Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

At the Consumer Electronics Show (CES) 2007 in Las Vegas, Sony Computer Entertainment America (SCEA) today announced that more than one million units of its recently launched PLAYSTATION 3 (PS3) computer entertainment system have shipped in North America to retailers. The company successfully achieved this milestone by the end of the 2006 calendar year, just six weeks after the product was introduced on November 17, 2006.

PS3 has been selling-out at retail outlets across North America since it was launched. This high consumer demand drove PS3 to reach the one-million mark before its predecessors, the PlayStation 2 computer entertainment system and the original PlayStation game console -- both systems combined have shipped more than 200 million units of hardware and more than two billion units of software worldwide.

"SCEA went to great lengths to help meet demand for PS3, including airlifting systems into North America on a weekly basis to ensure a steady stream of units were available to consumers throughout the holiday season," said Jack Tretton, president and CEO, SCEA. "The fact that we were able to reach the one-million mark faster than our top-selling platform, PS2, further validates the strength of the PlayStation brand and our belief that consumers are ready to experience true high-definition gaming."

PS3 wasn't the only hot gift this holiday season; the PlayStation 2 computer entertainment system continues to enjoy record-breaking sales in North America. In the first quarter of 2007, PS2 will continue to fuel industry growth with the highly anticipated release of the MLB 07 The Show and God of War II titles.

Consumer demand for the PSP (PlayStation Portable), the company's popular handheld entertainment system, also remained strong this past year. New software releases continued PSP's momentum in offering console-quality gaming on-the-go, from key franchises such as SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo 2 to award-winning original IP such as LocoRoco. SCEA also drove interest in the PSP system via expanded entertainment capabilities, including TiVoToGo, which enables PSP owners to watch television programming transferred from their TiVo wherever, whenever; support for video podcasts broadcasted through Really Simple Syndication (RSS) feeds; and a Remote Play feature for streaming media content (music, videos and photos) from a PS3 to a PSP.

"Reaching the one million mark for PS3 is the first of many major milestones for us as we head into a new year. Even more impressive, is that we were able to accomplish this feat while successfully managing two other platforms-PS2 and PSP," said Tretton. "With three PlayStation platforms now available to users, 2007 will be about software and delivering innovative, new experiences and award-winning franchises to consumers, both through retail and through our online PLAYSTATION Network."

PlayStation-branded entertainment and gaming content that will be shown in the Sony booth at CES 2007, includes:

* FORMULA ONE CHAMPIONSHIP EDITION -- PS3
* MLB 07 The Show -- PS3, PSP
* MotorStorm -- PS3
* Lair -- PS3
* Heavenly Sword -- PS3
* Gran Turismo HD Concept -- PS3 Downloadable
* Ratchet & Clank: Size Matters -- PSP
* Killzone: Liberation -- PSP
* SOCOM: U.S Navy SEALs Fireteam Bravo 2 -- PSP

Other features on display will include "Remote Play" for PS3, which allows the consumer to utilize their PSP to access content on their PS3 hard drive, including movies, television shows, videos and music. A full demonstration of the PLAYSTATION Network, and PLAYSTATION Store for PS3, as well as Location Free TV for PSP, will also be shown.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Det är ju sjukt hur ps2 fortfarande säljer som bara den

Permalänk
Medlem
Citat:

Sixaxis honoured with Emmy

PS3 controller picks up prestigious gong at CES

The PlayStation 3's Sixaxis controller has been honoured with an award from the National Academy of Television Arts and Sciences.

The Technology and Engineering Emmy Award comes as the console manufacturer also revealed it has shipped one million units of its PlayStation 3 to North American retailers.

"The overwhelming consumer demand and critical acclaim for PS3 is testament of the platform's strength and the industry's desire for a true next-generation entertainment system," commented Jack Tretton, CEO of Sony Computer Entertainment America.

"The full potential of this powerful machine has yet to be realised. What you've seen so far is just a taste of what will be on the table for 2007 and years to come," he added.

