I vilken spelvärld skulle du vilja bo i ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Det är helt underbart att åka omkring på en motorcyckel i solnedgången medans man lyssnar på TOTO´s "Africa". mmm (jag drömmer mig bort).

WORD!

En av dem som jag även inte skulle klaga över Far Cry-ön (Eller varför inte Crysis?)

Har spelat "Call of Chtulhu" nu på senaste och kommit till en bana där det är en
"stad" under vatten.. Skitnice!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

jo jag skulle nog med välja Farcry men dock en ö utan de dära gen manipulerade monsterna

Visa signatur
Permalänk

Det hade inte vart fel att bo i Oblivion världen, tänk er känslan att norpa en färsk morot i ett tomt hus på landet, där ingen ser, för att sedan bli svärdmördad eller fängslad när man kommer till staden för att man stal en denna morot.

Det hade heller inte vart fel att bo i Safecracker världen, tänk er att aldrig kunna komma ut hur kassaskåpshuset, och när man börjar bli trött kan man ju alltid lägga sig till sängs brevid ett metallberikat färskt kassaskåp som man inte fått upp.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

Jag vill bo med Clippy i hörnet!

Skämt åsido, jag hade inte sagt nej till att bo i Star Trek-världen, exempelvis från något av Star Trek: Armada-spelen, så får man se lite action också.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk

Ja Farcry vore väl inte helt fel Men inte typ san andreas heller sno bilar o röjja hela dagarna o så e det bara att äta upp en bricka lr nått så vips inga snutar efter en

Permalänk
Medlem

Helt seriöst?

Jag hade inte velat bo i Fallout världen för chansen att du dör innan du fyller 25 ligger ju runt 75%.

Jag hade kanske velat på i Oblivion världen, men om man ska tro alla vakter så verkar det vara ett ganska farligt ställe och jag antar att JAG är JAG och inte the "Champion of Cyrodiil" som kan trampa sönder orcer med sitt ena pekfinger. Alltså hade gemene man mestadels vistats i städerna, och dom är antagligen ganska skitiga eftersom edast en av städerna har kloaker. Det luktar ganska äckligt, läkekonsten är nog inge vidare och det finns demoniska eller kriminella kulter runt varenda knut. Nej tack!

Jag hade inte velat bo i Far Cry världen, för det är en ö. Med monster på. Och jag är inte så bra på att skjuta eller slåss så för att överleva hade jag väl fått bo i en grotta eller så. Ganska trist.

Beneath a Steel Sky? Nej tack. Allting är korrupt och man måste leva enligt vissa stränga lagar i en ganska trist, grå, tråkig, livlös värld som inte verkar ha något kul att erbjuda överhuvudtaget. Som att bo i ett nazi-getto, fast ett par hundra meter upp i luften.

Tri-Island area? Jo, ganska soft. Men också ganska farligt. Jag antar att man antingen är öbo eller pirat och jag är inte särskilt bra på att fäktas, så det blir nog öbo. Och då lever jag ett trevligare liv hemma, faktiskt.

Nej. Jag får nog säga Star Trek. Jag är ingen stor fan av Star Trek, men jag måste ändå säga det. Varför?

Holo-deck! Med hjälp av holo-deck kan jag ju uppleva alla spelvärldar som underhållning hur länge jag vill, och utan att behöva bekymra mig om att dö eller ekonomiska problem! ftw!

Permalänk
Medlem

Jävligt svårt det här måste jag säga skön fråga. Framtidsvärld blir lätt Freelancer, helt enkelt riktigt nice.

Annars får det nog bli Baldur's Gate, finns ingen annan värld där man kan bli såpass fulländad och få ett såpasst meningsfullt liv helt enkelt.

För en rolig lättsam värld antingen Monkey Island eller också Simon the Sorcerer världen vilken också kan vara riktigt skön med skön humor och karaktärer.

