Skärm kaos
Hej!
Är ute efter en ny skärm efter som min Dell P1130 21" CRT skärm gått sönder och blivit suddig i bilden.
Hade tänkt vänta ett tag till med en TFT skärm men är redan nu tvungen att inhandla en ny skärm.
Köpte en Samsung 226BW som jag inte gillade. (Samsungs panel, ja som ni ser har försökt läsa mig till så mycket jag bara kan på forumet)
Följde inställnings tipsen av anderscc och då vart den bättre.
Jag insåg även att widescreen inte var något för mig.
Kändes mindre en min 21" CRT så antar skall jag ha WS lär det bli upp några storlekar till och det har jag tyvärr inte råd med.
Vissa hemsidor hamnade jobbigt långt till vänster, med hela höger halvan tom och allt kändes onödigt smått.
Saknade även ett pivot (eller vad ett höjbart stativ heter) så jag kunde höja skärmen.
Den var ca 1dm lägre en min gamla 21" skärm och hade velat höja den med 10cm minst för att sitta bra vid datorn.
Allt flöt på bra med den när jag testade spel och film men gillade inte färgerna.
Dom olika färg nyanserna "flöt" liksom inte ihop riktigt... (vet ej hur jag bättre skall beskriva det)
När man ser DivX filmer har man kunnat se sådant på svarta färger nu upplevde jag det på alla färger.
Har kollat på ViewSonic VP2030B men hittar ingen riktigt info om den.
Hittade lite info om panel typen och att den kan ha lite ghosting vilket inte låter lockande.
Känns även lite tråkigt att betala några tusen mer en vad jag först planerat för en mindre skärm.
Även kollat en del på Dell UltraSharp 2007FP men vet ej om den är höj och sänk bar och att man kan få olika paneler låter ju inte förtroendeingivande.
Leker lite i Photoshop, surfar runt och läser massa text typ här på forumet, ser film, spelar wow (i alldeles för stora mängder) och cs.
Har även läst LsdBoy FAQ men blev inte klokare av det.
Vore väldigt tacksam för lite förslag, och tips, varningar m.m.
Budget ca 5000kr.
Mvh/Jonas