Byta ut X360 mot PS3, värt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tyvärr finns inte det spelet ute i handeln nej, så tyvärr finns bara fortfarande 1 JRPG så vill inte påstå att PS3 är konsolen för JRPG än, dessutom har de största FF fans redan hoppat av serie, och påstå att serien inte förändrat sedan spel 6 är löjligt. Varför tror du så många avskyr spelet just nu ? Inklusive mig, 10 vad medicore, 12 var totalt ur kass. Serien dog mer eller mindre efter dess skapare "Hironobu Sakaguchi" Lämnade Squaresoft på grund att de gick ihop med Enix., Hanns senaste spel ör bland annat Blue Dragon.
I alla fall vill du ha JRPG behöver du en moddad PS2'a då flera stycken till i år släpps i USA. (EU har alldrig varit ett land som får många RPG's De flästa kommer alldrig hit )

Sedan btw någon som skrev 2 JRPG på väg här ovan till Xbox 360.

För övrigt är det lite fler JRPG på väg en 2.
Blue Dragon
Eternal Sonata
Infinite Undiscovery
Lost Odyssey
Far East of Eden: Ziria
Culdcept Saga

Sen några till jag inte minns namnen på.

I vilket fall som helst, 6000 kr är grymt mycket pengar, alldeles för mycket pengar för en konsol. Speciellt när utbudet är väldigt minimalt och inte ett enda spel som faller mig i smaken alls. Så för väldigt många är det totalt lönlöst att skaffa en PS3'a just nu

Sen att säga att den kan lira PS2 spel o.s.v fungerar inte riktigt, äger en PS2'a och kan spela de spelen endå, en PS2'a kan man få får ca 1k eller mindre, och en mycket bra investering.

Sen att babla upp om att Xbox 360 krashar, o.s.v hela tiden vist vist det kanske händer men det gör ju endå inte utbudet av spel sämre, och inte nog med det, du har garanti kvar på prylarna. Som sagt va, FEM FAN BRYR SIG OM KONSOLEN, utan det är spelen. Aka billigare konsoll + mer spel = Bättre en en förbannad dyr konsol och knappt några spel. För du har mer utbud.

Du måste ha missuppfattat mig totalt genom att skriva ett så långt och fint inlägg, jag påstår att Ps3 bara kommer ha massa J-rpg spel men inget annat exluisvt för den konsollen.

Jag är för 360 som har nästan alla dom bra spelen, och dom bra man inte kan spela på 360 kör man på Wii/PC men verkligen inte PS3.

Där är inga spel/hårdvara som motiverar att lägga ut så mycket pengar.

+ att det är bara rent och sjärt skit snack om att PS3 ska gå i sönder mindre än 360. 2 av alla jag känner som har ps3 ink min bror har haft problem med det. Och då är det 11pers, jag tycker 2 hela av 11 möjliga är jävligt dåligt.

Och fredag, def osv, sluta ändra era tycken hela tiden.

Först innan PS3 kom var det "öööhh ps3 kommer äga 360, det kommer vara 100ggr snyggare, grafik är allt blabalbla" sen när det kom och hadde mass problem var det, "öö det kommer en patch snart" Sen när bla annat COD3 kom till PS3 så var snyggare på 360 sa ni, "aaa, fysken är 100ggr bättre än 360" Sen sa ni att alla bra spelen ska komma till PS3 och det kommer bli så värt att lägga 7k på. Men vart är dom spelen, där är inga nu och inga till synes detta året.

EDIT: Förlåt, mena FF7.

Permalänk
Inaktiv

Dvärgen du är en redig fanboy du.

Problemet med 360 för mannen som gjort tråden är att han har en bra PC och de spelen du menar är så bra till 360 finns där fler och BÄTTRE till PC. Playstation har alltid kompletterat en PC bäst imo. Har man ingen bra PC är dock ett 360 köp väldigt motiverat.

Lär satsa på båda konsollerna jag, då PC spelande e för dyrt. 360 får ersätta PCn till spel. Wii intresserar mig mindre och mindre, kul varje fredag en timme på förfesten men alldeles för dyrt för det lilla man får. Den kostar ju mer än en 360 iom att kontroller är så apigt dyrt.

Tycker trådskaparn ska vänta och se vad som händer, att sälja 360n nu för en PS3 förefaller ganska meningslöst då han inte lär hitta fler spel där. Tålamod är en dygd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Dvärgen du är en redig fanboy du.

Problemet med 360 för mannen som gjort tråden är att han har en bra PC och de spelen du menar är så bra till 360 finns där fler och BÄTTRE till PC. Playstation har alltid kompletterat en PC bäst imo. Har man ingen bra PC är dock ett 360 köp väldigt motiverat.

Lär satsa på båda konsollerna jag, då PC spelande e för dyrt. 360 får ersätta PCn till spel. Wii intresserar mig mindre och mindre, kul varje fredag en timme på förfesten men alldeles för dyrt för det lilla man får. Den kostar ju mer än en 360 iom att kontroller är så apigt dyrt.

