Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Funkar några spel till MacBook?

Hej! Jag har varit inne här och sökt svar på den här frågan, men hittar inte något riktigt svar. Jag hade tänkt att köpa den näst billigaste Macbooken. Jag undrar vilka spel som går att spela på den.

Jag var inne på FAQ om Apple. Där stod det såhär: "iBooken klarar även av att spela spel som Warcraft 3 även fast den är så liten och billig."

Detta handlar ju om MacBooks föregångare, men det skulle vara bra att få några exempel som det ovanstående. Är det t ex några nya spel som funkar till MacBook?

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

Många av blizzards spel fungerar fint, diablo 2, starcraft, warcraft 3, wow, osv. WoW är spelbart på en macbook, men förvänta dig ingen supergrafik eller hög FPS.

Annars finns det väl lite olika spel som fungerar, i värsta fall kan du installera windows på macbooken och köra dualboot till dom spel som endast funkar i windows.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk

jag googlade efter mac-spel och det var tydligen inte så svårt att hitta en massa. Jag är inte så high på datorer.

Vad är ett bildskärmskort? Är det samma sak som grafikkort? På några spel stod det att det behövdes något speciellt sådant. Finns det i Macbook. Kunde inte finna svar på detta.

Permalänk
Medlem

macbookens grafikkort/bildskärmskort är et intel 950, alltså ett inbyggt. det som står om spel är ju rekomenderat grafikkort, alltså vad man bör ha för att det ska funka riktigt bra. därmed inte sagt att man behöver ha det för att det ska starta, startar säkert me sämre grafikkort men funkar väll inte lika bra.

macbookens ackilleshäl näre gäller spel är väll just grafikkortet, det är inte direkt ett "spel grafikkort". men som strukt säger, det funkar me de spelen han räknar upp, men räkna inte med nån superprestanda på grafiken, varken i osx eller windows.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

På en macbook Pro går det bra med nästan alla spel, macbooken kanske har lite lite ram och taskigt grafikkort för de som är mindre än ett år gammla.

Permalänk
Medlem

funderar oxå på en macbook, går det att titta på film på 13" eller är dom för små?

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC