Dags för Silent Hunter 4

Permalänk
Medlem

Dags för Silent Hunter 4

Dags att planera vardagen och inreda kaptenshytten för Silent Hunter 4 nu grabbar och tjejer.
Det blir spännande.

MVH Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Hur mycket har de ändrat sen 3:an egentligen (om man bortser från det självklara, ubåtar och fartyg)? Läste bara lite snabbt och då såg det ut som om det var en lite uppfräschad grafikmotor bara.

Kanske skippat starforce denna gång också.

Permalänk

Gnider händerna, dags att damma av kaptenmössan!

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Måste bara leta rätt på min gamla skeppspipa.. Tror ni jag hinner odla fram ett saftigt kaptensskägg tills dess?

Ska ju vara ett sånt här:

Visa signatur
Permalänk

När kommer det?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

20 Maj enligt Gamespot.

Nå, har kört samtliga spel, men det som jag kommer ihåg bäst( läs: var roligast) var ettan, kan kanske bero på att man var ganska ung då. Annars var tvåan spännande men trean var sådär tycker jag.

Permalänk

Gillar trean, men har inte kört de övriga. Manuell targeting är kul men förjävla skitsvårt om jag skall vara riktigt ärlig. Satt någon helg och försökte bli bra på det men tillslut tänkte jag "vem gör jag det här för egentligen" och spelade nått pang-pang-spel istället. Dock har jag lovat mig själv att jag skall lära mig det ordentligt en vacker dag. Var en hemskt bra guide som jag följde.. Kan posta den i tråden om jag hittar den lite senare.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rool
Hur mycket har de ändrat sen 3:an egentligen (om man bortser från det självklara, ubåtar och fartyg)? Läste bara lite snabbt och då såg det ut som om det var en lite uppfräschad grafikmotor bara.
Kanske skippat starforce denna gång också.

http://silenthunter4.uk.ubi.com/faq.php
Some of the biggest additions are as follows:
* An all-new campaign consisting of the U.S. submarine war against Imperial Japan – comprising U.S. submarines, British and Japanese ships
* New game mode in Multiplayer – Adversarial mode
* Redesigned crew management with RPG-like evolution of the crewmembers
* New interface
* Improved animation system
* Replay system
* Special objectives for dynamic campaigns

En preview från en simsite;
http://www.subsim.com/sh4/demo_sh4.php

Jag har beställt en Deluxe Edition
http://shop.ubi.com/SH4/UK/

Permalänk

Har lagt in en beställning på CDON för ett tag sedan på Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific Collectors Edition.

Där står det att release datumet är 23 mars.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

har förbokat jag hoppas jag får det på releasdagen den 23

Visa signatur

AMD Athlon "San Diego" 3700+ ATI Radeon X850XT :: 6009 poäng 3DMARK05

Permalänk
Medlem

Hoppsan... Då kanske man kan få lite användning av den nya datorn då!
SH3 är nog ett av de spel jag spelat med absolut bäst spelkänsla, man var verkligen Kapten Lehmann från Das Boot när man satt och spelade!
...nynnade säkert på U96 också i vissa svagare stunder!

Synd bara att spelet hade en inlärningskurva som motsvarar att sätta en 2-åring på ena sidan Kebnekaijse och säga år honom att "Vi möts på andra sidan"!
Nåja...

Permalänk
Medlem

är de ett bra spel? Känns lite tråkigt att styra en ubåt men kanske är kul?

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

UNDVIK SPELET

Hej,

Har nu testat det sen i Söndags.
Måste säga att det inte är ett bra köp.
Spelet är inte färdigutvecklat. Flera stationer inuti ubåten är ej färdiga, fungerar ej.
Ingen FSAA. Upplösningen i 3d fönstret är låst till 1024x768. Det är max upplösning. Många buggar.
Se hela historien på subsim radioroom forum.

MVH Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Re: UNDVIK SPELET

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gronbek
Ingen FSAA. Upplösningen i 3d fönstret är låst till 1024x768. Det är max upplösning.

1024x768 haha, sunkigt. Får se om man returnerar det då.

Permalänk
Medlem

1024x768 känns inte som 2007..

Permalänk
Medlem

Hittade detta
http://silenthunter4.uk.ubi.com/archive.php?p=3

Citat:

This means the game can run at any aspect ratio, on any monitor: 4:3, 5:4, 16:9, 16:10 etc. So, go ahead and buy the HD monitor you want, Silent Hunter 4 will make full use of it. We tested the game and looks great on 37" HD monitors.

