Permalänk
Medlem

back up skiva?

Hej!

Jag har nyss köpt en latop av märket hp och undrar nu hur man gör en back up skiva av windows som finns på en recovery partis.

Tacksam för snabb hjälp.

\\Sammi

Glömde en sak.. vart kan man hitta drivisar till datorn? tex gkortet

Permalänk
Medlem

Det undrar jag oxå men har inte fått ett vettigt svar än typ steg för steg.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Man bränner 2 st DVD skivor med hjälp av det medföljande programmet CD Creator, det ligger i under C:\windows\creator\ . Dessutom så kommer det upp påminnelser om att göra backupskivor, såvida ni inte har klickat bort dom och valt att inte få fler påminnelser.
Steg-för-steg beskrivning är precis vad programmet gör, så någon vidare förklaring behövs inte.

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!

Permalänk
Medlem

Ok tack! Är inte norton ghost ska man använda?

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

tack.. men vart får man tag på drivers till gkortet och andra saker till laptopen?

15 cd, 3 dvd eller 2 dvd dl omg! så många skivor skulle det gå åt för att göra en pc återställning.. tur att man köpte skivor idag.. (dvd)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
Ok tack! Är inte norton ghost ska man använda?

jo om du vill, MEN hela poängen är att få bort D:, E: (ghost, diagnostik, om det är samma som på Dell`rna), så slipper man ha hundra femtielva program som körs samtidigt, och får mer utrymme på HDD.

så gör skivan/orna istället.

jävligt sunkigt av HP att inte skicka med XP på skiva (man har ju för tusan betalt dyra pengar för licensen)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

mm är besviken på hp. kul att det är så bökigt att fixa vista som man får gratis.

får man ha kvar xp licensen tro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keblix
mm är besviken på hp. kul att det är så bökigt att fixa vista som man får gratis.

får man ha kvar xp licensen tro?

Så värst bökigt är det inte, bara att fylla i lite formulär och faxa in en kopia på kvittot. Och visst får du ha kvar XP-licensen.

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!