Tycker trådskaparn ska vänta och se vad som händer, att sälja 360n nu för en PS3 förefaller ganska meningslöst då han inte lär hitta fler spel där. Tålamod är en dygd!

Lite kanske:) Men inte mer än Sony riket är på Swec, men bra dator?
Nu ska vi inte överdriva, ett 7800 är lika bra som en ny född försöker pissa i motvind i de nya spelen, har själv 7800gtx i sli i min ena bruk och jag kan säga att det håller inte.

Håller dock med dig till större delen men att det finns bättre till Pc håller jag inte med om, har nästan slutat lira på mina kära datorer sen jag skaffa 360. Inget slår live och sitta och ha trevligt med alla som har mick.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Ehm, hela katigorier ja. FPS, TPS, Racinng och online. Vad är på väg till PS3? En uppsjö FF spel och massa linkade med annat namn och MGS. Vad mer som är värt att lägga ca 7k på?

Änsålänge finns där inget och inte inom detta året heller till PS3.
Visst där finns om du gillar FF, men tittar man på realse lstorna till ps3 så är över 80% multiformat.

Det finns 7000 titlar till PS2, eller ja, fanns, det lär ju vara fler nu. Du tror inte att någon v dem är FPS, racing eller onlinespel? Vad TPS är vet jag inte.

Klart det kommer FPS-spel till PS3, vilka har jag ingen koll på, jag har inte övervägt att köpa ett PS3, när det kostar 2-3.000kr så kanske, och när de är knäckta ;/

Racingspel suger ju, men det finns ju alltid riiiiidge raaacer. Klart det kommer komma massa onlinespel för PS3, något annat vore ju helidiotiskt.

"Som så många andra har sagt, gillar du spelen(dom få som finns) till PS3 så byt annars har du kvar din 360 som är precis lika bra som PS3 fast med mera spel."

Sådant jävla bullshit, PS3 har ju typ nyss släppts, finns ju inte mario galaxy, metroid 3 eller så till Wii heller, acceptera att det tar ett litet tag att få ut titlarna. Klart det kommer komma massa spel till PS3, och klart han kommer gilla flera av dem, jag är skeptisk till att 360 längre fram i tiden kommer vara lika bra som PS3 hårdvaru-/grafikmässigt, men klara fördelen är ju xbox live.

Men som sagt, gillar han speltyperna som är på microsofts konsoll bättre än de på sonys eller tvärtom? Dvs mestadels amerikanska eller japanska spel?

Men egentligen kunde han ju bara sälja sitt 360 och vänta tills han tycker att ett ps3 känns värt att införskaffa, synd att han förlorar pengar på affären bara.

Permalänk
Medlem

hade inte bytt min 360 mot en sprillans ny PS3:a inget snack om den saken! visst är jättesugen på PS3 men spelen tilltalar mig inte. Sen att Blue Dragon kommer (som för den delen ligger på 3 dvd skivor) gör ju inte saken sämre, forza 2 släpps i dagarna och är ett riktigt grymt spel (bättre än GT spelen enligt mig) and so on.

Detta är ju bara jag men som sagt vänta och avvakta och se till att fylla dina behov

EDIT: stavning

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
hade inte bytt min 360 mot en sprillans ny PS3:a inget snack om den saken! visst är jättesugen på PS3 men spelen tilltalar mig inte. Sen att Blue Dragon kommer (som för den delen ligger på 3 dvd skivor) gör ju inte saken sämre.

Känns bra med blu-ray nu ;). Men hur blir det då, ska man spara spelet på hårddisken? Det måste ju vara rätt så jobbigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Känns bra med blu-ray nu ;). Men hur blir det då, ska man spara spelet på hårddisken? Det måste ju vara rätt så jobbigt...

Jo shit ett spel som är 40+ timmar långt på 3 skivor. Det är ju lika jobbigt att byta skivor som FF7. OHNOES!

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Lite kanske:) Men inte mer än Sony riket är på Swec, men bra dator?
Nu ska vi inte överdriva, ett 7800 är lika bra som en ny född försöker pissa i motvind i de nya spelen, har själv 7800gtx i sli i min ena bruk och jag kan säga att det håller inte.

Håller dock med dig till större delen men att det finns bättre till Pc håller jag inte med om, har nästan slutat lira på mina kära datorer sen jag skaffa 360. Inget slår live och sitta och ha trevligt med alla som har mick.

Lite partisk e man alltid.

Jo tyvärr äre så med PC att även om det där motsvarar mitt 1800xt så får jag erkänna :~( att ja de börjar bli för gammla. Känns mer motiverat för mig att köpa 360n för 3000 än att uppgradera datorn för 7000 så därför lutar det mot 360 till hösten.

När det gäller FPSer tycker jag PCn ligger bäst till, dock glömmer de alltid den viktigaste grejen. Något som konsoller i regel har. COOOOOOOP!

Har snart lirat genom Resistance, dock inte en sekund i single player. Lirar bara när här e polare. Också lirar jag online, måste säga att Resistance har ett sjukt bra onlinesystem där den hittar matcher i ens egen skill level åt en. Blir alltid kul och spännande. Jävligt bra online spel det där. Det jag saknar i PSN är att ens friends i PSN blir överflyttade till spelen. Att det finns en koppling däremellan så att säga.

