Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
Mhmm. I Idle är tempen helt okej men efter typ 1-2 timmars av spelande så når den exact 62 grader när det börjar hacka.

Driver du med oss?

62 grader är inga problem, och om det beror på processorn så går det snabbare än en till två timmar för den och bli för varm.

Det är något annat problem, kanske spelet som äter minne och börjar swappa med disken efter ett tag. vad händer om du snabbt stänger av datan, sätter på och börjar spela igen? Tar det en till två timmar då igen så är det spelet

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompi8
Inte för o va spydig men AMD är skit ..... som ni ser i min sign så hade jga amad förut o ja klart jag ansåg den va bra men...

1.klockar förbannat dåligt
2.som sagt värme problem o ostabilatet
3.krasha i spel vid överklockning

därför köpte jag intel som jag hata innan o fan det va som natt o dag börja med en celleron d som jag klocka 900mhz utan problem sen en intel core to duo som ligger 900mhz mer en den ska okej max tempen ligger på 70 grader vid torture test men i spel ligger den på kanske max 60 grader o krashar gör det inte heller

Om du inte har glömt det så var intel skit innan deras nya arkitetktur kom. Det gör ju inte AMD värdelösa för det

1. Det klockar hyffsat om man har rätt exemplar och kan klocka.
2. De har varken värmeproblem eller ostabilitiet
3. Klockar man för mycket eller fel så är det klart att de krashar i spel vid för hög klock. Det gör även intel.

Jag är ingen AMD fan trots vad jag skrivit nu, men ren o skär bullshit är onödigt^^ Hade jag köpt nytt system idag hade jag lätt köpt C2D.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

jag har oxå en 3600+ med en Arctic cooling 64 pro kylare.
den blir ju inte varm alls, 2,8ghz vcore 1,4 så blir den 41-43 grader efter 12 timmar i orthos på 1000rpm och ca 37 om man maxar fläkten
har iofs ganska kallt i rummert men endå, den producerar inte så mycke värme direkt

Permalänk
Avstängd

Monterade nyss ihop en AM2 med X2 4200+ och bulkkylaren med pad som sitter på kylaren vid leverans..
Hamnade som högst på 52 grader när jag körde 3DMark 2001 loop 10ggr på de 4 första testerna, testade även att pressa den med SuperPi 32M och kom inte högre då heller.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag gjorde men nu är allt okej, kan till och med klocka till 2.0 och har en temp på 32C idle.

Permalänk
Avstängd

Min 4400+ ligger inte en grad över 40C, men det har jag ställt in i BIOS att den inte ska göra heller. Har du stängt av CoolnQuiet? det brukar jag göra med en gång eftersom jag inte anväder den funktionen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

ja, den är av. fläkten går max hela tiden

Permalänk
Medlem

då låter de ju illa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
Tjena, Det hela började med att jag köpte ett uppgraderings paket med en x2 3600+ am2. Mitt värsta misstag ever. Har bara haft en massa värme problem med den sen jag fick den. Först hade jag orginal kylaren och den fungerade bra ett tag sen blev det för varmt så jag köpte en AC freezer 64 pro. Det fungerade bra i några veckor tills nu. Jag har precis köpt ett nytt chassi med en 250mm fläkt på sidan och nu när jag spelade Css så var tempen uppe i 60 när den brukar ligga på 40. Ska jag kontakta komplett oc säga att jag vill lämna tillbaka skiten innen den går sönder?

sorry! du kan inte lämna tillbaks den du kan få en ny en :P... men inte lämna tillbaks den... gick inte för mig iallafall :/.. lycka till
// tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_ninja
sorry! du kan inte lämna tillbaks den du kan få en ny en :P... men inte lämna tillbaks den... gick inte för mig iallafall :/.. lycka till
// tobbe

Va?

Jag lämnar tillbaka den och då får dom undersöka den om något är fel, om något är fel så får jag en helt ny.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Om du inte har glömt det så var intel skit innan deras nya arkitetktur kom. Det gör ju inte AMD värdelösa för det

1. Det klockar hyffsat om man har rätt exemplar och kan klocka.
2. De har varken värmeproblem eller ostabilitiet
3. Klockar man för mycket eller fel så är det klart att de krashar i spel vid för hög klock. Det gör även intel.

