Permalänk
Medlem

Min läsare pajjade efter 1 månad, men orkade inte fixa det då jag körde med extern, så där sumpade man väl omrking 1000 :P, men att den var slö det minns jag... RMClock är det jag använder idag, kör på 0.925V på 4x, och 1.225V på 9x, stabilt, vet dom som kör på 0.9 och 1.2, men då får jag bluescreeen varierar från ex. till ex.

Har ingen idé om högtalarna dock.. hände samma sak för mig men då uppdaterade jag bara ljuddrivrutinen, har du msn kan jag skicka ljudfilen, har den kvar...

VH/Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar ihopslagna*

Håll dig till en tråd när du redan diskuterar ljudproblemet i den ursprungliga tråden.

§ 3.4 - Flera trådar om samma ämne får inte skapas, varken i samma eller olika forumdelar (s.k. korspostning). Till reglerna >>

Permalänk
Medlem

nej tyvärr har jag inte msn, det går inte att skicka på något annat sätt? vad heter filen så kanske jag kan googla fram den

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk

Undervoltningen fungerade bra i början för mig, men efter hand fick jag bluescreen under belastning samt power failure då och då.

Permalänk
Medlem

Undervoltningen fungerar ypperligt för mig och min Aspire 5021. Fläkten går nästan aldrig igång och batteritiden är längre. Dessutom slipper man fundera på om processorn går på halvfart när man spelar.

Jag har två lägen som man enkelt växlar mellan i listen nere till höger via programmet som beskrivits redan i tråden. Ett läge där processorn går på full kapacitet (fast fortfarande undervoltad jmfrt med orginalinställningen) och en där processorn går på halvfart (plus undervoltning) för dagligt bruk. Funkar klockrent.

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig att undervolta? jag har RightMark CPU Clock Utility 2.2
Jag har försökt med guiderna men tycker det är svårt kan ingen bara skriva hur jag skall göra som? vill ha två lägen.

tack

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nixXz
Någon som kan hjälpa mig att undervolta? jag har RightMark CPU Clock Utility 2.2

Guiderna är ju ganska utförliga med bilder och allt...och även om programmet kan verka lite krångligt kan inte jag förklara det bättre i alla fall. Har du testat?

Permalänk
Medlem

Japp har undervoltat nu, men vill ha en kylare till datorn nu. Men vet inte vart jag skall köpa den eller vilken jag skall köpa. Några förslag?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Ojojoj.

Nu har jag gjort processen med undervoltning som beskrivdes och det har gjort en ENORM skillnad på min Acer aspire 3000 som började stängas av pga hettan på senare tid...
Många, många tack till er för tipset.

Mvh
Daniel

länk undervoltning: http://www.acer5020.info.se/