The Sixaxis controller has added motion sensing technology to re-define the original Dual Shock controller, detecting natural, real-time movements, along with input via pressure sensitive buttons, analogue sticks and triggers.

Sony's PlayStation 3 has also picked up the CES Best of Innovations Award for 2007, PC World's 20 Most Innovative Products Award, Sound and Vision's Editor's Choice Award and a Digital Innovation Award from the Digital Entertainment Group.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag sixaxis ar det samsta uppfinningen sony gjort nagonsin. Jag totalt avskyr skiten! Vissa spel kan man anvanda den som ratt, TOTALT vardelost! Gar knappt styra, man lunkar vanster och hoger som om man hallt i sig en 7:a gin, och i vissa andra spel som COD3 sa nar man plantar bomber sa maste man vrida raten i 360 grader, trycka X, vrida runt upp och ner osv osv. VAFAN? ORKA!! jag blir sa forbannad varje gang! Totalt meninslost!! Kan man inte bara trycka pa en knapp och planta bombfanskapet? Jaja, sen i tex NBA sa maste man vicka kontrollen for att dribbla runt motstandare, och for att vicka ratten sa mycket som det behovs sa maste man slappa alla knappar eftersom den maste vridas ca 60 grader, och vad hander da? Jo man tappar all koll pa spelet och man kan inte halla inne "springa fort knappen". Inte pa tal att det ar hur obekvamt som halst! Usch och fy pa skiten sager jag bara. Dual shoch var hastlangder battre. Synd bara att dom inte fick ha kvar det. Jag ser sixaxis bara som natt sony slangde in for att ha natt att ersatta rumblepacken.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Har letat ihjäl mig på nätet någon som vet var man kan köpa en el-transformator som fixar 120v och minst 400W(eftersom det skall vara lite över vad PS3:an tar)

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

och personligen så tycker jag rumble är den värsta gimmicken som finns. Den fyller liksom ingen realistisk funktion i handkontrollerna jag har provat.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Tror LAIR och Warhawk kommer ändra uppfattningen om Sixaxis. Utvecklare som bara slänger in nåt viftskräp i multispel får ta skulden, det är ju inte Sixaxis det är fel på...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tycker precis som du, jag stängde av skakfunktionen i alla mina spel och gör det fortfarande! trodde jag va ensam om det med min bror...

Snygga bilder!

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Sötast

Ända gången hittils jag tyckt rumble var rätt nice var i SH3 då man kände personens hjärtslag beroende på hur pass skadad man var. Det var ganska skönt faktiskt

Permalänk
Medlem

En fråga, vad för digital uttag finns det i ps3 koaxial eller optisk, båda kanske finns?

Permalänk
Medlem

optisk

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk

Tänkte endast kommentera den här utmärkelsen, och varför Nintendo inte vann den, med att priset tilldelades Sony pga "galan" var National Academy of Television Arts and Sciences och att Nintendo inte medverkade.

För övrigt undrar jag om inte Sony är en sponsor av den galan. Hela "utmärkelsen" känns, tycker jag, högst dubiös.

Permalänk
Medlem

sedan är faktiskt teknikerna i sixaxis och wiimoten rätt olika även om dom har liknande syften. tycker att tekniken i sixaxis är mer intressant även om tillämpningarna för wiimote ser bättre ut

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr Ormberg

För övrigt undrar jag om inte Sony är en sponsor av den galan. Hela "utmärkelsen" känns, tycker jag, högst dubiös.

Varför känns den utmärkelsen "dubiös" för? Så du tycker att utnämningen känns tveksam bara för att nintendo inte van den? Har du läst motiveringen till priset och tyckte den kändes underlig eller vad är det du ogillar med den? Eller vart du bara ledsen för att inte wii-moten fick ett pris? Behöver du ännu ett bevis för nintendos "genialitet" ? Inga fel med Wii moten men rent tekniskt är den ju ingen revolution.

Permalänk
Medlem

herr Ormberg var snäll och reagera nu inte fel på Cloned inlägg, vi vill inte ha en till gnäll disskution.