Jag är ingen AMD fan trots vad jag skrivit nu, men ren o skär bullshit är onödigt^^ Hade jag köpt nytt system idag hade jag lätt köpt C2D.

okej du skrev på punkt ett om manhittar ett bra exemplar ... jaha o hur gör man det det vet man aldrig.

jo de har värme problem bara o se på denna länk, sen så har ja skälv maxat min cpu i 85grader okej den dog ine men ändå.

intel ska jag testa nu jag har min uppklockad i 370*9 vilket är 3.33ghz med stockkylare vilket är dubbelt så myckke som man klockar en amdden krasharaldrig men amd gjorde det

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem
Citat:

okej du skrev på punkt ett om manhittar ett bra exemplar ... jaha o hur gör man det det vet man aldrig.

jo de har värme problem bara o se på denna länk, sen så har ja skälv maxat min cpu i 85grader okej den dog ine men ändå.

intel ska jag testa nu jag har min uppklockad i 370*9 vilket är 3.33ghz med stockkylare vilket är dubbelt så myckke som man klockar en amdden krasharaldrig men amd gjorde det

Vad snackar du för skit? (vilken länk?)
AMD har inte alls problem med värmen, är väl mer eller mindre känt att AMD är svalare än intels processorer, även de nya c2d processorerna. Har själv både Amds x2/opteron samt Intels c2d och Amd är svalare.

Att jämföra hur mycket en processor från intel klockar med en från amd är ju inte ens i närheten av en vettig jämförelse, helt olika processorer och i detta fall klockar intel bättre än amd..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BSorre
Vad snackar du för skit? (vilken länk?)
AMD har inte alls problem med värmen, är väl mer eller mindre känt att AMD är svalare än intels processorer, även de nya c2d processorerna. Har själv både Amds x2/opteron samt Intels c2d och Amd är svalare.

Att jämföra hur mycket en processor från intel klockar med en från amd är ju inte ens i närheten av en vettig jämförelse, helt olika processorer och i detta fall klockar intel bättre än amd..

jag snackar inte skit jag är så pass erfaren på detta område att står för mina utalanden ,intels nya core 2 duo ligger oklockade på en temp som är 25/46 grader vilket va rätt bra med orginal vcore o stock kylare ,börjar du sen klocka dom så rekomenderar jag en bättre kylfläkt för min uppnår närmare 70 grader vid 3,4ghz vilket är mer en amd kan klockas ,min amd gjorde vid 2,6ghz 70grader o den datorn hade en coolermaster frezer 64

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte för o va spydig men AMD är skit ..... som ni ser i min sign så hade jga amad förut o ja klart jag ansåg den va bra men...

1.klockar förbannat dåligt
2.som sagt värme problem o ostabilatet
3.krasha i spel vid överklockning

därför köpte jag intel som jag hata innan o fan det va som natt o dag börja med en celleron d som jag klocka 900mhz utan problem sen en intel core to duo som ligger 900mhz mer en den ska okej max tempen ligger på 70 grader vid torture test men i spel ligger den på kanske max 60 grader o krashar gör det inte heller

Vad har det med saker och ting att göra? Du ska se att alla AMD CPUer är perfekt stabila i orginalklock. Och de är svalare än Intel. Om de krashar har du gjort något allvarligt fel. Jag körde min gamla 3000+ i 50% överklock, och det som satte stopp var ostabil vCore. Tyvärr gör detta även att jag inte kan överklocka min nya CPU, men den är 100% stabil i orginal och går svalt trots extremt liten luftgenomströmmning i chassit(jag jagar en tyst dator). Ja jag har samma moderkort/PSU som med den gamla CPUn.

Jag förnekar inte att Intels Core2Duo är bra processorer, men AMD gör fan i mig inte dåliga grejjer det ska du veta. Jag blir bara så less på folk som snackar skit om saker de inte har en blekaste aning om. Och vill du bli tagen seriöst kan du ju försöka anstränga dig lite när du skriver, sånna saker som stora bokstäver, punkter och stavning.

*Stänger av flame-knappen*

Edit: Om din C2D idlar på 25C i normal rumstemp så är jag George W Bush.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck

Det finns kalla c2d. På min e6600 med 1.60 vCore i 3400 MHz säger den externa cpu-tempgivaren 20 grader och CoreTemp 28 och Intel TAT 29 grader. 19 i rummet. Antec 900-låda och Infinity på lägsta fläkt. Min x2 4600+ i 2700 blir 35 grader i idle med en AC 64 Pro och 55 med last och 1.45 vcore i en Antec P180.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vad har det med saker och ting att göra? Du ska se att alla AMD CPUer är perfekt stabila i orginalklock. Och de är svalare än Intel. Om de krashar har du gjort något allvarligt fel. Jag körde min gamla 3000+ i 50% överklock, och det som satte stopp var ostabil vCore. Tyvärr gör detta även att jag inte kan överklocka min nya CPU, men den är 100% stabil i orginal och går svalt trots extremt liten luftgenomströmmning i chassit(jag jagar en tyst dator). Ja jag har samma moderkort/PSU som med den gamla CPUn.

Jag förnekar inte att Intels Core2Duo är bra processorer, men AMD gör fan i mig inte dåliga grejjer det ska du veta. Jag blir bara så less på folk som snackar skit om saker de inte har en blekaste aning om. Och vill du bli tagen seriöst kan du ju försöka anstränga dig lite när du skriver, sånna saker som stora bokstäver, punkter och stavning.

*Stänger av flame-knappen*

eftersom jag har haft AMD o varit amd bög innan, så snackar jag bara ur min egen synvinkel. Min AMD va det sämsta köp jag gjort okej den gick o klocka men inte mer en 15%o vid 2600mhz va den inte alls prime stabil o kunde stänga av sig. (min Vcore va 1,6 vilket va 0,250 mer en den va orginal allt under det vid den frekvensen gjorde att den stängde av sig) ja gjorde tester på tester o jag fick den stabil i 3dmark men aldrig i prime.

jag axepterar att alla har sina erfarenheter. men nu snackar jag ur min sida inte eran ni får anse att amd är bra om ni vill. Den duger för mig i mina ögon jag snackade så här om intel innan jag köpte en. o nu är jag mer en nöjd över den så du får nog anse va du vill o du kommer att få höra från andra med som anser samma det är bara o axeptera.

detta forum är till för att alla ska få hjälp ,samt dela sin uppfattning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo fast om 2 år är alla era cpus skit

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

eftersom jag har haft AMD o varit amd bög innan, så snackar jag bara ur min egen synvinkel. Min AMD va det sämsta köp jag gjort okej den gick o klocka men inte mer en 15%o vid 2600mhz va den inte alls prime stabil o kunde stänga av sig. (min Vcore va 1,6 vilket va 0,250 mer en den va orginal allt under det vid den frekvensen gjorde att den stängde av sig) ja gjorde tester på tester o jag fick den stabil i 3dmark men aldrig i prime.

jag axepterar att alla har sina erfarenheter. men nu snackar jag ur min sida inte eran ni får anse att amd är bra om ni vill. Den duger för mig i mina ögon jag snackade så här om intel innan jag köpte en. o nu är jag mer en nöjd över den så du får nog anse va du vill o du kommer att få höra från andra med som anser samma det är bara o axeptera.

detta forum är till för att alla ska få hjälp ,samt dela sin uppfattning

Då skulle du ju i stället för att skriva "AMDs CPUer ÄR SKIT OCH VÄRDELÖSA OCH OSTABILA OCH JÄTTEVARMA!!!!!1" Skriva sanningen vilken är "Min gamla AMD överklockade inte lika bra som mina Intel" om jag lyckas förstå dig rätt i dina senare poster.

Och till er som idlar orealistiskt lågt (typ 25 grader) så har ni troligen den klassiska felvisningen som Intel alltid haft. Kommer ihåg den gamla tiden när det satt nån stolle med en överklockad Prescott och trodde på allvar att den idlade i 25c och loadade under 40 med nån halvdan kylning och en värmeeffekt som inte är av denna värld.

En till anledning att jag inte tror på dessa fantasitemperaturer: Heatpipes. På en heatpipe måste värmekällan upp i en viss temperatur innan den börjar fungera. Och om vätskan skulle förångas vid 25 grader, ja om lufttempen då kom upp i 25 grader så skulle all vätska i heatpipsen förångas och kylaren sluta fungera. Hoppsan. Så heatpipes har en minimi-temp innan de börjar fungera, och jag kan lova dig att den är högre än 25 och 29 grader. Det borde gå ganska lätt att klura ut varför ...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Då skulle du ju i stället för att skriva "AMDs CPUer ÄR SKIT OCH VÄRDELÖSA OCH OSTABILA OCH JÄTTEVARMA!!!!!1" Skriva sanningen vilken är "Min gamla AMD överklockade inte lika bra som mina Intel" om jag lyckas förstå dig rätt i dina senare poster.....

men nu skrev jag inte det ,bara för dig o förstå det o då ska du inte bli råförbannad för det. banta ner dig nu så det inte blir ostämmning i forumet

jag har väl rätt att anse va jag vill om cpuerna sen är det upp till dig att inte påpeka va jag skriver

