Zalman Fatal1ty Champ1on Miditower

Permalänk
Medlem

Zalman Fatal1ty Champ1on Miditower

Tycker detta chassit värkar helt otroligt rent ut sagt.Men jag vill höra med experterna.Är det värt pengarna?någon som har ett sånt har chassit? skriv possitiva och negativa saker om chassit.Tack på förhand för alla svar

Visa signatur

Nära skjuter ingen hare men kommer man tillräckligt nära kan man sparka ihjälfanskapet!

Permalänk
Medlem

värt 3000? nej. massa bling bling och inte mycket mer. köp ett lian-li istället om du gillar svart aluminum looken.

Permalänk
Medlem

håller med ovanstående...
BOJKOTT PÅ FATAL1TY PRODUKTER!

men är man rik så är man... (kan inte komma på en annan anledning att köpa det )

Permalänk
Medlem

OKej,tack för svaren.Får väl kolla på lite Lian li chassin istället =P

Visa signatur

Nära skjuter ingen hare men kommer man tillräckligt nära kan man sparka ihjälfanskapet!

Permalänk
Medlem

Det ska tydligen vara prima skräp, det är iallafall känslan jag fått efter att ha läst några recensioner, undvik!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

detta säger väl allt?

Permalänk
Medlem

http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2517&session=b6512e8ed0...
Detta chassit blir de nog =P väldigt snyggt och det värkar vara väldigt väl byggt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm.. verkar som sagt väl dyrt..
Men hur roligt kan det vara att ha någon annans handle målat på sin låda?

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

En sak som tar priset är att ZAlman länkar till det här referatet på sin hemsida:
http://www.virtual-hideout.net/reviews/Zalman_FC-ZE1/index2.s...

Klart värd att läsa, jag har själv kommit halvvägs och det ser inte ljust ut.

Visa signatur

Keep the pantaloons. Always keep the pantaloons.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kexofil
En sak som tar priset är att ZAlman länkar till det här referatet på sin hemsida:
http://www.virtual-hideout.net/reviews/Zalman_FC-ZE1/index2.s...

Klart värd att läsa, jag har själv kommit halvvägs och det ser inte ljust ut.

Det var precis den recensionen jag läste, ett riktigt dråpslag mot Zalman som alltid brukar göra bra saker men just Fatality-serien känns som en enda stor flopp.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gau
http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2517&session=b6512e8ed0...
Detta chassit blir de nog =P väldigt snyggt och det värkar vara väldigt väl byggt

Håller med. Snyggaste chassit just nu!! Tänk om man hade råd...

Permalänk
Medlem

kvaliten i chassit slår varenda lianli produkt. det är 5mm aluminium i hela chassit och du kan skruva isär precis allt i det sen oavsett vad man tycker om fatality i sig så är chassit klockrent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
kvaliten i chassit slår varenda lianli produkt. det är 4mm aluminium i hela chassit och du kan skruva isär precis allt i det sen oavsett vad man tycker om fatality i sig så är chassit klockrent.

Kan inte annat än hålla med!

Permalänk
Medlem

Har ni läst recensionen? För 3K tycker jag nog att det luktar fiasko iallafall.

Visa signatur

Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Har ni läst recensionen? För 3K tycker jag nog att det luktar fiasko iallafall.

nej har inte läst den .. dock har jag ett själv..

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
kvaliten i chassit slår varenda lianli produkt. det är 4mm aluminium i hela chassit och du kan skruva isär precis allt i det sen oavsett vad man tycker om fatality i sig så är chassit klockrent.

Det är 5 mm till och med.

Räkna med att Sweclockers kommer ha en grundlig recension uppe inom en snar framtid.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Det är lite blandade åsikter här.Gotall du som äger ett sånt här chassit,vad säger du om det ? värt pengarna ? hur är kvaliten? har inte beställt min dator ännu.Så skulle varit super att veta om det blir ett sånt chassit eller inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag tycker det är klockrent om man bortser från alla loggor som sitter på det men loggorna har knappast med kvaliten att göra .. det är ju precis som med lianlichassina man betalar mer för märket än produkten.
men det finns INGET chassi "tycker jag" som kan mäta sig med kvalitetskänslan av detta chassi.

om det sen är värt pengarna så är jag förvånad över att det är så "billigt".

