Permalänk
Medlem

Snabb fråga...(kylpasta)

Har ingen kylpasta hemma, går de bra med något annat? kör rent nu atm, ca 5-10 grader varmare en valigt, men ska snart på med vattenkylningen igen. Vad kan man ta? Tandkräm sa någon, men att de rann? är en amd duron som sitter i htpc:n. tack på förhand!

Visa signatur

i7.

Permalänk

värmeledande lim eller olja dock så man har ju kylpasta av en anledning ju

skulletandkräm funka så skulle de sluta sälja kladdet

fel forum btw

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag tror du svarade lite för snabbt på denna fråga. Läste på lite, tandkräm är presic lika bra som "medel" pastan, men den rinner vid upvärming. Lim? ja hur fan ska jag få av kylaren sen? Olja? skojar du med mig?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

kör utan!

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Medlem

problemet med tandkräm är väl ändå att den är vattenbaserad.
och vatten har som vi alla vet en tendens till att dunsta vilket leder till att tandkrämen torkar och slutar fungera som kylpasta.

mera ontopic: bor du ute i skogen eller?
ta dig in till stan och köp en tub av någon billig skräppasta om du nu är för snål för att köpa t.ex. AS5 eller liknande.

Permalänk
Medlem

Bor inte ute i skogen bor ca 10 min från t-centralen i stockholm, men saken är den att jag inte vill slänga ut en massa mer pengar på den skitburken. Där har du de svaret.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
Bor inte ute i skogen bor ca 10 min från t-centralen i stockholm, men saken är den att jag inte vill slänga ut en massa mer pengar på den skitburken. Där har du de svaret.

Om du anser att 20;- är massa pengar så får du nog allt köra utan pasta så länge tills du fixar vattenkylningen. Tandkräm låter väldigt budget och lär ju inte leda värme speciellt bra.

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning om de, förra gången jag köpta kylpasta på Gtek, drygt ett år sedan fick jag punga up med 150kr vilket man kan lägga på annat, kör nog utan, jag menar. Cpu:n jobbar max 10% å blir aldrig varmare en 45*C

Edit: Det är vetenskapligt bevisat http://www.dansdata.com/goop.htm

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=27765 om du skulle ha vägarna förbi webhallen och har 15kr över

Permalänk
Medlem

Hahahaha nice länk!

Va fan jag kladda på Artic silver igår kväll, skulle tagit choklad eller tandkräm haha

Visa signatur

Antec 900 Gaming Case| Cheiftech CTF-850-DF 850w | E6750 @3,2Ghz | Zalman 9500 | Asus Striker Extreme | 4GB OCZ SLI 6400 @1066Mhz | 8800GTS 640MB | 4x250Gb Sata2 | LG L245WP-BN 24" |

Permalänk
Avstängd

Lypsyl(läpsyl) duger, kopparpasta, vaselin

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Borde de inte gå och trycka på lite silicon? från en sådan silicon tub. Kylpasta innehåller ju trots allt 50% silicon.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Om du anser att 20;- är massa pengar så får du nog allt köra utan pasta så länge tills du fixar vattenkylningen. Tandkräm låter väldigt budget och lär ju inte leda värme speciellt bra.

Det är la inget, min brorsa tycker 50 kr är för dyrt till en ny cpu-kylare till sin socketA-dator, nu kör han med en bordfläkt som blåser max in i chassit för att datorn inte ska dö..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
Det är la inget, min brorsa tycker 50 kr är för dyrt till en ny cpu-kylare till sin socketA-dator, nu kör han med en bordfläkt som blåser max in i chassit för att datorn inte ska dö..

Skön grabb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof91
Borde de inte gå och trycka på lite silicon? från en sådan silicon tub. Kylpasta innehåller ju trots allt 50% silicon.

Eh... Nej, det är olika typer av silikon, det du menar är som ett gummiliknande lim - medans det "silicon" som finns i kylpasta i själva verket är kisel. Silicon = kisel, på engelska.

EDIT: Har ingen bekräftad källa på det här, men jag antar att det är såhär, "gummisilikon" kan fanimig inte vara bra att ha som kylpasta.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
EDIT: Har ingen bekräftad källa på det här, men jag antar att det är såhär, "gummisilikon" kan fanimig inte vara bra att ha som kylpasta.

Du har så rätt så

Visa signatur

C2D 6320 @ 3,2 ghz [Tuniq Tower] | Gigabyte 965P-DS3 | 2gb Crucial Ballistix PC5300 @ 458 mhz | X1800XT 512mb | Corsair HX520 | CM Cavalier 1