UT2007 inte längre 2007

Permalänk
Medlem

UT2007 inte längre 2007

Nej, det handlar inte om releasedatum. UT2007 heter nu officiellt Unreal Tournament 3, UT3 kort och gott. Jag ska skippa snacket så kan ni kolla vidare.

http://forums.beyondunreal.com/showthread.php?t=182114
http://www.panacomproductions.com/GFY/movies/unreal_12507_wmv...

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Ja, det gör de kanske rätt i? UT2007 kan ju förvilla. Men det var väl UT, UT2k3, UT2k4 och nu UT2k7... Då borde det väl bli Unreal Tournament 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Men det var väl UT, UT2k3, UT2k4 och nu UT2k7... Då borde det väl bli Unreal Tournament 5

Konstigt? Jag får det till Unreal Tournament 4

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Konstigt? Jag får det till Unreal Tournament 4

dom kanske vill ta ifatt och kallar det UT2

Permalänk
Avstängd

Unreal Engine 3, UT3 säger ett par att det kan bero på.
Det blir tekniskt sett 3 också då 2k3, 2k4 inte direkt hade något speciellt som skilde dom, läste jag också någonstans

Permalänk
Medlem

Mjo, han sade något liknande i tråden (vem det nu var)

UT99 = UT1 (UE)
UT2003/2004 = UT2 (UE2)
UT2007 = UT3 (UE3)

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Bah, ge mig unreal 3 istället

Edit: Detta såg intressant ut: "Unusually for the series, this new incarnation of UT will feature a beefed up single-player component featuring online cooperative play, for all platforms."
http://www.shacknews.com/onearticle.x/45482

Permalänk
Medlem

Men den stora besvikelsen är endå att dom släpper till xbox360, förhoppningsvis dummar dom inte ner spelet totalt.
PS3 räckte tycker jag, redan det är illa nog.
Är rädd för att det kan bli för mkt fokus på fordon och att de traditionella spelsätten (DM,TDM,CTF och iGib) får mindre plats.
Det pga att man med konsoller inte kan ha lika bra kontroll som med PC och tweakade binds och musinställningar.

Inte illa menat åt alla konsoll spelare, men ffs varför ska man lira ett tävlingsinriktat FPS på konsoll?
Tänk cs 1.6 tex. som är långt ifrån lika svårt att bemästra som UT.
Men men... m$ ska ha ett finger med i allt.

Kan förmodligen tolkas som att GoW kommer släppas till PC oxo, säkerligen Vista eklusivt iofs.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Vill ha spelet NU!

Permalänk

Jag räknar inte ens UT 2003 som ett UT. Det var SKIT. Ersattes fort som f*n av 2004, som ver kung.

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan 2k3 och 2k4 är hårfin, samma maps, samma grafik(bortsett från vapenmodellerna) och likvärdig spelkänsla.
I mitt tycke är UT2003 bättre, mer skill krävs för att bemästra det och trickjumps är roligare/svårare att bemästra(boost dodge ftw!).

UT2k4 är för mkt fokus på fordon, som ingen spelar med endå längre^^
Men eftersom 2k3 är dött nu så får man juh lira 2k4, sak samma egentligen.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

Fordonsgrenen är inte död. Jag spelar den ofta. Dog fightning är kul.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Bah, ge mig unreal 3 istället

Edit: Detta såg intressant ut: "Unusually for the series, this new incarnation of UT will feature a beefed up single-player component featuring online cooperative play, for all platforms."
http://www.shacknews.com/onearticle.x/45482

Ah med andra ord riktigt Storry mode riktigt trevligt Kan knappt vänta. Specielt om den nu har co-op

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

Från gamereactor.se
"Tekniskt sett är Unreal Tournament 2007 det fjärde spelet i serien, något Epic och utgivaren Midway dock ger blanka fasen i när de nu utannonserar ett namnbyte till Unreal Tournament III. Dessutom passar de på att officiellt och en gång för alla slå fast att spelet (tidigare bara bekräftat för PC och Playstation 3) även ska släppas till Xbox 360.
Epic låter även meddela att spelet kommer att släppas under fjärde kvartalet i år.

"

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Avstängd

Ja men ut2003/2004 är nästan samma spel som sagts tusen gånger Något epic också förstår.

Ber till gud bara att dom inte blandar in konsoller i PC online.