Permalänk
Medlem

Det var ju bra att höra.Blev lite orolig när jag läste recensionen,men det är bättre att höra det från någon som äger chassit istället.Tackar för alla svar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade velat att chassiet skulle kunna användas i mer än ett bygge för det priset.

Men att pci platserna bryts loss och inte går att sätta tillbaks talar för att det bara går att använda i första bygget.

Permalänk

Re: Zalman Fatal1ty Champ1on Miditower

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gau
Tycker detta chassit värkar helt otroligt rent ut sagt.Men jag vill höra med experterna.Är det värt pengarna?någon som har ett sånt har chassit? skriv possitiva och negativa saker om chassit.Tack på förhand för alla svar

Fatality är största bullshitet! en fatality Zalman VF900 är dyrare en än vanlig VF-cu900 bara för den heter fatality men dom ger lika bra effekt! så bara för namnet får man betala mer onödigt, ett bra chassi som jag skulle rekomendera är Antec NINE HUNDRED Ultimate Gamer Case!

Visa signatur

P4 3,4GHz, Gigabyte s478, Palit X800GTO, 1GB samsung, 160GB X2 western digital, Zalman 360W 26 amp.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulbat
Jag hade velat att chassiet skulle kunna användas i mer än ett bygge för det priset.

Men att pci platserna bryts loss och inte går att sätta tillbaks talar för att det bara går att använda i första bygget.

Är väl inget som hindrar dig från att använda täckplåtar från nått annat chassi om du prompt måste bryta loss alla?

Edit: Läste VR-recensionen och tycker de är lite överdrivet kritiska. Visst är det illa med täckplåtar som inte går att sätta tillbaka, men det är ingen katastrof. Fönstret är tunnt, det håller jag med om. Men å andra sidan tror jag inte det är plexiglas utan lexan dom använder. Känns för hårt för att vara plexi, men jag är inte säker. Det enda jag egentligen håller med om är att det är lite halvtaskigt med en sidodörr som inte går att lossa helt, men det är mer eller mindre en smaksak.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Jag skrattade rätt gott åt det laseretsade stavfelet på chassit.. hehe. Det kanske är fixat nu iofs.

Visa signatur

Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Klart de är najs med 5mm aluminium, men det är faktiskt inte coolt att komma på lan med något som det står Fatal1ty på. Det känns lite "icke coolt" att vara hans fan :S

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Avstängd

http://www.silentpcreview.com/article75-page3.html
Antec p180 eller p150 skulle jag skaffa...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

även om det är ett bra chassi så skulle jag inte köpa det pågrund av all j*kla text och loggor o shit. ser inte bra ut i mina ögon och det är ju minst lika viktigt som att chassit är bra (i alla fall för mig) annars måste jag erkänna att jag gillar designen på lådan, men bort med all text

Permalänk
Medlem

för att få bort text finns ju gamla hederliga trick, spackla slipa måla om det nu är själva chassit man vill åt men inte vill ha all den fula texten.

Visa signatur

Dator : Ryzen 5950x ; 128GBRam; AMD RX6800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ch1n
för att få bort text finns ju gamla hederliga trick, spackla slipa måla om det nu är själva chassit man vill åt men inte vill ha all den fula texten.

3000:- för ett chassi, som du ändå måste "spackla slita måla" för att få det att se bättre ut :P. Tid är pengar, och det betyder att chassit har kostat dig bra mer än 3 lök

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk

Chassit är kanske bra, Men det som är synd är ju att det är så jäkla fult.

Jag skulle inte ens använda chassit om jag fick det gratis.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
3000:- för ett chassi, som du ändå måste "spackla slita måla" för att få det att se bättre ut :P. Tid är pengar, och det betyder att chassit har kostat dig bra mer än 3 lök

Det jag syftade på var att om man nu vill ha själva LÅDAN eller ja, så kan man ju ändå få den att se ut som man vill. Alla har ont om fritid som vissa har, har svårt nog med att försöka hålla mig sysselsatt. så tid är inte alltid pengar för alla.
Men jag skulle inte betala 3k för en låda som jag inte var helt nöjd med.
Bygg själv och använd den lådan som inspiration eller se om ni har några kompisar som har kunskapen och fritiden att göra en åt er.

Visa signatur

Dator : Ryzen 5950x ; 128GBRam; AMD RX6800