Permalänk

Samsung SyncMaster 226BW

Har just köpt en Samsung av denna modell med A-panel, inte med S-panel, tyvärr.. Vissa har hävdat att A-panelen är sämre än S-panelen.
Från början var jag jätte nöjd, men nu har jag stött på ett problem. Problemet kommer när jag spelar S.T.A.L.K.E.R.
När jag rör mig vertikalt eller horisontellt med musen, så förekommen flimrande linjer på skärmen.
Det stör spelandet och känslan ENORMT.
Så min fråga är, är det ghosting eller är det spelets fel?

Tack på förhand.
Mario.

Permalänk
Medlem

Nej det kallas tearing, och åtgärdas lätt. Sätt på V-Sync så är problemet borta.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Nej det kallas tearing, och åtgärdas lätt. Sätt på V-Sync så är problemet borta.

Det spelar ingen roll vad jag gör, problemet försvinner inte.
Med eller utan v-sync, problemet kvarstår.

Permalänk
Avstängd

Om det är sånna här linjer du får så är de tearing och de fixax genom att aktivera V-Sync
http://www.macintouch.com/reviews/macpro/macpro_pics/tearing-...

Är det nå andra linjer så är skärmen defekt.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Om V-syncen i spelet inte fungerar så kanske du får fixa i grafikkortets inställningar i Windows(?). Värt att pröva.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Re: Samsung SyncMaster 226BW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BloodBoil
Har just köpt en Samsung av denna modell med A-panel, inte med S-panel, tyvärr.. Vissa har hävdat att A-panelen är sämre än S-panelen.
Från början var jag jätte nöjd, men nu har jag stött på ett problem. Problemet kommer när jag spelar S.T.A.L.K.E.R.
När jag rör mig vertikalt eller horisontellt med musen, så förekommen flimrande linjer på skärmen.
Det stör spelandet och känslan ENORMT.
Så min fråga är, är det ghosting eller är det spelets fel?

Tack på förhand.
Mario.

finns a-panel i sverige?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Hmmmm nu har jag tearing även när jag surfar på nätet när jag scrollar med musen så bilden bli lite suddigt den hoppar typ hur ska jag föklara ni vet säkert vad jag menar har fan inte slängt 4000k i sjön eller? men vad fanken nu ser jag typ ränder, streck som skiftar i färg WTF.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmmmm nu har jag tearing även när jag surfar på nätet när jag scrollar med musen så bilden bli lite suddigt den hoppar typ hur ska jag föklara ni vet säkert vad jag menar har fan inte slängt 4000k i sjön eller?

Har aldrig använt mig av print screen .... så jag vet inte om du får med felet där synligt ! men du kan väl testa och isåfall lägga upp bilden så man kan kolla på det !

Mvh.Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk

Jg tror inte att det kommer att synas nu blir jag nästan förbannat.
Tror ni att det kan vara a-panelen som är orsaken till detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror ni att det kan vara a-panelen som är orsaken till detta.

Visserligen är det antagligen panelen det är fel på men inte på grund av att det är en A-panel.

Visa signatur

Ettan: P160 + BlueStorm 500W - P5B Premium - E4300@3,2GHz - 2x1GB 800MHz - Palit 8800GT@710x1015 - 410GB - Samsung 206BW
Tvåan: NoName + 300W - MSI K8T NeoFIS2R - A64 3000+ - 2x512MB 400MHz - Leadtek 6800LE@16/6 och 403x451 - 80GB - 17" CRT

Permalänk

nice det var bara det som saknades nu ska den tillbaka till afären hoppas att jag får mina pengar tillbaka bara.

Permalänk
Medlem

Vänta nu lite, du är alltså helt säker på att till exempel inte grafikkortet helt plötsligt fått fnatt? Har du testat med en annan skärm, eller testat denna skärm i en annan dator?

Visa signatur

Ettan: P160 + BlueStorm 500W - P5B Premium - E4300@3,2GHz - 2x1GB 800MHz - Palit 8800GT@710x1015 - 410GB - Samsung 206BW
Tvåan: NoName + 300W - MSI K8T NeoFIS2R - A64 3000+ - 2x512MB 400MHz - Leadtek 6800LE@16/6 och 403x451 - 80GB - 17" CRT

Permalänk

Har tänkt på det med när jag var på jobbet ska koppla den till brorsans dator och får se om det blir samma fel om det visar sig det då är det skärmen som är paj.

Permalänk

Vad har du för grafikkort?

Permalänk

Jag har ATI RADEON X1900XT 512MB det är som jag har befarat, skärmen är defekt;( har testat den på brosans dator och det är tyvärr samma fel

Har lämnat den tillbaka och nu har jag s-panel men problemen börjar igen fattar inget.