oblivion coop/multiplay??

Permalänk
Avstängd

oblivion coop/multiplay??

vet ngn om det har släppts ngn mod till tes 4 oblivion som gör det tillgänglit att spela coop eller multiplay?

Permalänk
Medlem

Nej och det lär aldrig komma.

Permalänk

Man kan hoppas :>

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Nej och det lär aldrig komma.

varför e du så säker på det?

EDIT

googla o hitta massa om att det finns oblivion coop till xbox 360 så varför borde det inte gå till pc?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deepA
varför e du så säker på det?

EDIT

googla o hitta massa om att det finns oblivion coop till xbox 360 så varför borde det inte gå till pc?

Det kanske kommer någon men då skulle jag tro att nästa spel i TES redan är aktuellt och det händer samma sak som med de planerade MW moddarna för multiplayer.

Har du någon länk som visar att man kan köra coop till xbox 360? Vad jag vet finns det inte. Men jag har inte lirat på 360 heller...

EDIT: http://www.webhallen.com/prod.php?id=42191
"Antal spelare: 1" Säger väl en del, sen kan jag inte hitta något om COOP på Bethsda´s hemsida heller.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte på en sak, till GTA (SA?) så kom det ju en multiplayermod, om det gick att göra tilld et så kan det väl inte vara omöjligt att göra till Oblivion?
Eller alltså jag har ingen aning, men...ändå.

Permalänk
Medlem

Det finns folk som tänker programmera en Multiplayer mod till Oblivion. men om ni tror att den kommer vara stabil nog att ge er någon glädje så lurar ni bara er själva.

Permalänk

Det hade vart otroligt kul med coop i Oblivion faktiskt. Tyvärr har man inga förväntningar på att det ska komma inom en nära framtid iaf

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeke82
PC Server Mod tråd

Mvh / Z

Killen verkar ju veta vad han sysslar med iaf, men när jag läste om det här så sa dom att det inte finns ett uns av multiiplayer kod i oblivion så det kommer ta ett jävla tag att trycka in det.

Permalänk
Medlem

Fanns väl ingen MP-kod i GTA-spelen heller? Ändå lyckas dom relativt bra där.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Fanns väl ingen MP-kod i GTA-spelen heller? Ändå lyckas dom relativt bra där.

Inget jag skulle satsa pengar på, men jag tror att du har fel. Jag har för mig att det fanns en hel del undangömd multiplayerkod till GTA. (Och jag är en av dem som inte skulle kalla det missfostret till MP-mod för att "lyckas bra". )

Permalänk
Medlem.
Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk

det finns en mod som gör multiplayer tillgängligt i oblivion.
har dock inte fått det att funka själv..

http://csusap.csu.edu.au/~mloxto01/

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Avstängd

fan va grymt asså! men hur laddar jag ner filerna från hemsidan? kommer upp ett nytt fönster men ingeting händer? tackar och bugar om någon kan svara:) MVH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Prie
http://www.sa-mp.com/

Har testat det. Funkar faktiskt utan problem, inget lagg eller så.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

Jag har haft en multiplayer mod till oblivion där man kunde möta varandra i arenan o så. Detta var tror jag endast en månad om inte mindre efter att spelet hade kommit ut. Så nog borde det finnas en bra fungerande en nu.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Avstängd

aa bara för dom som vill veta så har jag fått igång multiplayer :D! fungerar helt utan problem! de e riktigt coolt asså!

asså hade dom gjort detta spelet som ett onlin spel så hade de kickat wow tex. såå hårt tror jag! allt e bättre i oblivion!

hur som hellst! de krävs ett jävla tålamod för att få igen de själv tog de mig 2 timmar! hur segt som hellst! men de va gött när man fick igen de! mvh

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heezflash
aa bara för dom som vill veta så har jag fått igång multiplayer :D! fungerar helt utan problem! de e riktigt coolt asså!

asså hade dom gjort detta spelet som ett onlin spel så hade de kickat wow tex. såå hårt tror jag! allt e bättre i oblivion!

hur som hellst! de krävs ett jävla tålamod för att få igen de själv tog de mig 2 timmar! hur segt som hellst! men de va gött när man fick igen de! mvh

vem spelade du med?
en kompis eller kan man köra "public", hehe

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Nice, detta måste testas när man någon gång orkar starta en hackig omgång av oblivion (Även fast det är jäkligt kul när man väl börjar lira )

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Avstängd

körde de på ett lan, fungerar med hamachi med men vi var 5 personer totalt som spelade ihop, gick runt och gjorde quester skit skoj och delade olika saker
med varan.. mhm först så såg man inte varan uan bara pilen, de är lite struligt i början men de e faaan så fett när de fungerar rekomenderas starkt! mvh

Permalänk
Medlem

San andreas multiplayer skulle vara riktigt bra , borde tanka

Visa signatur

There is no theory of evolution. There's just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.