World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.Ekström
gulligt o gulligt går väl o diskutera ^^
Men på tal om mages. Körde en 3v3 arena häromdan där det var jag (warrior), mage och warlock. Vi mötte präst, druid och en frost mage, det slutade med mig mot magen. Trodde faktiskt jag var ganska körd tbh men icke. Under våran fight använde han iaf 6 water elementals, 2-3 bandage och kommer inte ihåg exakt men iaf 2 evocations, frostnovad x antal ggr och förvandlad till ett gulligt litet får ett par ggr. Jävligt dryg fight, men samtidigt jävligt kul. Tyvärr så vann magen :/ Jag har inte spelat mage förut men dom som jag har mött har då aldrig behövt så mkt för att ha ihjäl mig. Vet inte om han var dålig och jag var bra men jag vill gärna tro det iaf delen om att jag är bra iaf ^^
Tänkte att det kunde vara nice o veta vad andra mages, och warriors, tycker som kanske själva "råkat" ut för det?

/Xysor 70 warrior @ stormscale
http://armory.wow-europe.com/?#character-sheet.xml?r=Stormsca...

Måste ha varit en väldigt segdragen fight mot magen då. Summon Water Elemental har en CD på 3 min, dock så kan han ju använda cold snapp för att få bort cd:n en gång, men sedan så är det ju minst 3 minuter till innan han kan använda ett igen. Evocation har en cd på 8 min. Är du säker på att det där verkligen var i samma match?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Upp till var och en ju. Har hellre kul och grindar rep för dom och får något som egentligen är skitsamma än tråkar mig igenom Consortium för att få gems..

Jepp, skrev ju att det är upp till dig Men min rekommendation är ändå att ta consortium först, beroende av klass naturligtvis, de har en hel del najsiga vapen och items, det är inte bara gems. Dessutom behöver man alltid gems, de flesta setten har plats för gems och många epic items har det också. Men ja, det är helt upp till dig vad du vill satsa på.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Jepp, skrev ju att det är upp till dig Men min rekommendation är ändå att ta consortium först, beroende av klass naturligtvis, de har en hel del najsiga vapen och items, det är inte bara gems. Dessutom behöver man alltid gems, de flesta setten har plats för gems och många epic items har det också. Men ja, det är helt upp till dig vad du vill satsa på.

Jo men gems kan man ju fixa från jewelcrafters också istället. Men jag har inte hittat nån av dom som faktiskt säljer saker, kan man se nånstans vad olika faktioner har för saker att erbjuda?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Jo men gems kan man ju fixa från jewelcrafters också istället. Men jag har inte hittat nån av dom som faktiskt säljer saker, kan man se nånstans vad olika faktioner har för saker att erbjuda?

http://www.wowwiki.com/Consortium

Frågan är om deras gems skiljer sig från jewelcrafter-gems eller det helt enkelt är så att man får vanliga gems fast...gratis..

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
http://www.wowwiki.com/Consortium

Frågan är om deras gems skiljer sig från jewelcrafter-gems eller det helt enkelt är så att man får vanliga gems fast...gratis..

Jag är rätt säker på att det är helt vanliga "oskurna" gems man får, fast de är gratis och är man exalted så lär man få åtminstone ett par blå, vilket man kan spara en hel del pengar på för de är inte gratis direkt på ah:t.

Fast det är klart, har man snälla guildies som jag så kan man krama ur dem alla möjliga gems till låga priser.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

haha humor

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Nya Priest talents: http://talents.unleashedgaming.net/?p=vt&i=3434

Imp-Shadowform var kul

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Nya Priest talents: http://talents.unleashedgaming.net/?p=vt&i=3434

"lol, lightwell"
Lightwell måste vara det största skämtet av alla tallents man kan spendera poäng på, av alla klasser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Nya Priest talents: http://talents.unleashedgaming.net/?p=vt&i=3434

Fake!

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Fake!

Tror du?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Fake!

not !

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Fake!

haha vet inte vad som var roligast, länken eller komentaren

Permalänk

Börja nyligen spela igen efter nästan ett års uppehåll och fick inom en timma mess från fem olika goldfarmers (alla med namn liknande Skhsehsfd) som ville sälja guld (alla med olika hemsidor). Tröttsamt och irriterande som sjutton. Till slut kontaktade jag en GM och gav deras namn och berättade vad de höll på med och fick snart svar med tack och att de skulle vidta lämpliga åtgärder. Jag fattar förstås att dessa farmare snabbt startar nya accounts. Men jag betraktar sådant som harassment och som betalande kund förväntar jag mig att sådana städas bort. Också tråkigt att det här verkar ha blivit väldigt mkt mer vanligt den senaste tiden. Under alla hundratals timmar jag spelade under -06 fick jag aldrig ett enda sådant mess från någon goldfarmer. Jo kanske något enstaka någon gång som jag möjligen glömt. Men 5 inom en timme var bara för mkt. Spelar föresten på Terenas.

Har ni andra märkt någon ökning av detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Har ni andra märkt någon ökning av detta?

Ja, jag upplever också mer goldfarmers nu än jag gjorde när jag började spela -05, och får oftas massa whisper per dag från olika guldsäljare. Får även skitmycket guldsäljare i min mailbox i spelet. Men nu använder jag ett addon som heter SpamSentry som stoppar alla whisper från guldsäljare - fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Ja, jag upplever också mer goldfarmers nu än jag gjorde när jag började spela -05, och får oftas massa whisper per dag från olika guldsäljare. Får även skitmycket guldsäljare i min mailbox i spelet. Men nu använder jag ett addon som heter SpamSentry som stoppar alla whisper från guldsäljare - fungerar bra.

