Permalänk
Medlem

jag saknar inte det för fem öre.. hoppas aldrig det kommer tillbaks!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
jag saknar inte det för fem öre.. hoppas aldrig det kommer tillbaks!

Men då är det så fiffigt uttänkt att man faktiskt behöver göra ett aktivt val för att läsa i en avdelning i forumet, tex "Övriga ämnen" Med tanke på din inställning så råder jag dig från att inte gå in i avdelningen när den kommer tillbaka.

Visa signatur

Rehab is for quitters

Permalänk
Medlem

Får en liten tår i ögonvrån när jag tänker på ÖÄ, fan vad jag älskade det forumet, även om jag inte bidrog med så mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Det kommer, vi skall byta forumlösning först och är fortfarande lite efter i vårt kodande av sajten.

Okidoki.....Vi kan gissa ...och vi kan önska ...och citatet jag slänger fram är gammalt.....men detta är Cheifen på Sweclockers....Du...Edin ...dax att presterara nu ?...det är du som bestämmer.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Hur som helst höll alltid underforumen till ÖÄ mycket högre klass än själva ÖÄ.

Fan vad ni ska klaga på att ÖÄ:s huvuddel inte höll en överdrivet hög klass. Vad är det för fel att blaja lite och snacka av sig? Jag skrattade rätt rejält från vissa saker där, och det fanns faktiskt inte alls så mycket värdelösa svar där.

Permalänk

Finns det någon tidsplan på när ÖÄ möjligen kommer att komma tillbaka?

Permalänk
Medlem

För att undvika spam och troll så kanske man kan sätta en gräns på runt ~150 inlägg för att få posta i övrigt?

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
För att undvika spam och troll så kanske man kan sätta en gräns på runt ~150 inlägg för att få posta i övrigt?

bra ide.

Jag kan verkligen inte förstå varför inte AÖ försvann. Det höll upp antalet dagliga besökare.

Att kvaliteten på skribenterna skulle ha minskat pga AÖ tror jag inte på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
För att undvika spam och troll så kanske man kan sätta en gräns på runt ~150 inlägg för att få posta i övrigt?

NEJ! Gode gud vi kommer drunka i spam i övriga forumdelar då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Jag fick två onödiga varningar, betyder det att jag ej kommer in på ÖA?

Ja tyvärr..
Du är fimpad :<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy
NEJ! Gode gud vi kommer drunka i spam i övriga forumdelar då.

Nej då. Om modsen är på sin vakt så kan de säkert utläsa vilka som posthorar. Kanske sätta en gräns så att man måste skriva xxx-antal tecken för posten ska räknas/vara giltig? Så att inte onliners och sånt räknas till antalet posts.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag måste posta för även om det är smått sjukt så jag faktiskt inte med ord beskriva hur underbart ÖÄ var när det var som bäst. Jag saknar det inte vanligtvis men när man läser gamla trådar därifrån och börjar minnas får jag helt ärligt en klump i magen av saknad. Smått sjukt hur det kan påverka en så men mångafalden av alla sköna ämnen och medlemmar som fanns där blandat med stämingen och humorn gjorde det till ett underbart ställe att hänga i. Och när ni (mods) säger att det finns diskussioner hoppas jag innerligt att ni finner en så pass bra lösning att ni anser att ni kan öppna ÖÄ igen. Att sätta en gräns på minst en månads medlemskap låter bra. Gärna mer så personer hinner uppfatta hur man bör bete sig. Bara det finns någon sorts spärr som hindrar oseriösa användare från att spamma. Men men, nu har ett litet ljus tänds i mitt hjärta iaf

Permalänk
Medlem

Gjorde en tråd med en snubbe som skrivit så j***la roliga saker

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Även fast jag aldrig varit med när denna ÖÄ fanns (är 15 år) så skulle det vara sjukt kul att få "tillbaka" en sån forumdel.

Efter igår då min tråd blev låst börjar man bli lite trött på SweC, humorn är verkligen gone, så fort man skriver något kul (se länken över) så är alla moralprinsar där och säjer "nej nu var du dum du kränker honom" i stället för att se ironin i det hela.

Killen blev medlem i mån skrev 7 inlägg där 5 var oseriösa (och skitroliga:D) och blev bannad på tisdagen.

Är med alla som vill få tillbaka denna ÖÄ

Skulle man inte kunna göra en "namninsamling" för att få dem att förstå intresset?

