BBB sänker hastigheten på min uppkoppling?

Permalänk
Medlem

BBB sänker hastigheten på min uppkoppling?

Hejsan!

Undrar lite kring BBB 24/1 adsl. Först när jag fick det så laddade jag stabilt med ca 2mb/s vilket man kan förvänta sig av 24 om man bor nära station som jag. Men så efter ett par dagar så sänks hastigheten till ca 1 mb/s.
Ringde och klagade på hastigheten då det gick ned till 1 mb / s och vipps så höjde de hastigheten igen.

Nu så ha de sänkt igen till ca 600 kb / s GRRrrrrr!!!!!!!!!

Vaför håller de på så här? Är de så att de försöker lura stackas ovetande på bandbredd?
Är inte detta lite skummt?

Har haft så jäkla mycket problem och fått sitta flera timmar i telefonkö i deras super kundservice. Kan inte rekommendera dem och funderar på att byta leverantör.

/Jox

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk

Har samma problem! Till alla kunder som tänker byta till BBB ADSL: UNDVIK FÖR ALL VÄRLDEN BBB ADSL!!!

Permalänk
Avstängd

Det beror ju också på vars och vem du tankar ifrån, testa olika ställen så kanse du får högre resultat.

Permalänk
Medlem

Samma sak händer här. Ena dagen går det i 1 mb/s, nästa dag i 400 kb/s
Och givetvis testar jag från samma sida hela tiden. (www.fz.se)
Just nu går det i ca 900 kb/s, men jag undrar hur länge det kommer hålla.

-_-

Citat:

Har samma problem! Till alla kunder som tänker byta till BBB ADSL: UNDVIK FÖR ALL VÄRLDEN BBB ADSL!!!

Håller med.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Så var det för mig med när jag hade BBB ADSL, dom ställde ner det till typ 1Mbit Ner och 0.3 upp utan att säga något -_-..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Avstängd

har bbb adsl och känner inte igen detta alls har alltid haft samma hastighet från den dag jag fick det...

Permalänk
Medlem

BBB är ostabilt...

Fick ut 20/1 Mbit först, sen sänktes det till 18/1 Kbit, det var okej. Sen helt plötsligt hade jag 16 Kbit ner och 14 Kbit up... Efter massa telefonsamtal fick jag 16/1. Nu har jag dock fått 13/1. Håll er borta

En annan grej, jag bor 600 meter från stationen, så jag borde få ut åtminstone 20/1.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vi snackar om Bredbandsbolaget, vad mer kan man begära?
Ja, du borde verkligen ha fått bättre hastighet.

Förresten, hastigheten sänktes väl till Mbit och inte Kbit?

Permalänk
Avstängd

kan bero på försämraningar i koppas ledningarna , sverige är ju inget torrt land precis...

Permalänk

BBB är skurkar. Samma dag som de fick min uppsägning sänkte de mig från 17mbit till 10mbit och så förblev det under hela uppsägningstiden. Som en extra kul tvist på alltihop så påstod de att de inte fått min uppsägning förrän den 2:a mars (postade den 14:e februari) så de försökte ta betalt för en extra månad (dvs de två dagarna i mars).

Trivia:
När jag hjältpe en god vän att skaffa dator och internet så ringde vi och frågade vad startavgiften var på deras fiberbredband. Killen i luren svarade glatt att de inte har någon startavgift och vi beställde. När räkningen kom så fanns det dock en ANSLUTNINGS-avgift på 495 spänn.

Jag hatar dem och kommer aldrig lägga en krona på något som har med dem att göra igen.

Permalänk
Medlem

Ne då var jag visst inte ensam med mina problem.

Detta är ju knappast bra reklam för dem.

Och telenors reklam är ju så kass bara den att man vill bojkotta BBB.

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoXon2
Ne då var jag visst inte ensam med mina problem.

Detta är ju knappast bra reklam för dem.

Och telenors reklam är ju så kass bara den att man vill bojkotta BBB.

Haha håller med. Mest irriterande reklamen på länge. Men den värsta reklamen är ändå den båt reklamen där dem jävla 2 fiskmåsarna som snackar med varann...usch....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem

Telia fungerar någorlunda tycker jag, men det är säkert lika många som haft probs med dem..

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

dom gör såhär, för folk som inte klagar så sänker dom ofta bandbredden, själv har jag fått stå ut med att min vdsl koppling som har varit fel fri i 12/9 i 3 år helt plötsligt blev 6/6 mbit, när jag klagade sa dom att "telefon ledningen inte tål trycket" , jag sa självklart "jag har haft 12/9 i 3 år" dom sa , vi vet inte vad som har hänt, jääävligt dålig stil då man är 3,5 års kund utan några betalningsanmärkningar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
dom gör såhär, för folk som inte klagar så sänker dom ofta bandbredden, själv har jag fått stå ut med att min vdsl koppling som har varit fel fri i 12/9 i 3 år helt plötsligt blev 6/6 mbit, när jag klagade sa dom att "telefon ledningen inte tål trycket" , jag sa självklart "jag har haft 12/9 i 3 år" dom sa , vi vet inte vad som har hänt, jääävligt dålig stil då man är 3,5 års kund utan några betalningsanmärkningar..

Jag blir så jävla förbannad när de kommer med sånna adhook-förklaringar!