Om det inte är routern som ställer till problem för mig, kan det vara något i windows då som jag har missat?

Har öppnat port 80 i brandväggen. Kan det ha något med wamp's inställningar att göra?

Permalänk
Medlem

Hmm .. Kan vara .. Kolla så att det står inställt på att den ska lyssna på Port 80 och sen din dators IPnr , så den inte står instäld att lyssna på 127.0.0.1 ( localhost ) men äftersom folk kan ansluta utifrån, så tror jag det du menar är att du inte kan ansluta till servern från ditt eget nätverk där servern står med ditt WAN-IP ?? Eller har jag fel ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shuu
Om det inte är routern som ställer till problem för mig, kan det vara något i windows då som jag har missat?

Har öppnat port 80 i brandväggen. Kan det ha något med wamp's inställningar att göra?

Prova att ansluta till http://192.168.1.2/. Om det funkar som förväntat så är din server rätt konfigurerad. Felet är med största säkerhet som tidigare påpekats att din router inte vidarebefodrar anslutningar på interna interface.