Permalänk

Mythos (Diablo-klon)

www.mythos.com

Jag råder er verkligen att kolla in det här spelet ni som spelar/spelade Diablo II.
Spelet är i alpha-test stadiet, och verkar funka fint redan nu.. bättre än titan quests full release:')
Vet inte om ni kan ladda ner en klient och spela, jag hade iaf tur och blev uttagen som en testare. Så regga er så kanske ni också blir de, om man nu ens måste bli uttvald nåmer.

Annars kanske jag har en invite om ni kan bevisa er att vara lite seriösa och vill testa och hjälpa dom med att rapportera buggar osv, ni ska ju även vara en gammal diabloälskare.;)

Permalänk

Kan knappt hålla räkningen på alla dessa nya diablokloner.
Vad är det som gör att denna skiljer sig från mängden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Kan knappt hålla räkningen på alla dessa nya diablokloner.
Vad är det som gör att denna skiljer sig från mängden?

Pröva kolla upp det istället, har ingen förklaringsförmåga tyvärr:)
De var ett tips iallafall.

Permalänk

Det är ett Flagship-spel. De har utvecklat Mythos för att testa Hellgate: London-nätverkskoden. Intressant idé!

Visa signatur

CPU: C2D E6600 Graffe: 8800GTX Ljud: SB X-Fi XG Minne: OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB Känsla: Fisljummen

Permalänk

Det som skiljer Mythos från alla andra Diablokloner är att 2 av skaparna av Diablo är med och gör Mythos. Sen kan man ju slänga in namn som Bill Roper och Max Schaefer, så står det klart att detta kommer bli en bra spel. ^^

Har varit med i alphatestet ett bra tag nu, och jag måste säga att det är ett av de roligaste spelen jag har spelat. Screenshot för dom som är intresserade: http://img292.imageshack.us/img292/9950/uo0042ey7.jpg
Har några till om ni vill se mer.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

Måste testas ser ju störtskönt ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Det som skiljer Mythos från alla andra Diablokloner är att 2 av skaparna av Diablo är med och gör Mythos. Sen kan man ju slänga in namn som Bill Roper och Max Schaefer, så står det klart att detta kommer bli en bra spel. ^^

Har varit med i alphatestet ett bra tag nu, och jag måste säga att det är ett av de roligaste spelen jag har spelat. Screenshot för dom som är intresserade: http://img292.imageshack.us/img292/9950/uo0042ey7.jpg
Har några till om ni vill se mer.

Du kan ju ge dom screenshots på Character screen / skill tree, inventory osv om du har. Så får dom se ett antal likheter där också.

Permalänk

Skill tree för Bloodletter: http://img367.imageshack.us/img367/9886/uo0009cu4.jpg
Inventory på en Pyromancer: http://img176.imageshack.us/img176/9591/uo0056gd2.jpg
Character creation: http://img111.imageshack.us/img111/7987/uo0003je5.jpg
En del av staden: http://img246.imageshack.us/img246/7861/uo0047mh2.jpg

Hade tyvärr inget på Character Sheeten, men den är väldigt lik den från Diablo.
MaxCapacity i sista screenshotet är förövrigt Max Schaefer.

EDIT: Finns en film här: http://www.fileplanet.com/hosteddl.aspx?/hst/d/e/demolis0/myt...
Inte min film, men den visar lite mer av spelet.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

tar det lång tid innan man får invite?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
tar det lång tid innan man får invite?

För nån vecka sen så fick alla som spelade på lördagen en invite, och det verkar inte som om dom delar så så jättemånga, och tyvärr jag har redan delat ut min. Men om jag får en till så kan jag ju ge den till dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
För nån vecka sen så fick alla som spelade på lördagen en invite, och det verkar inte som om dom delar så så jättemånga, och tyvärr jag har redan delat ut min. Men om jag får en till så kan jag ju ge den till dig.

Underbart, Tackar

Permalänk
Medlem

verkar vara det som är närmast diablo iaf

Permalänk

Såg härligt ut.

Men jag tycker däremot att det ser alldeles för "barnvänligt" och "tecknat" ut. Både fienderna, byggnaderna och inventoryn.

=(

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat spelet själv och är lite fundersam över den grafiska biten.

Ni som har spelat det kanske kan berätta vad ni tycker om grafiken då den i mina ögon, efter att ha sett diverse skärmskott, inte direkt är slående vacker.
Detta är ju eventuellt något man ej tänker på när man är inne i spelet.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Avstängd

någon som har en invite över ?

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem

fan det där såg ju riktigt nice ut.
hoppas bara man kommer med vid nästa invite

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha en invite

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Avstängd

Är det ett onlinespel? Jag vill ha ett som går att spela offline och singelspel

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, har signat upp iaf

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

grafiken såg lite löjlig ut men annars ser det kul ut.

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om grafiken kanske inte ser ut att vara den bästa, men var Diablo det då? Kanske är det lite mer åt 1:an iofs.

Har iaf signat nu, hoppas på en invite så jag kan prova detta.

EDIT: Skulle bli mycket glad om någon var villig att skänka en invite.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

grafiken är inget att klaga på, tycker FSS har lyckats ganska bra med den.
i mina ögon ser det ut som en ganska mycket upphottad wc3-motor, och wc3 är det väl inget fel på? sen kan jag ju passa på att säga att det är roligare än det ser ut ;P
det är dock inte lika mycket stämning som det var i diablo, och musiken är väl inget att hurra över...
det är typ en ton som ökar i volym lite då och då, fixas väl så småningom dock, det är trots allt bara en alpha än så länge.
mythos kommer även att bli gratis att spela, så det kan väl inte skada att testa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Är det ett onlinespel? Jag vill ha ett som går att spela offline och singelspel

det går endast att spela online

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-EP35-DS4 | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Gainward GeForce 8800GT | Lian Li PC-A71B | Arch Linux <3

Permalänk
Avstängd

Ok, online bara då. Grafiken var väl inte löjlig men karaktärerna såg inte så kul ut

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

det är väl inte som diablo2 där man endast kunde köra max 800x600 i upplösning hoppas jag (då det var så på screenshotsen) ?
Skulle va najs med typ 1600x1200

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Läs allt på sidan, grafiken kommer att ändra.

Alpha Test Minimum Specs
Disclaimer - These requirements are for this stage of the Alpha Test only! They will change dramatically before the final release.
Required Hardware:

1.8 Ghz Intel Pentium 4 or AMD Athlon processor
1 GB RAM
NVIDIA GeForce FX 5200 or higher or ATI Radeon 9500 or higher, with at least 64MB of video RAM
500MB of drive space
DirectX 9 compatible sound card
Required Software:
Latest video drivers for your video card
DirectX 9.0c or above
Windows XP Home or Professional, with Service Pack 2 or higher

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
det är väl inte som diablo2 där man endast kunde köra max 800x600 i upplösning hoppas jag (då det var så på screenshotsen) ?
Skulle va najs med typ 1600x1200

hehe självklart kan man ändra på upplösningen

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-EP35-DS4 | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Gainward GeForce 8800GT | Lian Li PC-A71B | Arch Linux <3

Permalänk
Medlem

om nån råkar få en invite över tar jag gärna den

mvh

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på det här. Hoppas jag får en invite tills nästa testomgång

Permalänk

Gosh, den tecknade grafiken är inget för mig. Jag vill ha en uppföljare till Dungeon Siege II.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tar gärna imot en invite ifall någon har över :P.

ONT: Spelet verkar bli grymmt. Hoppas det blir ganska likt diablo 2 men med en massa nya raser och items m.m.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]