Vårt shoot-em-up är nu färdigt!

Permalänk
Medlem

Vårt shoot-em-up är nu färdigt!

Jag gjorde en tråd förut där jag gav er en länk till musik som jag har jobbat på till detta projektet. Sen lovade jag att ge ljud från mig när spelet var klart. Och nu är det färdigt

Musiken har jag knåpat ihop, jag har inte programmerat något.

Litet screenshot:

http://www.daikenkai.com/blessed/ <- ladda ned här.

Hoppas ni gillar det!

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Riktigt fett spel. Lite svårt men det är bara bra.. kommer ta några dagar att bli grym på det men det är bara bra. Gillar verkligen idén att man skjuter spread när man duttar på skjut knappen samtidigt som man rör sig fortare fast när man håller in så gör man mer skada och offrar speed. Riktigt bra.

Musiken var skön.. mycket retro och passade in perfekt.

Svårighetsgraden påminner mycket om XSynergy Gate -- http://www.gamershell.com/download_2444.shtml

Fast detta känns mera retro. Ska spela det som fan och återkomma med en highscore..

Bra jobbat.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Återkommer med kritik då jag laddat ner och testat spelet.

Edit: Sjukt kul spel, och eftersom det är svårt är det ännu roligare, grymt bra tidsfördriv! Tumme upp för retrokänslan vid fullscreen

Edit2:

Får duga för inatt

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Sötast

Jag stannar på 75365... Huga... Kanske borde göra en hälsovarning?
Ont i finger, arm å axel av allt tryckande

Verkligen ett helt underbart spel.
OM det finns många nivåer så skulle jag gärna se att det går att välja en något lättare svårighetsgrad också.... i form av att man har lite mer power att använda. Just så att man kan öva lite mera
Dock så ska "sparad" nivå endast finnas på den svårighetsgrad man valt

Enormt Härlig Retrokänsla

Permalänk

Rätt ok tidsfördriv. Saknas det där lilla extra som gör det riktigt bra tycker jag.
Var lite kul när man fick bonusmenyn och kunde ändra lite grafiskt i spelet

Permalänk
Medlem

Riktigt bra Strukt! Den psykedeliska bosslåten gjorde sig bra ändå.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Tankas på stört!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

?
Musiken var fruktansvärd, och man borde kunna trycka förbi introt.

Antar att det inte är min grej.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
?
Musiken var fruktansvärd, och man borde kunna trycka förbi introt.

Antar att det inte är min grej.

Ja det där var ju verkligen konstruktivt. Personligen tycker jag att introlåten gjorde sig jättebra och satte en viss känsla, och då är jag inte ens inne på genren.

Hur lång tid har ni jobbat med projektet strukt?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Hehe, märkte att stödet fanns för min usb kontroller, kudos för det, mycket roligare att lira med analog kontroll.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Ja det där var ju verkligen konstruktivt. Personligen tycker jag att introlåten gjorde sig jättebra och satte en viss känsla, och då är jag inte ens inne på genren.

Hur lång tid har ni jobbat med projektet strukt?

Tack för era kommentarer, skal skicka länken till programmeraren så han kan få komma med lite hjälp på era supportfrågor också, om han har tid.

Tror vi började på spelet runt november 2006? eller så var det nog tidigare. Nu försöker jag få spelet portat til OSX, men jag lyckas inte få spelprogrammeringsbiblioteket allegro installerat på min macbook. Vore rätt coolt att få det att funka til OSX, någon som har lust att eventuellt ge mig lite support?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om någon tycker spelet är för svårt så har gjort en trainer till spelet som ger en 144 liv

Gjorde den för att gillar göra fusk till spel som fsfreak(programmeraren) är inblandade i

http://nebi.nebi.se/trainer.rar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nebi908
Om någon tycker spelet är för svårt så har gjort en trainer till spelet som ger en 144 liv

Gjorde den för att gillar göra fusk till spel som fsfreak(programmeraren) är inblandade i

http://nebi.nebi.se/trainer.rar

Men, det förstör ju hela idén med spelet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Me like!

Sjuk kul! Nått grymt svårt men det är bara bra, det här blir att nöta för att komma vidare i, det gillar man skarpt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

fett sjysst spel keep up the good work:D:D:D btw vad ere för låtar ni valt för musiken riktigt bra:) bidrar som fan för ett skönt lir:D

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Albizona: Det är ju Strukt som gjort musiken

DMC: Provade du kanske att trycka ESCAPE ?

Btw om ni diggar spelet, checka in mina andra projekt: http://www.daikenkai.com/myGames/

Alltid kul med kritik

Btw, för er som tycker det är för svårt, har en snubbe vid namn Bob en replay där han tagit sig till sista bossen på super challenge mode. Skall se ifall han lyckas klara den för isf kan jag lägga upp som nån sorts demo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Tack för era kommentarer, skal skicka länken till programmeraren så han kan få komma med lite hjälp på era supportfrågor också, om han har tid.

