jag vill streama långfilm över nätet

Permalänk
Medlem

jag vill streama långfilm över nätet

Hej, jag är trött på alla youtube sidor med filmer mindre än min penis. Jag vill sända live långfilm. såklart inte på nätet utan mest för att testa och kanske kunna använda det mera praktiskt till vänner och sånt i framtiden.
Jag har 100mbit och ska sända över nätet till en annan 100mbit klient.
här snackar vi alltså dvd-upplösning, 25 fps, 1000+ kbit video bitrate + MP3 ljud.
i teorin borde detta gå, eller? om mer bandbredd behövs är det inte ett problem. jag har ett 1000bit lan mer flera datorer som skulle fungera perfekt för detta.

det ska inte vara till ett webgränsnitt (döh) utan genom någon sorts live feed. vad jag har förstått ska man kunna använda VLC till något liknande.

alla idéer och tips är välkommna. även länkar till liknande program/projekt/forum-trådar är välkommna.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Permalänk
Medlem

DVD PAL upplösning är 720x576

Du får skaffa dig en maskin som klarar encoda video (i den codec) i den upplösningen och framrate som du hade tänkt med, om du nu ska sända "live".

Annars kan du ju bara hämta videon succesivt, typ som man gör när man kollar film över nätverk vanligt, så gör jag med MP3. Samba över VPN.

Permalänk
Medlem

dela ut dina filmer bara via hamachi ^^

Permalänk

Till en klient bör det fungera med VLC.

Använd Guiden, faktiskt väldigt enkel, jag tror det är port 1234 du behöver öppna upp.
Men är det inte lättare att skicka över hela filmen om ni båda har 100Mbit?

Visa signatur

Nja.