MSN Messenger inloggningsproblem!

Permalänk
Medlem

MSN Messenger inloggningsproblem!

Hej!

Jag har helt plöttsligt fått inloggningsproblem till MSN, jag kör version 7.5 och såna här problem har jag inte haft tidigare alls. Den har inte funkat att logga in under hela dagen och kvällen. Men den funkade utan problem igår, nån som vet vad man kan kika på för nåt jag har kollat klockan att den går rätt o lite sånt som jag har läst om för andra. Det blir gula utropstecken på VÄRD filer och på HUVUDINGÅNGAR om man kör reparera.
Om jag uppgraderar till den nyaste kommer detta att fixa sig eller? Vill oxå tillägga att jag kommer heller inte in på hotmails hemsida då kan den inte hitta sidan men övrig internetsidor funkar för mig utan problem.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Många verkar ha problem med det där nu. Nog enklast att vänta ut felet, sitter säkerligen inte på din sida.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Du är inte ensam om problemet.. jag kommer inte heller in.. ringde polaren, han kommer in utan problem.. när jag kör felsökaren så blir det fel på huvudingångar.. men internet fungerar, hotmails hemsida funkar för mig.. så det verkar ju skumt, trodde de var min dator bara som bråkade men tydligen inte.

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

Har inte kunnat komma in sen jag kom hem. Internet fungerar utan problem och jag kommer in på både msn.com och .se. Kan dock inte komma åt webmessengern..

Kommer in på msn, men jag kan knappt skriva till någon >_>

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Har samma problem här..

Permalänk
Medlem

samma

samma problem här, kan de va nått med msn´s servrar??

Permalänk
Medlem

Samma sak varje gång MSN krånglar.. En ny tråd.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

totalt hopplöst msn är.. kollar man deras sida så allt igång som det ska.. säkert..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu hoppade mitt msn igång äntligen inatt, en sak jag undrar över skall man uppgradera till Live versionen tro eller inte? Nån som har haft mera strul med den än version 7.5 för den kör jag nu är det nån ide att göra det eller är den bättre?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

alla har det

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Samma här. Provat att installera om programet men det hjälper dock inte. Stängt av bran och virus skydd. Inget hjälper så det måste vara något som inte ligger i våra datorer.

Permalänk
Medlem

Samma problem här..
Kommer inte in på http://webmessenger.msn.com/ heller, detta är skumt.

Permalänk
Medlem

Jag får Error 80048820

Hittade & följde detta:

You can solve this by registering softpub.dll true regsvr32.

* Click start and Run
* Now type the following: regsvr32 softpub.dll and press enter
* Restart MSN Messenger

To be sure repeat the step above with the following lines.

regsvr32 wintrust.dll
regsvr32 initpki.dll
regsvr32 MSXML3.dll

Nu kan jag logga in och ser folk online, men så fort jag skickar ett medelande så kommer de tillbaka till mig efter några min

Jag tror de har nått att göra med att Feb har 28 dar och inte 30-31. Någon snubbe på msn har gjort nått fel där

Permalänk
Medlem

Det löser sig nog utan att behöva åtgärda nåt, mitt funkar perfekt nu som alltid annars... Det kom igång sent inatt och jag lät det bara vara så det är nog från msn men det är dålig stil att dom inte uppdaterar o skriver ut status att dom har problem mm

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Får ni också felet: 80072efd ? jag har inte kunnat använda programmet men jag kan använda ebuddy.com men msn-webbmsn fungerar inte i heller

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tcip
Får ni också felet: 80072efd ? jag har inte kunnat använda programmet men jag kan använda ebuddy.com men msn-webbmsn fungerar inte i heller

Japp men sen scannade jag efter trojans och hitta lite skit. tog bort de och sen efter de fick jag ett nytt fel medelande

Permalänk
Medlem

Rekommendation: Uppgradera till Live Messenger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
Rekommendation: Uppgradera till Live Messenger.

och när man redan har det installerat gör man följande? känns konstigt det här, fungerar hur bra som helst för vissa, för andra funkar det inte alls.. har testat att logga in genom trillian me, men samma sak då.. ebuddy.com fungerar men inte webmessenger?

statusgrejen för msn säger att alla system fungerar..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte äns microsoft hittar felet.
http://www.idg.se/2.1085/1.97469

Permalänk
Medlem

aha.... jag sa just i tidigare att det funkade bra för mig men jag var tyvärr tvungen io starta om min dator och loggade ur skit skulle aldrig gjort det för nu e det omöjligt att logga in igen... suckar fan

Visa signatur

Fear

Permalänk

Live Messenger rekommenderar jag - snyggare än 7.5 (subjektivt, dock).
www.mess.be för messpatch.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Live Messenger rekommenderar jag - snyggare än 7.5 (subjektivt, dock).
www.mess.be för messpatch.

Och detta hjälper folket och har med ämnet att göra?!

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
Och detta hjälper folket och har med ämnet att göra?!

Lite mer än inlägget du skrev?

Jag skrev inte att det skulle hjälpa någon med inloggnings/skrivproblemen då det verkar ligga på MSN's servrar, men jag rekommenderade den när det väl kommer att fungera.

Men, jag ber om ursäkt.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

"underhållning av servrarna" är det senaste jag fått höra.. men varför säger man då till idg.se att man inte vet vad det är för fel, och att servrarna funkar som dom ska..

edit: www.meebo.com till er som dör utan msn

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu komme rjag in på msn, msn när jag skriver till någon kommer detta upp efetr en stund:
"Det gick inte att leverera följande meddelande till alla mottagare:
hej"

Permalänk
Medlem

använd en utländs proxy, tex 154.11.98.150:80, ligger i kanada så funkar det

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

jag kan fortfarande inte komma ut på msn =/ hur jag än gör =(

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem

min hotmail har iaf börjat funka nu...alltid ett steg i rätt riktning...kommer dock fortfarande inte in på MSN!

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -NioB-
använd en utländs proxy, tex 154.11.98.150:80, ligger i kanada så funkar det

GG! funkar thx!

Permalänk
Medlem

aah, meebo funkar fint! Tack för tipset. Hoppas att problemet löser sig snart

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB