FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Medlem

hmm, nu har jag tagit bort den. Men liktförbannad så fungerar det inte med bilderna. DLL-filerna ligger i rooten som dem ska. Så jag kan inte riktigt komma på vad som kan vara felet

OBS.. foobar körs under Vista, så det kanske inte fungerar med dll-filerna?

Permalänk
Medlem

Låter ju som problem med sökvägarna trots allt.. men du får väl vänta på herr kongos hjälp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew
hmm, nu har jag tagit bort den. Men liktförbannad så fungerar det inte med bilderna. DLL-filerna ligger i rooten som dem ska. Så jag kan inte riktigt komma på vad som kan vara felet

OBS.. foobar körs under Vista, så det kanske inte fungerar med dll-filerna?

dlls:en ska ligga i "components"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
dlls:en ska ligga i "components"

Inte när de gäller libpng13 och zlib1

Permalänk
Medlem

100% säker på att sökvägen är korrekt i alla kodsnuttar, plus att du inte kopierade titeln "--- Group By ---" osv från text filen?
$puts(imagedir,'E:\Program\foobar2000\images\kapten\') Måste bytas ut till den exakta sökvägen där bilderna ligger. Bilderna får inte ligga i några undermappar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lassekongo83: jajamensan. Jag är hundra på det, kan ta ett screenshot så får du se, om det nu ska behövas
Och jag har inte kopierat in "--- Group By ---". Grejen är den, att detta fungerar på min XP maskin, men inte Vista

Permalänk
Avstängd

Foobar är helt galet konfigurerbart.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Foobar är helt galet konfigurerbart.

Välkommen Captain Obvious, va får det lov att vara?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt fräsch conf du har fixat där lassekongo.

När jag kör den så ändras låttiteln till ett "?" och sedan går tillbaka till titeln lite då och då, varför och vad i koden gör det? Hur gör jag så den inte ändrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapse
Fruktansvärt fräsch conf du har fixat där lassekongo.

När jag kör den så ändras låttiteln till ett "?" och sedan går tillbaka till titeln lite då och då, varför och vad i koden gör det? Hur gör jag så den inte ändrar.

Den ändrar till artistnamnet efter en liten stund, och sen tillbaka till titeln. Anledning till att du får ett ? är pågrund av att du inte har taggat din musik korrekt. http://musicbrainz.org/ är din vän.

Du ska kunna stoppa detta genom att plocka bort delar från detta i item display.

$alignabs(60,1,$sub(%_width%,70),30,left,middle) $font(calibri,12,shadow glowalpha-30,50-50-50) $if($and(%title%,%album artist%,%_isplaying%), $ifgreater($mod(%playback_time_seconds%,10),4,%album artist%,$iflonger(%title%,30,$trim($cut(%title%,30))...,%title%)), $if($get(is_single), $iflonger(%title%,30,$trim($cut(%title%,30))...,%title%) • %artist%, $iflonger(%title%,30,$trim($cut(%title%,30))...,%title%)) )

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Den ändrar till artistnamnet efter en liten stund, och sen tillbaka till titeln. Anledning till att du får ett ? är pågrund av att du inte har taggat din musik korrekt. http://musicbrainz.org/ är din vän.

Du ska kunna stoppa detta genom att plocka bort delar från detta i item display.

$alignabs(60,1,$sub(%_width%,70),30,left,middle) $font(calibri,12,shadow glowalpha-30,50-50-50) $if($and(%title%,%album artist%,%_isplaying%), $ifgreater($mod(%playback_time_seconds%,10),4,%album artist%,$iflonger(%title%,30,$trim($cut(%title%,30))...,%title%)), $if($get(is_single), $iflonger(%title%,30,$trim($cut(%title%,30))...,%title%) • %artist%, $iflonger(%title%,30,$trim($cut(%title%,30))...,%title%)) )

Menar du album artist då eller? För artist name är taggat.

Alright, thx. Artisten i group räcker för min del, iaf när man inte kör VA-skivor.

edit: Nu vet jag inte vad som ändrades, men den visar iaf artisten nu istället för bara ett frågetecken.

Tog bort seekbaren och kör en track info mod där istället.

Fast upptäckte nu att jag inte kan få den att röra på sig, vet ej vad som är felet.

Permalänk
Medlem

http://www.fooblog2000.com

FofR Config är så sjukt nice!

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

....

Du har ingen lösning på mitt problem? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cochese

Fofr e helt ok. Men jag tycker fortfarande att snowsfall gjort de snyggaste configarna.

