Permalänk
Medlem

Regler för trådtitlar

Jag har en liten fundering.

Varför skriver folk så dumma trådtitlar på sina trådar? Vad är det med folk igentligen?

Skulle söka efter hjälp till programmet Miranda-IM och de trådar jag får upp har titlar som, "Miranda IM Problem!", "Miranda + frågor :)", "Miranda", "Problem med Miranda - MSN", "Miranda IM fråga", m.m. Listan kan göras lång men det jag vill säga är att ingen av dessa titlar säger ett dyft om vad trådarna innehåller.

Jag kanske låter gnällig men det skulle vara guld om det fanns lite regler som folk faktiskt följde när de skriver trådar. Sweclockers är ju ett seriöst forum så därför borde medlemmarna vara noggrannare när de skriver sina inlägg. Typ rättstava sina trådar, ge dem vettiga titlar och framför allt inte vänta sig för mycket svar.

Tänker mest på klassikern:

Title: PHP, HJÄLP!!!!
Content: Håller på att koda en sida för min klan. Behöver et nyhetsskript som kan ändra nyheter och skapa. någon som har lust att skriva ett till mej?

Så klart får man väl räkna med att folk felstavar ibland eller klantar sig ibland med missgivande information (where only humans). Men det finns ju gränser.

Hur ser ni, moderatorer och administratörer på Sweclockers på det här problemet? Om ni ser det som ett problem vill säga.

/En trofast medlem sedan 2004 - året då n00bsen kom

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Även vi tycker att trådtitlar av den här typen är olämpliga, och det finns även en regel (§ 3.1) som uppmanar till att skriva tydliga rubriker. Dessutom finns det vid rubrikfältet när man skapar en ny tråd en uppmaning till att göra rubriken tydlig. Tyvärr skapas det trots detta många trådar med otydliga rubriker. Vi redigerar dagligen många rubriker för att göra dem tydliga, men tyvärr är det svårt att få med alla. Du får mycket gärna rapportera alla trådar som du ser med dåliga rubriker.

Vi har ofta diskuterat problemet för att försöka komma underfund med hur man ska få medlemmarna att redan från början göra rubrikerna tydligare, men tyvärr har vi inte lyckats komma fram till några fler lämpliga åtgärder. Om du har ytterligare förslag är du mycket välkommen att lägga fram dem.

Tack för att du hjälper till att förbättra forumet! Jag önskar dig en fortsatt trevlig tid på SweClockers.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson