MSN - Kan inte logga in.

Permalänk
Medlem

MSN - Kan inte logga in.

Kan inte logga in på Windows Live Messenger. Fungerade utan problem med XP men efter installationen av Windows Vista Home Premium så kan jag inte logga in. Får ett felmeddelande där det står ungefär "Anslutningen misslyckades, det verkar vara fel på din anslutning blablabla.. kontrollera brandväggen, FEL MEDDELANDE: 81000306"

Har prövat att kopplat ur routern och körit helt utan virusskydd och brandväggar men inget hjälper. Vad ska jag göra?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

ställt in windows klockans datum rätt?

Permalänk
Medlem

Japp

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

JA! Äntligen nån som har ett liknande problem som jag. Jag kan visserligen logga in, men blir utkastad runt en gång per minut (samma sak med WLM som Miranda). Detta hände inte med WinXP eller hos min brors dator som har WinXP, utan bara hos mig som har Vista Business, sjukt irriterande.. hjälp oss!

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som har någon lösning? Har gjort allt och kollar runt i forum men inget hjälper, att formatera är det sista jag tänker testa, och vore drygt bara för att få msn att fungera... förjävligt att man inte kan komma in på msn!

Köper man ett op system för 3000kr så tycker jag att msn borde fungera..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har samma problem kommer inte heller in på msn får felkod 81000306

snälla hjälp oss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PtokaXX
har samma problem kommer inte heller in på msn får felkod 81000306

snälla hjälp oss

Kör du Vista eller XP?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vista

testar denhära 30 dagars trialen

Permalänk

jag kapar tråden litegranna!

Jag kan inte ens starta upp msn messenger för att vista själv stänger av programmet för att den kan "läcka information eller släppa in hackers"! WTF!?

dataexekveringskydd kallas programmet som stänger ner MSN. hittar inget på nätet att folk har problememed detta?

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

utloggning flera gånger

hadde sama problem men det var brandväggen som gjord detta

Visa signatur

Lars

Permalänk

Kolla om datumet är rätt inställd i bios.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd trollsanerad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Har nästan likadant problem, och detta uppstod igår när jag var på LAN hoss en polare. Problemt är att jag inte kan logga in, följande felkod uppstår: 80048820

Har testat allt som står i felsöknings guiden, har även testat avinstallera och installera om.

Någon som har någon ide?

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem när jag körde Vista, hittade dock en lösning som fungerade för mig. Startade jag MSN Messenger innan jag startade något annat program som använder internet så fungerade det (innan webläsare, irc client osv). Har ingen aning varför, men det fungerade för både mig och min bror.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem

Simonsvensson ja har samma problem som dig det e 4 dagar nu det e sjukt...

nån som kan hjälpa mig eller? stängt av brandväg tagit bort antivirus alltis går ändå inte va e problemet? formaterad om datorn också med en annan xp SP2 2002

Permalänk
Medlem

har ni hittat någon lösning grabbar? Jag har precis samma problem här på min mors dator. Hinner inte ens klicka "logga in" innan msn lägger av. "Kontrollera din anslutning och brandväggar blablabla"! SUCK!!
Har provat att installera om osv men det hjälpte inte för fem öre. Hemma på min egen burk med Vista så fungerar det utmärkt, var aldrig några problem. Surt när morsan köpt ny burk och allt.

VÄLDIGT tacksam för hjälp!
Mvh

Permalänk

om ni får felkod 81000306 så skriv detta i kör.

regsvr32 Softpub.dll Mssip32.dll Initpki.dll

kopiera det å klistra in i KÖR

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm om ni får "80048820"(eller liknande) så "kan det vara fel på eran gateway".. märkte det idag när min NIS autoprotect inte ville starta:p

men sen funkade det bra

Permalänk
Medlem

ZoneAlarm 7.XX verkar inte gilla Live Messenger det minsta. Någon som vet vad som ska göras? Jag orkar verkligen inte lära mig franska eller ryska för att veta vad jag ska göra (Hittar bara tips på dessa två språk nämligen.)

Visa signatur

"Pennan är mäktigare än svärdet om den har granatkastartillsats!" - [NIHIL]

Permalänk
Medlem

Testa Pigdin?
Kör själv med det och det fungerar utmärkt.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Kalasbra alternativ!
http://wwwm.meebo.com/

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

jag får istället felmeddelande 80070005... någon som vet?

Permalänk
Medlem

sry föratt jag drar upp en gammal tråd men det passar bra in tycker jag.
det är så att jag har skaffat riktiga vista nu och har gått in i kör och skrivit
regsvr32 Softpub.dll Mssip32.dll Initpki.dll funkar utmärkt tills det kommer till den sista filen då klagar datorn på att det binnära talsystemet är fel:(
vad ska jag göra nu då?