Varning för komplett.se
Jag anser mig efter 20 år med dator och serverbyggen vara rätt så kunnig;-) ( Linux OSX & WinOS , Digidesign & Avid tekniker "SmartHome" konsult)
Kompletts returavdelning anser inte det, har lämnat in produkter för retur då och då ( inte konstig när man bygger och uppgraderar ett 50 tal burkar per år). Komplett vägrar erkänna att de testar reklamerade produkter i testbänk istället för under verkliga förhållanden, dvs den miljö vi andra möter.
Som Nordens största leverantör av PC-komponenter borde Komplett lyssna och respektera sina kunder, inte sitta med enn tele-manus och svara som robotar. Självklart har komplett anställt nån överentuiastisk chef för returavdelningen, nyutexamninerad från närmaste ekonomlinje och redo att göra " stårdåd" genom att neka kunder returer och byten
Vad Komplett glömmer är att bakom varje missnöjd kund finns ett nätverk av andra kunder. i mitt fall ca 10-12 personer och företag som köper sina produkter där och låter mig bygga, installera och tweaka deras system, mellan tummen och pekfingret bygger jag HTPC, Servers Arbetsstationer mm för ca 200-300000 kr per år.
Jag har själv träffat grundaren av Norcom (Komplettkjedjen) på ett frukostmöte för MFO i Oslo och anser honom vara en jordnära och klipsk kille, ( jag tipsade honom om deras inköps/önskelistefunktion) som de nu har på hemsidan. Hoppas att ägargrupp inser att deras Komplettkjedja har växtverk och att de behöver se över hur Vi kunder blir bemötta, dax för lite "mysteryshopping" där de agerar kunder utan att personlen vet, Reality Check.
Efter en serie blunders från Komplett åtföljt av arrogans från deras retur och säljkår avslutar jag all handel för mig och mina samarbetspartners räkning.
MVH GS