Tackar för tipset

Jag har hört att Blizzard lätt kan upptäcka folk som köper guld och de kontona blir bannade. Märkligt nog har jag aldrig hört någon som åkt dit. Fast det skulle ju samtidigt vara riktigt pinsamt så folk kanske håller tyst om det.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd

Bli bannad för att köpa guld är mer eller mindre omöjligt.
Fler än man tror som köper guld i wow.
1000g kunde man få för 250-300:- innan (classic wow), farma 1000g tog rätt mycket längre tid än att arbeta ihop 300:- på jobbet ex.

Det har funnits goldfarmers sedan wow släpptes, finns stora kändisfarmers också.

Jag började på stormscale när wow släpptes, och där har man många goa goldfarmers som dessutom varit trevliga
För alla som lirat på stormscale sedan länge ska veta vem LSMAO och doomdigger är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Jag började på stormscale när wow släpptes, och där har man många goa goldfarmers som dessutom varit trevliga

I början det var inget problem med goldfarmers men nu vissa av dom brukar hacka accounts för sälja deras items och skicka gold vidare.

Och sen vi har folk som spammar folk med reklam, dom är rätt jobbigt, går ej att ignore dom. :/
Särskilt dom med 1lvl alt i orgrimmar/ironforge som spammar på /say i hel timme.

Permalänk
Medlem

Snackade en stund med en GM igår om hur meningsfullt det är att rapportera spammare, och visst, det kanske inte känns särskilt meningsfullt om de får in en rapport, men ju fler de får in, desto bättre kan de pinpointa problemet. Dessutom sa han rakt ut att de jobbar på en mer bestående lösning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Bli bannad för att köpa guld är mer eller mindre omöjligt.
Fler än man tror som köper guld i wow.
1000g kunde man få för 250-300:- innan (classic wow), farma 1000g tog rätt mycket längre tid än att arbeta ihop 300:- på jobbet ex.

Det har funnits goldfarmers sedan wow släpptes, finns stora kändisfarmers också.

Jag började på stormscale när wow släpptes, och där har man många goa goldfarmers som dessutom varit trevliga
För alla som lirat på stormscale sedan länge ska veta vem LSMAO och doomdigger är

LSmao känner man till

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
LSmao känner man till

definitivt :D, liten dwarf rouge med de båda dal rend svärden.

Permalänk
Medlem

Vart ska man farma? blir ju fan galen på att inte har några pengar :).
lvl 70 btw.

Permalänk
Medlem

hejsan killar, har problem med mitt wow, när jag ska starta det står det att jag har för lite minne när jag spelat för ca 2 timmar sen, har haft sånt problem många gånger men har aldrig löst det , är det någon som kan hjälpa?

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skosnore
Vart ska man farma? blir ju fan galen på att inte har några pengar :).
lvl 70 btw.

är själv lvl 70 och jag har inte ens questat klart i Netherstorm och jag har fortfarande Shadowmoon Valley...

Så mitt tips till dig, gör quests som du inte har gjort förr medan du lvla till 70 och så kan du sälja skräp som är grått när du får det från mobs. Sen så kan du ju göra saker i ditt profession (om du har något som du skapar grejer) och sälja dom på AH

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dragona
hejsan killar, har problem med mitt wow, när jag ska starta det står det att jag har för lite minne när jag spelat för ca 2 timmar sen, har haft sånt problem många gånger men har aldrig löst det , är det någon som kan hjälpa?

Du kan testa gå ingame där du väljer vilka UI, mods eller vad det är som ska användas, i övre högra hörnet fins det en liten ruta där det står hur mång Mb minne moddarna får använda.
Du kan ändra det till så mycket du vill flera mods = öka minnet (kompisen kör med 100Mb), För när moddarna går över denna gräns så får man felet för lite minne.
Detta löste problemet för en kompis så du kan ju testa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Bli bannad för att köpa guld är mer eller mindre omöjligt.
Fler än man tror som köper guld i wow.
1000g kunde man få för 250-300:- innan (classic wow), farma 1000g tog rätt mycket längre tid än att arbeta ihop 300:- på jobbet ex.

Det har funnits goldfarmers sedan wow släpptes, finns stora kändisfarmers också.

Jag började på stormscale när wow släpptes, och där har man många goa goldfarmers som dessutom varit trevliga
För alla som lirat på stormscale sedan länge ska veta vem LSMAO och doomdigger är

Finns Lsmao kvar? inte sett honom sedan TBC

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Nån som vet nå bra ställe att farma Mote of Air? Annat än elemental stället i Nagrand menar jag.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Finns Lsmao kvar? inte sett honom sedan TBC

Tror han blev bannad, eller så slutade han väl helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Tror han blev bannad, eller så slutade han väl helt enkelt.

Han finns kvar, men farmar inte längre.
LSMAO var dessutom delad medan 2 bröder.
Synd att alla goda(trevliga som faktiskt fattar engelska kinafarmers ska lägga av ;/ Saknar många av dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Nån som vet nå bra ställe att farma Mote of Air? Annat än elemental stället i Nagrand menar jag.

Mot of Air är den tråkigaste moten att farma :/

http://www.wowhead.com/?item=22572

Droppar inte från lika många mobs som många andra motes. Skiljer dessutom nästan 10% mellan de i Nagrand och nästa mob som droppar dem.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB