spara inställningar i Speedfan

Permalänk
Medlem

spara inställningar i Speedfan

Hej
Jag undrar om man kan spara inställningarna i speedfan så att, om man har speedfan i autostart, går fläkten ner i önskat varvtal vid uppstarten???

Lofe

Permalänk
Medlem

Undrar samma...

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Medlem

Hej Lofe och Senda^SM !

Jag har Speedfan installerat och det fungerar bra. Jag minns att det var knepigt att ställa in programmet en gång i tiden. Det tog tid att lura ut hur allting skulle ställas in. Gränssnittet är inte det enklaste.

Men man kan ställa in ett minimivärde i procent på fläkten här:

Permalänk
Medlem

Hmm, det där gjorde ingen skillnad alls tyvärr... Jag har t.o.m. mailat han som har skrivit SpeedFan, men inget svar...

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem

Så nu är ni tre stycken som har problem med Speedfan!

Vad jag vill minnas när jag skulle få ordning på alla inställningar så tog det tid att hitta vilken av alla fläktar som är listade som är den rätta. Speedfan listar tre fläktar hos mig fast att jag bara har en.

Beskriv gärna era problem mera i detalj så kanske jag se hur jag har ställt in alla olika alternativ i programmet hos mig.

Permalänk
Medlem

Jag kan styra fläktarna alldeles utmärkt genom att skriva in värden manuellt. Men jag skulle vilja att speedfan vid start ställde in värden som jag har bestämt, istället för att visa vad de står på just nu (vilket ju alltid är 100% vid uppstart).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det är hur lätt som helst.

kryssa i rutan atomatic fan speed. och välj max respektive min värde för temp och speed.

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem

eller bankar man på F1 knappen och följer den guide som finns där - mycket bra och får saker att fungera...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackiz
det är hur lätt som helst.

kryssa i rutan atomatic fan speed. och välj max respektive min värde för temp och speed.

OK, det hände inte så mycket när jag testade det. Jag kan säkert få det att funka dock...

Jag har dock ingen större lust att sitta och göra det varje gång jag drar igång ett spel (då vill jag nämligen att fläktarna ska gå lite högre...)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mackiz tack det fungerar hur bra som helst!

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Medlem

OK, nu har jag också fått det att funka. Man måste ha både automatic fan speed i huvudfönstret ikryssad OCH automatically variated i Configuration-Speeds.

Det gör också att man kan kryssa ur automatic fan speed i huvudfönstret om man vill dra upp fläktarna manuellt.

Äntligen! Nu körs speedfan som en service på min dator, så några sekunder efter att Vista har startat (utan att jag behöver logga in) så går fläktarna ner till behagligt ljudlös nivå.

Tack mackiz!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Saknar iofs fortfarande några knappar som hade varit guld värda:
Två eller tre knappar som man kan välja inställningar på själv, t.ex en "AFK"knapp där man ställer in fläktarna så dom går på kanske 75%, en "pluggknapp" där man ställer in fläktarna på tystast möjliga men ändå så att den kyler ok, och en "spelknapp" där fläktarna går på fullt..

Förstår ni vad jag menar och finns detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nej det tror jag inte finns. till grafikkortet så kan man ju göra det ungerfär. annars så köpt en fläktkontroll för nån hundring.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är passivt kylt så det är redan fixat;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

najs

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Senda^SM
Förstår ni vad jag menar

Ja

Citat:

och finns detta?

Nej, tyvärr.

Skulle gärna vilja ha just det - profiler.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad finns det för fler prog där man kan styra fläktarna. nått som jag funderar på är ett fläkt PCI kort. där måste man ju kunna göra profiler och liknande om det medföljer programvara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det borde väl finnas nåt plugin för profiler?

Om inte - borde väl inte vara så svårt att fixa för någon kunnig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Senda^SM
Det borde väl finnas nåt plugin för profiler?

Om inte - borde väl inte vara så svårt att fixa för någon kunnig?

mm tycker det.

man får väll mejla till Alfredo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som mailar Alfredo i ett snyggt och prydligt mail?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Redan gjort för länge sen. Inget svar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd :/

Visa signatur