Permalänk
Medlem

ip port till cs!

behöver hjälp med cs snabbt !
försöker ge mina kompisar rätt ip till min dedicated server...iaf rätt port..
jag connectar ju genom min lokala ip och den kan ju knappas dem få...
är det någon som vet hur jag tar reda på den rätta ipn som jag kan ge dem så att dem kan connecta?

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk
Medlem

www.whatismyip.com

Prova sök nästa gång.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

men min PORT helvete står inte där...läs!!!!

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk

Var trevlig så kanske du får ett svar. ;P Google is your friend

Permalänk
Medlem

Högst antagligen 27015.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dragona
men min PORT helvete står inte där...läs!!!!

1. Testa med att inte vara så otrevlig. Du skrev själv "hur jag tar reda på den rätta ipn som jag kan ge dem så att dem kan connecta". Så innan du uttrycker dig som en otacksam liten barnunge när folk försöker hjälpa dig så bör du ju vara klar på att misstagen folk gör faktiskt kan bero på dig.
2. Porten är med högsta sannorlighet 27015, vilket är default för CS. Har du ändrat den så borde du redan veta vilken det är. Sitter du bakom en router eller brandvägg måste du dessutom öppna denna port i dessa så att inkommande anslutningar fungerar som de ska.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=692...
2 månader och du har fortfarande inte lyckats få upp en server? ;D

Anledningen till att dina kompisar inte kan ansluta sig till din server är förmodligen för du inte öppnat korrekt port i din router. Som ovanstående person skrev, öppna 27015 och ge din www.whatismyip.com-adress till dina polare.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Aspen-
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=692...
2 månader och du har fortfarande inte lyckats få upp en server? ;D

Made me laugh. Men som alla andra sagt, troligen 27015, finns guider överallt, helt sjukt att du inte hittat dom.

Permalänk
Hedersmedlem

§ 3.4 Flera trådar om samma ämne får inte skapas, varken i samma eller olika forumdelar (s.k. korspostning).

*tråd låst*