Sedan frågan ingen ser mig skriva, ni som har en PS3 med enbart 120V nätagg, var har ni köpt era el-transformatorer? Vad hete de?
Såg att en person hade köpt det i USA, samma märke kanske finns i Sverige så vad hette det?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
och personligen så tycker jag rumble är den värsta gimmicken som finns. Den fyller liksom ingen realistisk funktion i handkontrollerna jag har provat.

*massa bilder*

Posta lite in-game istället. För dessa är inte det (nej, är ingen tok-X360 fanboy, och jag har spelat PS3). Dock i 720p, men ändå. Dessa bilder är inte ingame i realtid.

Edit;
Om inte annars, ge mig foto-bevis. I realtid, inte någon trailer.

Permalänk
Medlem
Citat:

[/url]

Klingar lite surt att alla nu säger att rumble är värdelöst.. Men i tex FPS på konsol är då rumble ett måste! Tänk tex motorsågen i GOW utan rumble.. värdelöst : /

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Klingar lite surt att alla nu säger att rumble är värdelöst.. Men i tex FPS på konsol är då rumble ett måste! Tänk tex motorsågen i GOW utan rumble.. värdelöst : /

Ja rumble är en bra effekt i spel, samma i bilspel skulle jag välja FF alla dagar i veckan framför att styra åt sidorna med kontrollen.
Dock inte oväntat att dom flesta i denna tråden inte gillar rumble/"FF" (längre iaf).
Det är som jag har sagt många gånger... vissa är experter på att ändra sig beroende på vad som händer.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dx.
Posta lite in-game istället. För dessa är inte det (nej, är ingen tok-X360 fanboy, och jag har spelat PS3). Dock i 720p, men ändå. Dessa bilder är inte ingame i realtid.

Edit;
Om inte annars, ge mig foto-bevis. I realtid, inte någon trailer.

Det är foton utav en tv. I Motorstorm kan man pausa spelet och rotera/zooma kameran. Det är så fotona är tagna så du har väl delvis rätt i att det inte är "realtid".

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

Alltid gillat rumble, gött i bil,mc spel speciellt.
Fps spel också, även om jag inte direkt spelat så mycket fps på konsoll.
Sixaxis kan nog vara kul på flygspel, men är nog enda jag kan tänka mig. Verkar jobbigt att hålla på och luta kontrollen hit och dit.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Det är foton utav en tv. I Motorstorm kan man pausa spelet och rotera/zooma kameran. Det är så fotona är tagna så du har väl delvis rätt i att det inte är "realtid".

Dock är det så spelet ser ut om jag förstått det rätt, det gör ju hur mycket somhelst för "grafiken" om man tar en snygg kameravinkel. Det gör att vi uppfattar det vi ser som fräckare snyggare etc. Fråga en filmregissör! Det är därför folk ofta inte tycker att spelet ingame är lika snyggt som filmer de ser på internet, ofta är det just lika snyggt. Men man upplever det som häftigare med cool musik och en kamera som har blivit snyggt placerad genom de olika delarna!

Permalänk
Avstängd

Jag blir förvirrad här inne Grafik är ju inte viktigt, just ja jag glömde om det nu kommer något snyggt till PS3 så är det ju viktigt igen.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Om folk fortsätter att inte tillföra tråden något förutom gnäll kommer det inlägger att anmälas direkt. Detta gäller alla och inte bara mBr. Så trött på att läsa en massa meningslösa inlägg inte tillför ett skit.

Permalänk
Medlem

Persa--> Verkligen

Nu har jag googlat lite angående nätagget och de som kör utan transformator har 60GB verisonen och det står 120v på deras agg, men låter läskigt att prova och sedan PANG! så funkar det inte längre.
Så att Motorstorm skulle släppas i Februari, YAY!