Tror vi började på spelet runt november 2006? eller så var det nog tidigare. Nu försöker jag få spelet portat til OSX, men jag lyckas inte få spelprogrammeringsbiblioteket allegro installerat på min macbook. Vore rätt coolt att få det att funka til OSX, någon som har lust att eventuellt ge mig lite support?

kan tyvärr inte ge nån support men en OS X-version hade varit hiskeligt kul att lira

Permalänk
Medlem

Alla libs jag använder är cross-platform (har dock ingen MAC själv... än) så hittar jag bara nån med lite c++-erfarenhet skall det inte vara några problem att porta

Permalänk
Medlem

Men jag tycker jag borde få till det :/

Sitter här på hotellet och har lite att göra, så då kan jag pilla med det. Blir ju tråkigt att surfa hela dagen hehe Nej nu skall jag ge mig fan på att få till.... något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har gjort en replay på "challenge" mode som ni kan glo på om ni vill.

http://www.daikenkai.com/blessed/video/

Jag rekommenderar att ladda ner .REPLAY-filen (bara 56k). Lägg den i REPLAY-katalogen i BLESSED-katalogen och gå in på "play" sen "replay" och välj den filen.

Om ni av olika anledningar inte vill göra det, kan ni ladda ner .avi-filen istället (118mb). Samma film fast i xvid-format (och lite sämre FPS...).

Jag dör en massa gånger i slutet men lyckas klara spelet med 1 liv kvar
Annars är det inte generellt en jättebra replay. Klantar mig på bra många ställen, men första banan är en bra 'run'.

Permalänk

Vilket program använde du för att inte behöva programmra något?

Permalänk
Medlem

.... va?

Om du menar Strukts kommentar i översta posten så skriver han att han bara gjort musiken. Inte programmerat.

Jag har däremot programmerat. (c++)

Permalänk

aha ok men riktigt coolt spel faktiskt skit kul

Permalänk
Medlem

Roligt spel, har det mesta som ett Shoot em up behöver. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsFreak
Har gjort en replay på "challenge" mode som ni kan glo på om ni vill.

http://www.daikenkai.com/blessed/video/

Jag rekommenderar att ladda ner .REPLAY-filen (bara 56k). Lägg den i REPLAY-katalogen i BLESSED-katalogen och gå in på "play" sen "replay" och välj den filen.

Om ni av olika anledningar inte vill göra det, kan ni ladda ner .avi-filen istället (118mb). Samma film fast i xvid-format (och lite sämre FPS...).

Jag dör en massa gånger i slutet men lyckas klara spelet med 1 liv kvar
Annars är det inte generellt en jättebra replay. Klantar mig på bra många ställen, men första banan är en bra 'run'.

Dags för dig att erkänna nu.

Du du är en adopterad kines/japan?
Grymt spelat iaf

Även om du nu har lite lättare än oss andra

Permalänk
Medlem

hehe... nä men så har man spelat det typ 1000 gånger medan man testat och så också ... BOB däremot.. som kan klara spelet på super challenge (vilket inte jag kan) är helt uber grym .. skall fixa hans replay när han är nöjd med den

Tack förresten

Permalänk
Medlem

Grymt bra spel må jag säga.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

...Däremot var hemsidan urusel. Ge oss en HTML-sida!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Roligt spel och cred till Strukt för den sköna musiken som passar perfekt i ett retrospel a la 80-tal.

Lite feedback:

Jag fattar inte att ni har satt X och Z som default på shield och fire (eller var det tvärtom), när man rör sig med A,S,D,W. Hur många fingrar har ni på varje hand egentligen? Eller är det tänkt att man ska sitta o trängas med två händer precis brevid varann? Det är ju lämpligt att skjuta, etc. med höger hand eftersom man rör sig med vänster, så default borde ju vara någonstans på höger halva av tangentbordet. Själv valde jag L och K.

En annan tanke är att man kanske skulle slippa välja vilken nivå man ska börja på efter varje gång. Vill man t.ex. ta sig igenom nivå 2 måste man varje gång på nytt välja att starta på nivå 2, istället för att låta det vara kvar till nästa spelomgång.

Vem har föresten skrivit introtexten? Divine balance...time for enlightenment, etc. känns väldigt new-age, med tanke på att man ska döda allt som rör sig.

Permalänk
Medlem

InAction: Tackar tackar

Random-Person:
Ye ye .. jag håller med dig lite.. Gillar inte själv FLASH, men en polare ville så gärna göra en flash-sida åt mig så jag lät honom. Kanske kan göra att man får välja.

Tony Clifton:
Ja hittar du ett 80-talsspel med sådär mycket färger så vis gärna
Nä men jag förstår vad du menar...

Knapparna.. Du kan ju ställa in dom helt själv. W.A.S.D la jag till i efterhand efter att en person requestat att inte styra med piltangenterna. (eftersom piltangenterna alltid fungerar att styra med as well). Z och X är typ standard i hemmagjorda shoot'em ups ... personligen kan jag inte uttala mig om det då jag inte kan spela såna här spel med tangentbord.

Det där med att spelet kommer ihåg vilken nivå man var på senast var en bra idé! Kanske lånar det till nästa update.

Jag har skrivit rubbet.. Försökte få nån sorts ... mörk känsla över det hela.. är inte det minsta religiös så oroa dig inte

Slutsekvensen (och framförallt utro-texten) förklarar vad som egentligen pågår.

Tack får feedbacken :).