Fast det gäller ju interfacet. Helt otroligt om de inte supportar 3d högre än 1024x768 när de säger att interfacet klarar vad som helst.

Permalänk
Medlem

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
This means the game can run at any aspect ratio, on any monitor: 4:3, 5:4, 16:9, 16:10 etc. So, go ahead and buy the HD monitor you want, Silent Hunter 4 will make full use of it. We tested the game and looks great on 37" HD monitors.
--------------------------------------------------------------------------------

Det är den värsta bullshiten jag hört. Ja interfacet klarar högre upplösningar men inte 3d motorn. Det ser ut som skit på en widescreen LCD. Ospelbart.

MVH Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Aja, nån har ju sagt att spelukänslan är mer värt än grafiken...
Hur som helst lär jag definitivt prova innan jag lägger ner projektet helt. Att det bara funkar i 1024x768 spelar inte så pass stor roll för mig att jag inte kommer att spela det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av floppa
Aja, nån har ju sagt att spelukänslan är mer värt än grafiken...
Hur som helst lär jag definitivt prova innan jag lägger ner projektet helt. Att det bara funkar i 1024x768 spelar inte så pass stor roll för mig att jag inte kommer att spela det!

Huruvida spelkänsla eller grafik är viktigare det kan man ju diskutera.
Men faktum kvarstår att vi har blivit lurade så det står härliga till.
Falsk marknadsföring.
Glöm sen inte alla buggar. Stationer som inte är färdiga osv. pga att teamet hade 10 månader på sig att utveckla SH4.

Mitt råd avvakta köp.
Visar det sig sen att dom kan patcha det. Inkludera högre upplösningar samt FSAA + fullt spelbart så är det en hit.

MVH Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

1360x768 kör jag i och det går säkert mer

Visa signatur

Evga, q9650

Permalänk
Medlem

Är relativt nöjd med det, kul att sänka skepp oavsett, bara inte fått radarn att funka :/

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varan
1360x768 kör jag i och det går säkert mer

Ditt interface visas i högre upplösning men spelmotorn är låst till max 1024x768. Sen på detta ingen AA

Visa signatur

HEJ

Permalänk

Avd. Tillbaka till stenåldern?

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

*väntar spänt på sitt Silent hunter IV Deluxe edition beställt på ubisofts hemsida endast 3000 ex & något maffigare än collectors*

*drägglar*

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pson13
*väntar spänt på sitt Silent hunter IV Deluxe edition beställt på ubisofts hemsida endast 3000 ex & något maffigare än collectors*

*drägglar*

Dräggla gjorde jag med efter ett par timmar med SH4. Fast det var inga glädjetårar må jag säga. Istället loskade jag ned SH4 fodralet och svor åt UBI soft hur i helvete dom kan släppa sån här skit.

MVH Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Inaktiv

Min brorsa verkade nöjd med det, och jag tyckte det såg bra ut även i 3d miljöerna. Att det vart låg upplösning lade jag inte märke till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Min brorsa verkade nöjd med det, och jag tyckte det såg bra ut även i 3d miljöerna. Att det vart låg upplösning lade jag inte märke till.

Vänta bara tills ni ser en Japansk konvoj som håller kurs och korsar stora landmassor.

MVH Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Nu blri jag ledsen... har väntat med spänning på nya tillägget till serien.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gronbek
Ditt interface visas i högre upplösning men spelmotorn är låst till max 1024x768. Sen på detta ingen AA

har valt 1360x768 i spelet och upplösningen är helt ok känner inte igen mig i din förklaring i att spelet går i dålig upplösning men å andra sidan så har jag en sprillans dator för 27000:- så det vore konstigt om den skulle visa ett spel i dålig dager
använder dessutom en ny Samsung 27 tums lcd wide skärm

men i förhandsvisningen av spelet så fick man intrycket att spelet skulle vara mycket bättre än vad det egentligen är så lite lurad blir man på förväntningen

Visa signatur

Evga, q9650

Permalänk
Medlem

Förvisso är spelet roligt, men SH:III var mycket bättre - efter ett par patchar.

Synd att SH: 4 är så syndigt buggit, radarn vägar fungera, min besättning missar fartyg som ligger 50meter framför, etc.

Torpedosystemet är helt värdelöst dessutom... :/

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian