Ati tools & Vista, akut hjälp!

Permalänk
Medlem

Ati tools & Vista, akut hjälp!

Behöver Ati tools som fungerar med Vista 64 bitars och har fläkt kontroll. Grafikortet blir överhetat.

Hittar det sensate ati tools men det verkar inte ha någon fläkt kontroll.

Permalänk
Medlem

är inte 100% säker om det gäller fläktkontrollen men jag vet att överclocking med hjälp av ati tools i vista x64 bara fungerar om man stänger av signed drivers. vad jag vet finns det inget permanet sätt att stänga av det heller utan måste göras inför varje start/omstart av windows, antingen genom f8 under boot eller genom att skriva detta kommandot.

bcdedit.exe -set nointegritychecks ON

detta gör att nästa gång windows körs igång görs detta utan signed drivers funktionen igång och detta kommando måste då köras innan du stänger av datorn varje gång.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrwite
är inte 100% säker om det gäller fläktkontrollen men jag vet att överclocking med hjälp av ati tools i vista x64 bara fungerar om man stänger av signed drivers. vad jag vet finns det inget permanet sätt att stänga av det heller utan måste göras inför varje start/omstart av windows, antingen genom f8 under boot eller genom att skriva detta kommandot.

bcdedit.exe -set nointegritychecks ON

detta gör att nästa gång windows körs igång görs detta utan signed drivers funktionen igång och detta kommando måste då köras innan du stänger av datorn varje gång.

Har provat det komandet, men det fungera inte. Om jag nu har gjort rätt.

Skrev det innan jag installera ati tools och sedan efter omstarten.

Men, jag hittar fortfarande inte fläkt kontrollen.

Permalänk
Medlem

du får skriva det först en gång sen starta om, därefter får du installera ati tools och sen måste du köra kommandot innan varje omstart.

kör du med version 0.27 beta 1 också eller?

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most