Dell visar upp Displayport-monitor

Permalänk
Melding Plague

Dell visar upp Displayport-monitor

På en presskonferens som Dell hade visade de upp en monitor som hade Displayport-anslutning och en mycket speciell panel samt utseende. Monitorn var inte det enda som visades upp när Dell introducerade en ny affärsmodell kallad "Project Hybrid".

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Coolt.

Men trist att de ska ha en sån där dum stor glas-skiva över.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Coolt.

Men trist att de ska ha en sån där dum stor glas-skiva över.

Jag gillade den. Även om de kunde minskat den lite så är det faktiskt bara en prototyp.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Häftigt det här med DisplayPort, ser det som ett stort framsteg.

Dock har den en mörk baksida... Den är född ur nya DRM/TCPA krav från marknaden..

Permalänk
Medlem

Tycker att den är redan cool så som den är.

Permalänk
Medlem

Såg rätt så cool ut ja, ge mig tillgång en sådan utan DRM/TCPA å annat sådant skräp så är man ju lätt sugen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Häftigt det här med DisplayPort, ser det som ett stort framsteg.

Dock har den en mörk baksida... Den är född ur nya DRM/TCPA krav från marknaden..

Nja, vad jag vet stödjer den bara hdcp vilket exempelvis hdmi också stödjer. Det är mig veterligen inga tillverkare som använder sig av Displayports egna krypteringsteknik.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Dök inte den där upp på the Inq för nåt år sedan? Snygg var den i alla fall.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
En ljud- och bildtidning har kritiskt granskat det nya gränssnittet HDMI, som är tänkt att ersätta DVI.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Displayport är en ersättande standard till dagens hdmi- och dvi-anslutningar...

Oh my... Jag hänger då inte med mera.

Visa signatur

Ettan: P160 + BlueStorm 500W - P5B Premium - E4300@3,2GHz - 2x1GB 800MHz - Palit 8800GT@710x1015 - 410GB - Samsung 206BW
Tvåan: NoName + 300W - MSI K8T NeoFIS2R - A64 3000+ - 2x512MB 400MHz - Leadtek 6800LE@16/6 och 403x451 - 80GB - 17" CRT

Permalänk
Medlem

"Enligt källor skall den kunna ha en upplösning som är fyra gånger större än dagens hdtv-upplösningar. Om vi antar att det är 720p/i som används betyder det att monitorn har en maximal upplösning på 2880 gånger 5120 bildpunkter, eller 14,745600 megapixel."

Fyra gånger 1280x720 är lika med 2560x1440 som är 3,686400 megapixlar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
"Enligt källor skall den kunna ha en upplösning som är fyra gånger större än dagens hdtv-upplösningar. Om vi antar att det är 720p/i som används betyder det att monitorn har en maximal upplösning på 2880 gånger 5120 bildpunkter, eller 14,745600 megapixel."

Fyra gånger 1280x720 är lika med 2560x1440 som är 3,686400 megapixlar.

Ja precis!

Skilj på upplösning (punkter/tum), bildstorlek (pixlar gånger pixlar) och skärmstorlek (tum diagonalt).

En skärm med skärmstorleken 15,4" och bildstorleken 1680x1050 har alltså högre upplösning än en 22" stor skärm med samma bildstorlek.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Medlem

Precis som antyddes tidigare är det troligtvis samma upplösning som deras 30"are dvs. 2560x1600 som avses..

DisplayPort är inte tänkt som en ersättare till HDMI.. HDMI skall ses som en digital ersättare till SCART inom hemelektronik och anledningen till att man inte använder samma standard i datorsammanhang har att göra med lincenskostnader. Tyvärr så kommer vi nog få se två standarder även i framtiden..

Permalänk

Nödvändigt med de fula högtalarna i glaset...
Borde komma en likadan version utan dem.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Skippa glaset helt och hållet, annars var den riktigt vacker.

Permalänk
Medlem

Äntligen

Äntligen en monitor med väldigt hög upplösning i förhållande till sin storlek.

Hoppas dett blir en trend så att man kommer att övergå från att upplösningen ska avgöra hur stor texten ska vara på skärmen. Dynamisk zoom i OS:et e d som e framtiden med ultrahög upplösning på skärmarna!

Bara mina 2 ören...

Permalänk
Avstängd

HDMI borde ju slopas helt med tanke på dess begränsningar.

Permalänk
Medlem

Va guld. hoppas Benq kommer med en motsvarande till hösten. Då kan jag kasta ut min 22 tum crt samsung för gott. Men finns inget annat, köper jag Dells.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nätokraten
Va guld. hoppas Benq kommer med en motsvarande till hösten. Då kan jag kasta ut min 22 tum crt samsung för gott. Men finns inget annat, köper jag Dells.

Orkar du ens *kasta* ut den?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.