Permalänk
Medlem

Samma beteckning = olika innehåll!!!

Såg att HP NX9420 på NetOnNet coh på Dustin hade olika innehåll!?

Net On Net - Dustin
T5500 - T5600
80 gig hd- 100 gig hd

kanske va mer igående som skiljer oxo?!!

Priset va dessutom 1000 mer på Net On Net.

Men hur kan samma beteckning tom ha olika kortbaser?

Permalänk
Medlem

Det är inget ovanligt, det brukar finnas modeller som har olika processorer, minne, hårddisk etc. Så det gäller att leta ordentligt om man ska köpa dator ^^

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Är väl inte så konstigt, Volvo V70 finns i flera miljoner olika varianter (bokstavligt talat!)

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alfin
Är väl inte så konstigt, Volvo V70 finns i flera miljoner olika varianter (bokstavligt talat!)

A jo visst. Men en Bil har lite fler grejer som diffar på nåt vis tycker jag. Vad är det egentligen som är låst till tex i detta fallet HP NX 9420? Är det just Karossen som på en Volvo?!

Permalänk
Medlem

Tittar man på hps hemsida finns det 10 olika versioner av Pavilion 9(000) serien.

Permalänk
Medlem

jaha och vad är det märkliga?

Permalänk
Medlem

Re: Samma beteckning = olika innehåll!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endoo

Net On Net - Dustin
T5500 - T5600
80 gig hd- 100 gig hd

Vi får nog bojkotta dell och Zepto och alla andra företag där du kan konfigurera datorn själv också

Permalänk
Medlem

Re: Re: Samma beteckning = olika innehåll!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Vi får nog bojkotta dell och Zepto och alla andra företag där du kan konfigurera datorn själv också

Nej de va knappast så ja menade :/
Jag trode dock att de var så att en betäckning stog för hela paketet.
Nu vet jag att så inte är fallet. Då vet jag bara inte varför folk tipsar om vissa beteckningar när det inte säger vidare mycket!?

Så min sista fråga löd: Finns det över huvud taget nånting som låser en beteckning, men antar att de e olika från olika märken.

Permalänk
Medlem

Re: Samma beteckning = olika innehåll!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endoo

Net On Net - Dustin
T5500 - T5600
80 gig hd- 100 gig hd

Det låter märkligt. En modell kan endast ha en en konfiguration om det inte är CTO (configure to order)

Min NX9420 hade den spec som Dustin hade. Kanske NetOnNet som har missat några siffror?

Permalänk
Medlem

Skilj på serie och artikelnummer

Serie: HP nx9420
Artikelnummer:RH441EA#AK8, EY453ET#AK8 etc.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Samma beteckning = olika innehåll!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av morango
Det låter märkligt. En modell kan endast ha en en konfiguration om det inte är CTO (configure to order)

Min NX9420 hade den spec som Dustin hade. Kanske NetOnNet som har missat några siffror?

Fel, fel, fel och fel ;P

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk

Det vore ju trevligt om tillverkarna började med någon slags baskonfiguration .. skulle göra livet lite lättare för oss konsumenter!:-)

Permalänk
Medlem

Eller dumpa beteckningen helt och skriva va den innehåller

De flesta trådar på detta forum faller aningen värdelösa då det oftast nämns beteckningar kors och tvärs...

Men oftast verkar det ändå som om en beteckning håller en viss standard och att det inte skiljer allför mycket.

Kan ändå vara bra att veta att det INTE räcker att kolla en modell beteckning när man jämför pris eftersom innehållet KAN diffa. Så nu vet vi det, vi som inte redan märkt det vill säga.