Nvidia släpper sitt "Humean Head"-demo

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper sitt "Humean Head"-demo

Nvidia har idag släppt ett imponerande 3d-demo på ett ansikte som renderas i realtid. En varning utfärdas dock: demot kräver ett GeForce 8800 Ultra för att fungera smärtfritt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow, de har fått med allt verkligen. Har inte sett demot dock. Sitter ju på ett 6600GT, men screensen var fina

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Hehe.. Tufft!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Raytracar de äntligen eller är det fortfarande ful-3D?

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Sötast

My god, tittade ni på filmen som var länkat på beyond?

Ehh.. jag blev just rädd

Permalänk
Geeks
SweClockers

De har smällt på enorma texturer bara. Inte så imponerande i sammanhanget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
De har smällt på enorma texturer bara. Inte så imponerande i sammanhanget.

Jag kan inte göra annat än att ge dig en stabil word på den...

Permalänk

ett ati 9250 är väl inte o rekomendera .. sen tar det år o dar o dra hem en sådan fil för mig.. men roligt iaf att det går framåt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kräver ett Ultra pffff, flyter på mitt GTX!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

??? Funkade alldeles utmärkt med mitt 8800GTS 640Mb... Dock så var det svintråkigt, snyggt absolut men fortfarande trist...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Ohh shit fyfan vad snyggt, synd bara på att killen dom använde såg ut som stryk, varför inte någon snygg tjej?

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Riktigt snyggt !

Funkar perfekt med mitt GTX.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Ohh shit fyfan vad snyggt, synd bara på att killen dom använde såg ut som stryk, varför inte någon snygg tjej?

Tänkte precis samma sak. O då ta med lite mer av kroppen också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Ohh shit fyfan vad snyggt, synd bara på att killen dom använde såg ut som stryk, varför inte någon snygg tjej?

Lugnt du snart kommer nog ATI med en tjej som förra gången iofs var den älv?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Och anledningen till att han blundar hela tiden? De kan inte göra ögon som ser bra ut. ^^,

Permalänk

Säkert inte lika bra i jämförelse iaf

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Och anledningen till att han blundar hela tiden? De kan inte göra ögon som ser bra ut. ^^,

Antar att de har laserscannat huvudet och då måste personen blunda för att skydda ögonen. Går ju att fixa till i efterhand iofs med lite manuellt arbete.

Permalänk
Medlem

fungerar utmärkt på GTX

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Ohh shit fyfan vad snyggt, synd bara på att killen dom använde såg ut som stryk, varför inte någon snygg tjej?

En "snygg tjej" på nVidia-språk blir någon med len och fin hud, det här är ju mer imponerande i och med att de fått med alla imperfektioner på ett snyggt sätt.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Och anledningen till att han blundar hela tiden? De kan inte göra ögon som ser bra ut. ^^,

Det är bra alla tänker

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Får jag fråga en annan sak bara?

Vad spelar det för roll? Jag menar hade det varit i ett spel med flera ansikten och människor samt omgivning där man verkligen kan spela. Hade det ju hackat?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Raytracar de äntligen eller är det fortfarande ful-3D?

Vad menar du, Raytracing har väl med ljuset att göra?

Permalänk
Medlem

Surt nog så verkar det inte starta för mig, får leva med det iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Surt nog så verkar det inte starta för mig, får leva med det iaf.

Du behöver ett kort i 8000 serien.

Permalänk

Nog är det något sådär imponerande:

"To evaluate the complex skin shader and HDR lighting, "Human Head" computes 17 offscreen textures every frame totaling over 40 Million pixels, each shaded with lengthy pixel shaders. That's more than 1.2 billion pixels every second! 4096 x 4096 color and normal textures provide photo-realistic detail even at extremely close ranges. All this shading and texture processing requires both a level of shader performance and memory bandwidth unavailable until now thanks to GeForce 8800 Ultra. "

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Ohh shit fyfan vad snyggt, synd bara på att killen dom använde såg ut som stryk, varför inte någon snygg tjej?

För då måste de göra en massa jobbigt hår.
Finns nog en god anledning till att han blundar och är skallig.
Snabbt och enkelt ska det vara.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
"All this shading and texture processing requires both a level of shader performance and memory bandwidth unavailable until now thanks to GeForce 8800 Ultra. "

Ah, nu fattar jag. Nvidia behöver en anledning till att man ska köpa ett Ultra

Skämt åsido så var det väl hyfsat imponerande demo och om inte annat så ger det ett smakprov på vart vi är på väg om den fortsätter i nuvarande takt.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Jag har Vista Ultimate 64Bitars Version och det go att köra detta.Bra Grafik alla Fall.Mvh.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
För då måste de göra en massa jobbigt hår.
Finns nog en god anledning till att han blundar och är skallig.
Snabbt och enkelt ska det vara.

Britney Spears? 8-)

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Raytracar de äntligen eller är det fortfarande ful-3D?

Raytracing är inte mer "korekt" 3d än den rendering man använder i spel. Olika renderingsalgoritmer har olika fördelar och nackdelar. (Ren raytracing ger t.ex. extremt vassa skuggor, men snygga reflektioner) För bästa resultat kombinerar man metoder.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
De har smällt på enorma texturer bara. Inte så imponerande i sammanhanget.

Ja, och själva kortet är bara en jävla massa transistorer..
Du får inte realistisk sub-surface scattering genom att bara fläska på mer texturer. Det krävs lite mer tankeverksamhet än så..