Permalänk
Medlem

DHCP client disconnected Dlink DI-624

Har ett rätt irreterande problem. Jag har en Dlink DI-624 trådlös router som alla här i huset kör på. Den är kopplad till ett kabelmodem. Kör man med kabel till modemet är det inget problem. Via dlink-en funkar det också men det bråkar som tusan. Helt plötsligt blir DHCP-klienten disconnected (det står DHCP-client disconnected i routerns inställningar). Jag har fortfarande full täckning till routern men ingen ip-adress och därför inget internet.

Det finns bara två sätt att råda bot på problemet. Det ena är att helt enkelt resetta routern, det andra är att köra wizard i routerns insällningar. Sedan fungerar det i 15-30 minuter till, varpå jag måste upprepa samma procedur. Börjar bli smått irreterande. Hitta inget matnyttigt på Dlinks crapiga forum. Nån som vet hur man löser problemet?

Permalänk
Medlem

Telia som ISP och 10 minuters intervall? För ett tag sedan var det en del trådar här som handlade om just detta och Teli samt kompatibiliteten, eller snarare bristen på densamma, mellan deras DHCP-server och vissa bredbandsdelare. Sök lite och du kommer säkert hitta en del råd.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Avstängd

Jag hade samma problem med min D-Link Di-604 hade den urkopplad c:a 24 timmar. Och nu fungerar den igen men jag resettade den och massor grejer också. Kör dock inte 604:an längre, Har gått över till Ipcop fungerar grymt mycket bättre.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med Dlink 624+. Väldigt jobbigt när internet bröt hela tiden. Men det roliga var att telia bytte ledning vid stationen här i närheten, och sen dess så funkar det hur fint som helst. Det var alltså inte fel på Dlink routern utan på telias ledningar, kanske andra har samma problem.

mvh D4

Visa signatur

"vad ere för idioter som är ute i solen när man kan sitta inne vid datorn?" -BasseBaba