Permalänk
Medlem

Adamo eller Blixtvik

Dags att välja.
Skulle vilja ha hjälp utav er.
............................................

Vilken leverantör utav dom 2 kan ni rek.?
Adamo eller Blixtvik.

Permalänk

Kör på Adamo 30/30, funkar prima.

Permalänk
Medlem

Blixtvik 100/100, mycket nöjd.. Stora fördelen är att man med Blixtvik kan få fast IP vilket inte Adamo har. Men det är ju inte alla som behöver det heller.

...sen har jag väl lite mer förtroende för Blixtvik i och med att det är IP-Only som står bakom. Annars är Bahnhof också ett bra alternativ om du kan välja dem.

//H

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX5080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Keeper of the Bamse

Blixtvik 100/100 här, helnöjd. Känner ju chefen för blixtvik lite halvt också, har stort förtroende för hans förmåga.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Det lutar lite åt Blixtvik.
När det gäller Fast IP adress så spelar det ingen roll för mig.
Det viktigaste är att det är stabilt.

Permalänk
Medlem

Sånt där brukar bero på lite från stadsnät till stadsnät. Så säg gärna vart det gäller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrico
Blixtvik 100/100, mycket nöjd.. Stora fördelen är att man med Blixtvik kan få fast IP vilket inte Adamo har. Men det är ju inte alla som behöver det heller.

...sen har jag väl lite mer förtroende för Blixtvik i och med att det är IP-Only som står bakom. Annars är Bahnhof också ett bra alternativ om du kan välja dem.

//H

Adamo har fast IP och deras 100/100 är verkligen 100%

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varget
Sånt där brukar bero på lite från stadsnät till stadsnät. Så säg gärna vart det gäller

Det gäller Göteborg.
Poseidon i Gbg.

Tjänsteleverantörer Hela listan. Man kan välja från alla dom. Men jag vill ha 100/100.
http://www.poseidon.goteborg.se/GenericTemplates/Sections/sec...

Och länk till Framtidens bredband i Gbg.
http://www.poseidon.goteborg.se/GenericTemplates/Sections/sec...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrico

//H

kör inte adamo också i ip-onlys nät?

edit: ah port80 va det :/

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Medlem

Jag skulle absolut välja Adamo, de peerar mycket bättre via sin leverantör (Port80) än ip-only, som t.ex. inte peerar med telia. Fast om du kan ska du ju såklart välja Bahnhof.

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk
Medlem

Jag valde Adamo iaf. så hoppas man blir nöjd nu

Permalänk
Inaktiv

Man lär väl kolla vilket nät respektive operatör hyr in sig på eller om de kör via sitt eget? Vad ska man ha nätet till? Sverigesurf eller mest utanför landet? Som sagt skiljer det sig väldans mellan olika stadsnät.

Permalänk
Medlem

Sorcer,

Varför har ni "bara" 100/10 i Vällingbys nät när andra som tex Adamo har 100/100.. Lite nyfiken med tanke på det du skrev förut att ni gärna erbjuder 100/100..

Permalänk
Medlem

(INTE SAMMANHÄNGANDE)
Får jag flytta hem till dig?

Usch.. Vårat brf har inte beslutat om vi ska skaffa Framtidensinternet.
(SLUT)

Men välj det företaget med bäst kapacitet. Det är ju trots allt 14 dagars ångerrätt.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorcer
Jag skulle absolut välja Adamo, de peerar mycket bättre via sin leverantör (Port80) än ip-only, som t.ex. inte peerar med telia. Fast om du kan ska du ju såklart välja Bahnhof.

Jag har kollat upp Bahnhof men dom levererar bara 100/10.
Tack för info, det stärkte Adamo hos mig.

Här är info vilka leverantörer jag kan välja.

OBS!! Bara Adamo och Blixtvik som erbjuder 100/100

Permalänk
Avstängd

Lätt Adamo, självklart val peerar mycket bättre.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Anlednignen att vi endast leverar 100/10 är för att vi vill leverera vad vi lovar, ingen traffic-shapead tjänst eller länkar som går fulla.

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof