Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Inaktiv

har du någon tråd hammarslag? vore riktigt trevligt att kolla lite i den i så fall
hur går det med detta bygget då? tycker att det har stått still rätt länge nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
har du någon tråd hammarslag? vore riktigt trevligt att kolla lite i den i så fall
hur går det med detta bygget då? tycker att det har stått still rätt länge nu

Den kommer upp när allt är klart, eller mest lite showoff bilder, igentligen inget bygge. Datorn är ju fabriksbyggd.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Den kommer upp när allt är klart, eller mest lite showoff bilder, igentligen inget bygge. Datorn är ju fabriksbyggd.

intressant... vad är det för dator du tänker sätta in... en länk kanske!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naesstrom
intressant... vad är det för dator du tänker sätta in... en länk kanske!

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Barebone/Products_Spec.as...

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Avstängd

Ser jävligt nice ut! Update! följer detta projekt

Permalänk
Medlem

Hur går det?

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
Hur går det?

Car PCn är klar o installerad.
Kolla länk nedan

http://www.garaget.org/?car=30141

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Car PCn är klar o installerad.
Kolla länk nedan

http://www.garaget.org/?car=30141

Får jag fråga hur du löste problemet med vibbar från bilen vad gäller hdd'n?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Får jag fråga hur du löste problemet med vibbar från bilen vad gäller hdd'n?

http://static.garaget.org/archive/35427/30141/30141-310959.jp...

Som du ser på bilden ovan, Neopreme-remsa mellan datorn och staget.
Har funkat bra hittils.

Visa signatur

Permalänk

Ska försöka få in en bil-pc i min kärra också. Min granne har en gammal laptop som jag har planerat att försöka sno lite lätt, Vad är minimum-specs för en som bara ska spela musik till en början? Blir att fixa en vanlig (inte touch skärm) till en början och ett litet tangentbord. Sen kanske några knappar så man kan trycka "next" "prev" "stop" "play" osv. Om man kör med winamp så borde det inte vara några problem.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Mp3or kan du väl spela på en pentium 1 om det är så.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Mp3or kan du väl spela på en pentium 1 om det är så.

jo givet, tänkte mest på att jag vill ju att det ska gå och ha ett par tusen mp3or och att det helst inte ska ta 15 minuter att starta burken. Om man har en laptop, så kan man väll göra så att när man stänger av bilen (strömmen) så går den på det inbyggda batteriet i en ~30min, sen går den ner i vänteläge? Och vänte läge är inte så jätte drygt att starta upp ifrån sålänge man inte har en massa program igång.

Sorry för oft.

Visa signatur

Permalänk

hmm, duger fint med en P2 isf och ladda upp alla mp3or och sen spara listan så behöver den inte ladda dom varje gång.
Det går ju att ställa in i power manangement i kontrollpanelen hur man vill att datorn ska uppföra sig.
Min dator är alltid på, även med eller utan nyckel i. Stänger av den gör man med power off knappen. Datorn sitter ju lätt tillgänglig under hanskfacket.
Vill inte att den ska starta varje gång man slår på tändningen, eller att den dör när man stänger av bilen.

Visa signatur

Permalänk

Tänkte kolla med er om ni tror en sånhär kan fungera till en dator? tänkte på anslutningar osv?
http://www.sv-electronics.com/soundvision3/index.php/action/i...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Tänkte kolla med er om ni tror en sånhär kan fungera till en dator? tänkte på anslutningar osv?

Funkar gör det, men då måste du köra via S-video och bilden kommer bli svindålig.
Den nedan köpte jag, gick på ca 3900 med frakt o allt sånt, dom skickar skärmarna ifrån kina + att man måste betala 180kr i förskott.
Tar 3veckor typ innan man får grejerna

Visa signatur

Permalänk

Många kör sin BilPC på datorer som ligger runt 1-1,5 Ghz, det hänger mycket på om du ska köra med ett "frontend" och om det ska ha ett flash-skn eller inte... Jag kör med ett i flash och jag vet att många håller med att minst 2Ghz är lämpligt för att de ska flyta på och se snyggt ut...