Dessa e mina favoriter:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew
Du har ingen lösning på mitt problem? :S

Det verkar ju vara något specifikt problem för just Vista som jag inte använder. :/
Prova att göra om bilderna till gif för att se om du har problem med png. Annars kan du ju prova med att byta ut alla $get(imagedir)bild.png till den fulla pathen och ta bort den översta $puts(imagedir...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cochese

Ser grymt ut, har kört deras guide, men mitt fönster är bara svart. Vad kan jag göra för fel? Någon som vet?
Jag fattar inte heller vart jag ska stoppa den här delen av koden:
"
// Two sources checked, no file exist check on second is needed as performed later
$if($fileexists($replace(%path%,%filename_ext%,folder.*)),
$replace(%path%,%filename_ext%,folder.*) ,$replace(%path%,%filename_ext%,*.jpg))) ,
//When sorting by Artist, use artist image (change the image source HERE) $puts(albumartsrc,
$if($fileexists(C:/artistimages/thumbnails/$replace($replace(%artist%, ,+),&,and).jpg),
C:/artistimages/thumbnails/$replace($replace(%artist%, ,+),&,and).jpg)))
"

Om någon kan guida mig lite är jag tacksam!

EDIT: Jag löste det, i guiden står det såhär:

Citat:

// Now Playing Album Art Source $setpvar(coverartsrc,
$if($fileexists($replace(%path%,%filename_ext%,folder.*)),
$replace(%path%,%filename_ext%,folder.*), $replace(%path%,%filename_ext%,*.jpg)) )
// Now Playing Artist Image Source, checks both strings (I have an old and new system)
// (Artist Images are turned off by default, go to the "more" config screen to turn them on) $setpvar(artistart1,C:/artistimages/thumbnails/$replace($replace(%artist%, ,+),&,and).jpg)
$setpvar(artistart2,C:/artistimages/thumbnails/%artist%.jpg)

Men om man tittar noga så ser man att en kod-rad står med på första raden som är // = flytta ner $setpvar(coverartsrc, till en ny rad, så funkar det. Kan vara tips för jag antar att många missar det.

Permalänk
Medlem

Tjena, mina kunskaper om foobar är väldigt begränsade men jag installerade iaf forf config och fick det att fungera utmärkt. Jag kör default-inställningarna så nu undrar jag, på playlist-taben så är det en orange linje som delar av mellan album, hur får jag den blå?

Tack på förhand

Edit: Har lyckats tagit reda på vad det är jag ska ändra men inte vad jag ska ändra det till.

$drawrect(10,58,$eval(%_width%-20),1,brushcolor-$getpvar(GDbarcolor) pencolor-null)

Edit ännu en gång:
Har suttit lite under förmiddagen och kollat igenom programmet, var inte alls så svårt som det verkade vid första anblicket. Har lyckats ändra färg på sträcket nu. Jag var inte helt fel ute.

Edit tredje gången gillt:
Så här slutade det iaf att min layout blev, nästan helt standard fofr config men passar sjuktligt bra med mitt windowtema.

Visa signatur

What goes around, comes around.

Permalänk

någon som vet om man kan göra knappar som byter tab i foo_uie_tabs
knappen ska vara i track info mod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aspen.asplund
någon som vet om man kan göra knappar som byter tab i foo_uie_tabs
knappen ska vara i track info mod

Ett exempel:

Om din tab heter "lyrics" så är koden

$button(464,3,0,0,16,16,images\bild1.png,images\bild1_hot.png,lyrics,)

Permalänk
Inaktiv

Mitt foobar verkar uppdatera ens musiklista då och då.. det kommer upp en ruta där det står "Processing" den är upe jättekort tid men allt laggar till när den hoppar ut. Hur får man bort det äcklet

Permalänk
Medlem

kan någon ladda upp en rar fil med hela programmet i?, allt skiter sig
ty

Permalänk
Medlem

@killbom: Det låter som att du har extremt många låtar i en playlist. Prova med att dela upp musiken i flera playlists kanske.

@juun: Det fungerar tyvärr inte på det viset. Dessutom så bryter det mot programmets EULA.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

@ Lasse. Det händer även när jag bara har runt 10 låtar i en lista. Det blir samma ruta som när man uppdatera medie biblioteket förresten

Permalänk
Medlem
Citat:

@juun: Det fungerar tyvärr inte på det viset. Dessutom så bryter det mot programmets EULA.

jäklarns, jag är så frustrerad på foobar att jag har en klump i halsen, jaja, får väl fixa winamp.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att lyrics e viktigt att ha med i sin design ?

Permalänk
Medlem

Nej du e inte ensam brasse. Tycker albumart och lyrics är ett måste!

Permalänk
Medlem

För mig är lyrics inget att ha. 95% av musiken jag lyssnar på har inget.

@killbom: Kollat inställningarna till Medie bibloteket? Jag hittar inget speciellt, men du kan ju prova med att klicka ur/i olika alternativ. Sen så kanske du kan prova med att diskdefragmentera partitionen du har musiken på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Angående "foo_uie_lyrics"...

Jo jag undrar om man på något sätt också kan få in svenska låtar? Verkar vara ont om det...

Permalänk
Medlem

Vad menar du med den frågan thunderstorm