Sist Larrys för ett gött liv, inga fula brudar nånstans i princip

Men ligger mer i mig att bli en halvgud till magiker kunna allt och bli bäst så det får allt bli Baldur's gate fast kanske inte just där då

Ingen som funderar på Starcraft? Va protoss vore något, osynlig dark templar

Permalänk
Medlem

GTA: San Andreas..

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7...

Nibelheim.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Far cry-världen finns ju, perhentian islands i Malaysia... komplett med monster (tvåmetersödlor)... Mysigt värre. Där vill jag bo.

Stötte på den största av varanerna på väg ner mot stranden när jag var där. Stod och kollade på han ett tag sen försökte jag gå lite närmare och då drog han. Så stor, men ack så feg

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Larry!!!!

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

the world of sagan om ringen! punkt slut. :>

Permalänk

Något av matt hoffman eller tony hawks spel. Skateparker..mmm...aahhh

Visa signatur
Permalänk

battlefield vietnam köra huey (stridshelikoptern) i djungeln, åka PBR båt i träsken, köra stridsvagn i djungeln

Visa signatur

CPU: Intel Core2Duo E6600 2,4 | Minne: 2048MB DDR2-PC6400 | Hårddisk: 2x 320GB + 250GB sata2 + extern 200GB IDE | Brännare: Samsung DVD-brännare SH-S183A SATA Black OEM | Moderkort: Gigabyte GA-965P-DS4 i965 ATX | Grafikkort: GF 7900GS | TvKort: Winfast PVR 2000 | Nätagg: 600W iPower Extreme Edition

Permalänk
Medlem

och bli skjuten?

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Musikälskare

Wc3 - Lost Tempel

Vet inte varför, gillar fontänen i mitten kanske

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Asså fan fler borde helt klar spela Zelda och uppleva vilken najs värld Hyrule erbjuder!

På andra plats kommer dock Darrnassus (stavning?)....

Ha de gött!

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

Ååå Final Fantasy VII! Fanimej att jag är fast här i soliga USA och mitt spel ligger hemma i kalla Sverige Hell... Frågan är om man pallar att börja om från noll när man har klarat allt i spelet. Orkar man?

Ahh.... materia!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic 5 el. 6. Klockren värld. Eller varför inte, som någon annan sa: Larry, där skulle man passa in.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

Rollercoaster tycoon !

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Någon fin FF värld skulle det nog bli

Permalänk
Medlem

Tamriel i Elder Scrolls serien lätt!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Skulle inte va dumt att bo i Nalias slott från Baldur's Gate 2, förutsatt att trollen är borta då förstås.

Permalänk
Medlem

Hyrule , och knulla prinsessan!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Uj, bra fråga det där. Finns väl några ställen som dyker upp i skallen på studs.

Thief-universat. Skön steampunk i smygviktoriansk stil
Tamriel. Mysigt, ombonat, relativt säkert inne i städerna/straxt utanför.
Midgård - nuff said.
Baldurs Gate - kanske lite väl hårigt att bli attackerad av troll bara man försöker bruka sin jord / sova utomhus
Freelancer - dra in grova cash på att skeppa diamanter. Pirater åker man bara ifrån om de stör en. Sedan bosätter man sig på Baden Baden och dricker paraplydrinkar vid poolkanten.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed

Nej. Jag får nog säga Star Trek. Jag är ingen stor fan av Star Trek, men jag måste ändå säga det. Varför?

Holo-deck! Med hjälp av holo-deck kan jag ju uppleva alla spelvärldar som underhållning hur länge jag vill, och utan att behöva bekymra mig om att dö eller ekonomiska problem! ftw!

passar på att flika in en varning ändå, det är rätt många som dött i holodeck faktiskt. (de där säkerhetsprotokollen har en otäck tendens att sluta fungera så ofta att man börjar misstänka att de kör Windows på Enterprise ibland..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

röj !

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Suikoden världen hade det blivit.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Starcraft för fan!!!

Bland Protosserna!!

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

asså you guys are such virgins antagligen så vill man ju bo i playboy the mansion världen

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::