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

ang rumble så spelar jag så pass mycket spel nuförtiden att jag nog antagligen inte kommer tänka på dess icke existens. sen är det förstås tråkigt att den inte finns. Men force feedback och rumble är inte samma sak, om det kommer en vass ratt med pedaler som har FF, vad säger då att spelutvecklarna inte kommer att lägga till force feedback i spelet för att stödja den ratten? Har man inte ratten kan den funktionen bara avaktiveras precis som rumble funktionen kan avaktiveras i många spel idag. Hårdvaran i PS3 skiter väl i om spelen har stöd för rumble eller inte, inte direkt så att hårdvarustöd för rumble måste byggas in i maskinen. Skulle iof inte förvåna mig om tillbehör med rumble funktion även kommer dyka upp till ps3, men då kanske inte från sony själva.

Sen en fråga, hur var det med rumblestödet? det togs bort för att ett företag påstod sig ha patent på tekniken (imersion eller vad de kalla sig) och skulle stämma sony om de använde sig av tekniken. Men MS och nintendo fick ha den? eller pröjsa de för funktionen? Sen är det lite konstigt att dual shock har funnits sen -98 men först nu uppärksammades det av sagda företag att sony använde deras patent? hela historien verkar så skum..

Permalänk
Medlem

Ja allt detta med rumble.. det saknas inte.. Som clonecd skrev.. man spelar så mycket spel nuförtiden så man lägger inte märke till att det inte finns. Inte jag iaf.. händer så mycket på skärmen samtidigt i resistance så man tänker inte så mycket på det.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Om folk fortsätter att inte tillföra tråden något förutom gnäll kommer det inlägger att anmälas direkt. Detta gäller alla och inte bara mBr. Så trött på att läsa en massa meningslösa inlägg inte tillför ett skit.

Meningslöst med.

Men det är faktiskt ganska skoj att läsa det ni hycklare skriver, först attackerar ni andra konsoller och säger att PS3 är så mycket bättre för det är snyggare grafik, vilket det inte är, ganska jämt, sedan är grafik inte allt, sen kommer ett nytt spel sen är det allt igen

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Kan man komma förbi de olika regionskodningarna via Linux mån tro?
Vilken region har USA på sin filmer? Jag sitter här och funderar på om jag ska behålla 60Gb verisonen jag har, eftersom jag fått den billigare än vad man kommer få den för i Sverige.

Vad tror ni? Jag har redan köpt några importerade bluray filmer men det känns lite kast att jag inte kan se på mina DVD filmer jag har hemma De är region två, vilken region är USA?

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

När vart grafiken allt? Spelar man spel enbart för grafikens skull borde man nog fundera på varför man spelar överhuvud taget, bättre då att dra till ett konstgalleri och beundra riktigt schyssta installationer. Har man ett riktigt bra spel kan snygg grafik vara en riktig stämningshöjare, men ett spel med kass gameplay kan ALDRIG räddas av snygg grafik. Man spelar nåra minuter extra och konstaterar att snyggt var det åtminstonde sen stänger man av för gott.

jag ser hellre att avancerad fysik och ai framförs mer, måste det vara på grafikens bekostnad får det gärna vara så. Synd bara att det finns så många grafikkåta "sk gamers" som kräver snygg grafik nomater what så att utvecklingen ibland nästan står stilla. De enda framsteg de verkar vilja ha i spelen är snyggare grafik, högre upplösning, mer avancerad shaders osv osv. Är grafiken allt de nya resurserna skall användas till kommer spelen aldrig bli mer än snyggare versioner av spel vi lira 97.

Alltså jag tycker om snygg grafik, missuppfatta mig inte, men jag vill gärna ha lite djup bakom den snygga fasaden också. blir lite bestört ibland när man läser om personer som dömmer ut bra spel med argument som att "grafiken sög"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Kan man komma förbi de olika regionskodningarna via Linux mån tro?
Vilken region har USA på sin filmer? Jag sitter här och funderar på om jag ska behålla 60Gb verisonen jag har, eftersom jag fått den billigare än vad man kommer få den för i Sverige.

Vad tror ni? Jag har redan köpt några importerade bluray filmer men det känns lite kast att jag inte kan se på mina DVD filmer jag har hemma De är region två, vilken region är USA?

USA har region 1. Det borde kanske komma ut nåt nytt VLC eller liknande som stödjer Bluray så man kan köra det genom Linux..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |