FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Medlem

Ändrat lite på min, fortfarande väldigt simpelt. Men har ändrat lite på färgerna bland annat och pillat lite med hotness, därav skillnader på färger i spellistan.

Permalänk

Varför togs min bort!? :S

Fullstorlek:
http://img267.imageshack.us/img267/6643/milanojf8.jpg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Varför togs min bort!? :S

Antagligen för att du har en mapp med en release öppen i skärmdumpen du lägger upp.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Antagligen för att du har en mapp med en release öppen i skärmdumpen du lägger upp.

Aha det är så pass styrt =/

Permalänk
Medlem

Nåt jag fixade ihop under morgonen, vet fortfarande inte om jag gillar det dock, lol

Permalänk
Medlem

Jag har efter en lång tid kommit fram till att Foobar förmodligen läcker minne för mig.
Jag kör bara med Columns UI pluginet, kan ju iofs vara det med?
Hade nyaste versionen av både Foobar och Columns UI.

Är det ingen annan som har haft problem med minnesläckage?
Problemet visar sig för mig när dator stått på i 2-3 dagar och när jag surfar på krävande sidor.

Kör numer med Winamp, har en uptime på 5 dagar nu och surfat på dom mest krävande hemsidor jag kunde hitta, totalt hade jag 20-30 flikar uppe i någon timme.
Vilket Aldrig skulle fungerat förut, datorn skulle vara oanvändbar förut.

Så jag förmodar det är Foobar?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv

Jo jag undrar en ska med album art, måste man ha omslagen på datorn eller letar programmet själv upp en källa på internet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderst0rm
Jo jag undrar en ska med album art, måste man ha omslagen på datorn eller letar programmet själv upp en källa på internet?

coversen till albumen måste finnas på datorn om jag inte
missminner mig.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Inaktiv
Citat:

coversen till albumen måste finnas på datorn om jag inte
missminner mig.

Ok, då försvann ju min ork..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE
Jag har efter en lång tid kommit fram till att Foobar förmodligen läcker minne för mig.

Problemet visar sig för mig när dator stått på i 2-3 dagar och när jag surfar på krävande sidor.

Kör numer med Winamp, har en uptime på 5 dagar nu och surfat på dom mest krävande hemsidor jag kunde hitta, totalt hade jag 20-30 flikar uppe i någon timme.

Har du kollat hur mycket minne den drar efter ett par dagar då? Så att du kan vara säker på det.

Visa signatur
Permalänk

Intresant hur mkt minne foobar drar för er, posta gärna era

Nystartad utan låt, systray: 1 500 KB
Nystartad utan låt, på skärmen: 20 000 KB (!!)
Startad låt, vid systray: 2 000 KB
Startad låt, på skärmen: 10 000 KB

ca

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Har du kollat hur mycket minne den drar efter ett par dagar då? Så att du kan vara säker på det.

Klart jag kollat det.

Brukar ha runt 100-300 MB RAM ledigt att gotta mig med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt foo käkar upp 50000KB direkt, sen ökar de stadigt men det gör mig inte ett skit, jag stänger av datorn varje kväll.

Permalänk
Citat:

Mitt foobar hade en uptime på ca 8veckor. Sen hade jag en hårdiskcrash. Den berodde dock inte på foobar

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Klart jag kollat det.

Brukar ha runt 100-300 MB RAM ledigt att gotta mig med.

Köp mer minne för tusan :F Eller ta bort nåt av dina en miljard random program?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Köp mer minne för tusan :F Eller ta bort nåt av dina en miljard random program?

Nej inget mer minne, klarar mig gott med det jag har.
Har absolut inget onödigt program körandes, allt är ett måste.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norna
http://pici.se/thumbs/t_AVPwMZ.png

Nåt jag fixade ihop under morgonen, vet fortfarande inte om jag gillar det dock, lol

Jag tycker om det dock ^^ Vill du dela med dig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kauge
Jag tycker om det dock ^^ Vill du dela med dig?

Hade gärna gjort om det inte varit för att jag skrotade den där layouten för nån dag sedan.. Blev trött på den rätt snart. Gjorde denna istället, blev betydligt mer nöjd med den faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norna
Hade gärna gjort om det inte varit för att jag skrotade den där layouten för nån dag sedan.. Blev trött på den rätt snart. Gjorde denna istället, blev betydligt mer nöjd med den faktiskt.

http://pici.se/thumbs/t_bnth88.png

Om du vill dela med dig av den så blir jag klad Kauge

Permalänk
Medlem

ska se om jag orkar slänga upp den imorgon kanske

Permalänk

hur gör man för att ha flera olika dockable panels som man kan öppna genom knappar

när jag skriver:

//////Album,0/////
//$button(335,10,0,0,10,10,/images\text.png,/images\text.png,collapse,)
$button($sub(%_width%,40),$sub(%_height%,21),0,0,10,10,/images\text.png,/images\text_b.png,collapse,)

så blir det så att den dockable panel som jag har markerad som försvinner

Permalänk

Bara jag som har det svårt att få allt att bli snyggt när man prioriterar funktionen före designen?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Mitt är helt klart snyggast och bäst! har bara msn grejen inlagd! Är hur nöjd som helst

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Min nya config som kan ses här.

Layout är:
Seekbar
Single Columns
Playlist dropdown
Track Info Mod

All kod du behöver till Single Columns och Track Info Mod.
http://mattias.mymeaningofart.com/temp/singlecolumns03-07.txt

Bilder till single columns: http://mattias.mymeaningofart.com/temp/kapten.rar
Knappar till trackinfo mod: http://mattias.mymeaningofart.com/temp/blandat.rar
Genvägarna måste ändras längst upp i alla koderna för att få reda på vart bilderna är. Bakgrundsfärgen i trackinfo mod är 41-45-51.

Övrigt plugin är playlist dropdown i screenshoten.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Lassekongo83:
hmm, hur kommer det sig att inte bilderna visar sig? Jag har ändrat sökväg, men liktförbannat så vill det sig inte.

Äre några DLL filer man ska ha i foobar mappen?

Permalänk
Medlem

libpng13 och zlib1 ligger i roten. Men ändå funkar det inte ? Iofs kör jag det på vista? kanske inte fungerar där?

Permalänk
Medlem

ops jag råkade ta bort mitt svar heeh har du disablat "per user settings" så att du inte behöver lägga bilder osv i application data

Permalänk
Medlem

vart gör jag det nånstans?

Permalänk
Medlem

ta bort filen user_profiles_enabled i ditt foobar dir