Mvh Hampe

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
Gjorde en tråd med en snubbe som skrivit så j***la roliga saker

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Även fast jag aldrig varit med när denna ÖÄ fanns (är 15 år) så skulle det vara sjukt kul att få "tillbaka" en sån forumdel.

Efter igår då min tråd blev låst börjar man bli lite trött på SweC, humorn är verkligen gone, så fort man skriver något kul (se länken över) så är alla moralprinsar där och säjer "nej nu var du dum du kränker honom" i stället för att se ironin i det hela.

Killen blev medlem i mån skrev 7 inlägg där 5 var oseriösa (och skitroliga:D) och blev bannad på tisdagen.

Är med alla som vill få tillbaka denna ÖÄ

Skulle man inte kunna göra en "namninsamling" för att få dem att förstå intresset?

Mvh Hampe

Hej!

Jag är rädd att det var just den sortens trådar som gjorde att vi tvingades stänga ÖÄ förra gången. Vi vill ha någorlunda seriösa diskussioner, inte trådar utan mening som bara spårar ur (eller är urspårade från början). När det en dag kommer ett nytt ÖÄ tillbaka, kommer vi ändå inte att tillåta sådana trådar. Tanken är att forumet ska vara en plats för givande och seriösa diskussioner. Jag hoppas att du har förståelse för detta och önskar dig en fortsatt trevlig tid på SweClockers.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Permalänk
Medlem

Börjar bli osäker på om ÖÄ kommer bli bra igen. Allt roligt folk som hängde här syns inte i forumen längre och medelåldern har nog sänkts med minst 2-3 år sen ÖÄ stängdes.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Hej!

Jag är rädd att det var just den sortens trådar som gjorde att vi tvingades stänga ÖÄ förra gången. Vi vill ha någorlunda seriösa diskussioner, inte trådar utan mening som bara spårar ur (eller är urspårade från början). När det en dag kommer ett nytt ÖÄ tillbaka, kommer vi ändå inte att tillåta sådana trådar. Tanken är att forumet ska vara en plats för givande och seriösa diskussioner. Jag hoppas att du har förståelse för detta och önskar dig en fortsatt trevlig tid på SweClockers.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Jag har förståelse för det du säger!:p

Tycker bara det vore kul med ett ÖÄ igen men man får väl drömma:D

Permalänk

Kriterier för att få posta i ÖÄ:

* Minst 500 inlägg
* 2 års medlemskap
* Inga tidigare varningar/avstägningar
* 18-årsgräns
* ...

Damn. Jag tror jag just eliminerade 85% av människorna som kan tänkas posta något i ett återuppstående ÖÄ...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

De återstående 15%'en vill inte, eller vad är det du syftar på?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
De återstående 15%'en vill inte, eller vad är det du syftar på?
B!

De återstående kan förståss också tänkas posta i ÖÄ.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk

Ja man ser ju vartåt sweclockers är på väg då man kollar in första sidan... Nyheterna lyser med sin frånvaro iallafall när det gäller hårdvara och datorrelaterade artiklar. Istället är det drygt 240 kommentarer om en forumtråd som ligger högst upp som dessutom publicerades den "nyheten" igår...

Vad gäller nivån och kunnandet bland alla "nya" medlemmar så är den lägre än glocalnet för att travestera en känd reklam fras.

Varför inte sätta ett lås på nya medlemmar så att dom bara får skriva i övriga ämnen den första tiden "tre mån" klarar dom av att föra en vettig diskussion där så klarar dom av övriga forumet med.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Kriterier för att få posta i ÖÄ:

* Minst 500 inlägg
* 2 års medlemskap
* Inga tidigare varningar/avstägningar
* 18-årsgräns
* ...

Damn. Jag tror jag just eliminerade 85% av människorna som kan tänkas posta något i ett återuppstående ÖÄ...

Någon slags begränsning för att komma in i ÖÄ kan ju vara bra, men just antal inlägg blir nog inte så toppen pga då många kommer spamma. Ålder är svårt att kolla.

Det som funkar är tex 6-12 mån medlemskap och att man inte kommer in där med anmärkningar som är nyare än tex 3 mån (provmedlemmar kommer inte alls in).

Permalänk
Medlem

Kul att ni fixat tillbaks Övriga Ämnen.