Edit: sen så snackade jag om tepmsen o ja den ligger på 25 grader oftast ligger den på 20grader då man nyss startar upp datorn men höjs eftersom men vid normal klock på min E6600 så va det 25 grader i idle så skit jag snackar inte ....
Du låter som om du jobbade 24/7 med datorer ,vilket jag gör så jag vet nog va jag snackar om

Om nån annan har nåra inställningar till detta så delar jag hemst gärna era uppfattningar om det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

men nu skrev jag inte det ,bara för dig o förstå det o då ska du inte bli råförbannad för det. banta ner dig nu så det inte blir ostämmning i forumet

jag har väl rätt att anse va jag vill om cpuerna sen är det upp till dig att inte påpeka va jag skriver

Edit: sen så snackade jag om tepmsen o ja den ligger på 25 grader oftast ligger den på 20grader då man nyss startar upp datorn men höjs eftersom men vid normal klock på min E6600 så va det 25 grader i idle så skit jag snackar inte ....
Du låter som om du jobbade 24/7 med datorer ,vilket jag gör så jag vet nog va jag snackar om

Om nån annan har nåra inställningar till detta så delar jag hemst gärna era uppfattningar om det.

Du har rätt, jag ska inte sabba stämningen på forumet så jag ska sluta kriga.

(Den må visa 25 grader idle men den visar fel isf)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej som lord_dubbdäck skriver så är det helt orealistkt att era processorer skulle idla på knappt 5 gradet högre än rumstemperatur. Eller som hasenfrasen skriver temperatur på mindre än 10 grader vid 3400mhz/1.6V, kan inte bli mer fel än så bara inse att temperaturerna visas fel oavsett hur insatt ni tror ni är.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BSorre
Nej som lord_dubbdäck skriver så är det helt orealistkt att era processorer skulle idla på knappt 5 gradet högre än rumstemperatur. Eller som hasenfrasen skriver temperatur på mindre än 10 grader vid 3400mhz/1.6V, kan inte bli mer fel än så bara inse att temperaturerna visas fel oavsett hur insatt ni tror ni är.

bara en liten fråga vars ser du att jag angett en idle temp på 25 grader vid 3,4ghz????
nu snackar jag orginal på min E6600 vid 2,4ghz så när man starta upp datorn så idlar den det men sen framgårdet aldrig att den ligger så under hela tiden datorn är på slagen max tepempen då va 30-35 orginal

ovist så kan tempsen variera o inte stämma 100%igt men i bios så va det kollat så i allfall

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus

Lysande kommentar

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

bara en liten fråga vars ser du att jag angett en idle temp på 25 grader vid 3,4ghz????
nu snackar jag orginal på min E6600 vid 2,4ghz så när man starta upp datorn så idlar den det men sen framgårdet aldrig att den ligger så under hela tiden datorn är på slagen max tepempen då va 30-35 orginal

ovist så kan tempsen variera o inte stämma 100%igt men i bios så va det kollat så i allfall

Läs om, läs rätt..

Nej precis, temperaturerna stämmer inte, även om bioset visar det, men visst kan man väl gå efter biostemperaturen lite, men inte sitta och hävda att man ha så låga temperaturer idle. Yeah yeah skit samma, nu vet både du och jag och alla andra hur det ligger till...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Driver du med oss?

62 grader är inga problem, och om det beror på processorn så går det snabbare än en till två timmar för den och bli för varm.

Det är något annat problem, kanske spelet som äter minne och börjar swappa med disken efter ett tag. vad händer om du snabbt stänger av datan, sätter på och börjar spela igen? Tar det en till två timmar då igen så är det spelet

Meh... Det blir så när frekvensen går ner till 1100 mhz, CnQ är AV men den går ner ändå. Den verkar gå ner precis när den når 62C.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus

Skit och skit, beror på vad man ska ha den till. En gammal AMD K6-2 duger som server/brandvägg även idag när den blivit för slö för nya program och spel. Eller så kan man ha den som nostalgidator för äldre klassiska spelen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Skit och skit, beror på vad man ska ha den till. En gammal AMD K6-2 duger som server/brandvägg även idag när den blivit för slö för nya program och spel. Eller så kan man ha den som nostalgidator för äldre klassiska spelen

Jag kör en dedikerad Quake 3 på en Pentium 2 450MHz och 256MB SDRAM... Fungerar prima det.

Har kört CS 1.6 och CSS som dedikerad på den också, CS 1.6 funkade också bra, men CSS var det lite värre med om det ramlade in fler än 7-8 stycken.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

finns de nått program som visat rätt temp?
för just nu är min cpu 21 grader enligt speedfan,AI Booster och PC Probe II