Tänk bara på när det gäller bärbara att dom måste ha rejält med luft omkring sig, fläkten på en laptop suger mycket mindre än på en stationär så dom blir lätt överhettade, om den ska vara fastmonterad så glöm inte heller att sätta en strömbrytare på elen, datorn drar alltid lite även om den ligger i viloläge!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naesstrom
Många kör sin BilPC på datorer som ligger runt 1-1,5 Ghz, det hänger mycket på om du ska köra med ett "frontend" och om det ska ha ett flash-skn eller inte... Jag kör med ett i flash och jag vet att många håller med att minst 2Ghz är lämpligt för att de ska flyta på och se snyggt ut...

Tänk bara på när det gäller bärbara att dom måste ha rejält med luft omkring sig, fläkten på en laptop suger mycket mindre än på en stationär så dom blir lätt överhettade, om den ska vara fastmonterad så glöm inte heller att sätta en strömbrytare på elen, datorn drar alltid lite även om den ligger i viloläge!

Gör som jag gör en båge bara o montera under hanskfacket gott om friskluft där.
En bärbar dator i viloläge klarar säkert sig en vecka i en bil med bra batteri.

Vad anväder du för frontend ?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Gör som jag gör en båge bara o montera under hanskfacket gott om friskluft där.
En bärbar dator i viloläge klarar säkert sig en vecka i en bil med bra batteri.

Vad anväder du för frontend ?

Smart placering, dessutom blir det nära att dra alla kablar med mera...

Jag kör med RoadRunner samt med Freedom som skin... fungerar kanon, dessutom har jag blåtand i både mobil och dator så när det ringer pausas musik osv.
Ett tips är att skaffa en PowerMate, en liten "joystick" liknande sak, kör man med RoadRunner så kan man i stort sett styra allt med en sådan...

Visa signatur
Permalänk

Tackar, fast var jobbar polaren som föreslog det hade tänkt mig i skuffen annars men det hade blivit lite väl bökigt.
Roadrunner har jag testat lite snabbt, men har problem med att ladda hela MP3 listor av nån skum anledning

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Tackar, fast var jobbar polaren som föreslog det hade tänkt mig i skuffen annars men det hade blivit lite väl bökigt.
Roadrunner har jag testat lite snabbt, men har problem med att ladda hela MP3 listor av nån skum anledning

Om det var länge sedan så är det nog fixat just nu... Guino (killen som gjort det) släpper en ny version ungefär 1 gång i månaden, min spellista som jag kör nu har 700+ låtar och det fungerar felfritt...

Jag blev trött på att höra samma låtar hela tiden så jag la alla i samma spellista och satte på random... fungerar kanon!
Hojta till om det är ngra andra problem du har med det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

verkar vara ett bra bygge...synd bara att bilderna är borta

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stassse

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stassse

Haha roligt att nån hittade igen mitt bygge
Projektet dog av förra sommarn då delar från USA inte kom men nu har jag fått dom och jag kommer faktiskt precis in från att ha fäst kopparbläcken i trunken som ska distribuera all ström. Ska försöka få igång webbservern igen så kanske ni kan så se bygget

EDIT: Så där nu ska servern vara uppe igen. Har bytt router sen sist till en Linksys WRT54GL med Tomato firmware men jag förbehåller mig endå rätten att sidan kanske går ner ibland,. Flamea lite så fixar jag det isåfall

Permalänk
Medlem

Ser riktigt najz ut
Men bilderna som finns i byggloggen verka vara lite gamla.. Eller har du inte kommit längre?

Längtar efter fler bilder och ett färdigt resultat!

Visa signatur

|| E6600 @ 3.2GHz [Stockkylare] Asus P5B Deluxe Powercolor X1950XT OCZ 6400 2048Mb ATI Edition Zalman ZM600-HP Samsung SP 250GB Samsung DVD-Brännare S-ATA Coolermaster Mystique 631 ||

Permalänk
Medlem

ser ricktigt snyggt ut.. hoppas att det blir lite mer bilder. man blir sugen på att bygga en själv framöver..måste dock skaffa mig en bil och lite annats smått och gott och lite cash skulle inte sitta fel heller.

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Medlem

Tack för kommentarerna, har uppdaterat med några bilder nu iaf

Permalänk
Inaktiv

nice att det kom igång nu igen! ska lätt följa upp det till slutet

ser riktigt snyggt ut det som du har börjat pilla med nu igen.