Som sagt trådskapare. Tare lungt och avvakta, båda konsollerna har skitschyssta spel men de har inte fått ut den feta vågen än.

Permalänk
Avstängd

Dvärgen?
Ändra mina tycken? Om du tror jag är sony freak fortfarande, hade jag inte haft en jävla ps3 då och kört fredag predikan hela tiden?

Jag tycker varken 360,ps3 är bra atm, fattar du nu, eller ska jag försöka skriva det på ett annat sätt så du förstår?

Ps2 har ett par hundra fler JRPG än någon av konsollerna som finns, ps3 HAR större stöd från Japan, duh, vilket kommer ge dom fler JRPG.

Vart fan försvarar jag Ps3 som du verkar få det att låta.

"Håller dock med dig till större delen men att det finns bättre till Pc håller jag inte med om, har nästan slutat lira på mina kära datorer sen jag skaffa 360. Inget slår live och sitta och ha trevligt med alla som har mick."

Tar inte bort det faktum att flesta 360 spelen kommer till PC, voip börjar bli standard, annars finns vent/ts.
Live kostar, mp på pc gör det inte.

Om någon försöker försvara EN konsol är det DU, som hela tiden försvarar 360.

Jag kan iaf se det från båda hållen, Ps3 har inget att erbjuda mig nu, 360 har inte heller något att erbjuda mig nu.
När (OM) Trusty Bell och Blue dragon släpps kanske jag köper mig en 360.

Så dvärgen, sluta med ditt jävla skitsnack.

Permalänk
Medlem

ON TOPIC Jag tycker inte du ska köpa en PS3:a i dagsläget då jag tror du kan ha roligare för tillfället med din x360 efter det FINNS mer speltitlar till x360 än PS3n(då räknar jag INTE in alla PS1 och PS2 titlar).

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Dvärgen?
Ändra mina tycken? Om du tror jag är sony freak fortfarande, hade jag inte haft en jävla ps3 då och kört fredag predikan hela tiden?

Jag tycker varken 360,ps3 är bra atm, fattar du nu, eller ska jag försöka skriva det på ett annat sätt så du förstår?

Ps2 har ett par hundra fler JRPG än någon av konsollerna som finns, ps3 HAR större stöd från Japan, duh, vilket kommer ge dom fler JRPG.

Dock har Wii störst stöd just nu och antagligen som det ser ut nu så kommer Wii bli den nya platformen för JRPG.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Det finns flera anledningar att inte byta till PS3 i dagsläget. Dessa anledningar är:
- Finns många högljudda enheter
- Dyr!
- Dåligt utbud av bra spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Det finns 7000 titlar till PS2, eller ja, fanns, det lär ju vara fler nu. Du tror inte att någon v dem är FPS, racing eller onlinespel? Vad TPS är vet jag inte.

Klart det kommer FPS-spel till PS3, vilka har jag ingen koll på, jag har inte övervägt att köpa ett PS3, när det kostar 2-3.000kr så kanske, och när de är knäckta ;/

Racingspel suger ju, men det finns ju alltid riiiiidge raaacer. Klart det kommer komma massa onlinespel för PS3, något annat vore ju helidiotiskt.

"Som så många andra har sagt, gillar du spelen(dom få som finns) till PS3 så byt annars har du kvar din 360 som är precis lika bra som PS3 fast med mera spel."

Sådant jävla bullshit, PS3 har ju typ nyss släppts, finns ju inte mario galaxy, metroid 3 eller så till Wii heller, acceptera att det tar ett litet tag att få ut titlarna. Klart det kommer komma massa spel till PS3, och klart han kommer gilla flera av dem, jag är skeptisk till att 360 längre fram i tiden kommer vara lika bra som PS3 hårdvaru-/grafikmässigt, men klara fördelen är ju xbox live.

Men som sagt, gillar han speltyperna som är på microsofts konsoll bättre än de på sonys eller tvärtom? Dvs mestadels amerikanska eller japanska spel?

Men egentligen kunde han ju bara sälja sitt 360 och vänta tills han tycker att ett ps3 känns värt att införskaffa, synd att han förlorar pengar på affären bara.

Ja visst, PS2 har inget att göra med PS3, du kan fna inte räkna bakåt komplitabla spel till en ny maskin. Tps= third person shotter.

Givigtvis kommer det bra spel men inte nu och inte detta året men kanske nästa. Du kanske ska ta och titta på PS3 realse lista innan du svarar?

@definition:

Du är fortfarande det, du är exakt lika dan som Fredag är och Mbr var. Och ja, du kan sitta och läsa igenom PS3 tråd del 1 & 2 så ser du själv om du inte är alldeles för trång synt.

Du kan inte räkna gammla spel till en ny konsoll, då kan du liak bra köpa ett Ps2 och kalla den PS3 eller varför inte PS4?

Och visst finns det Vent osv men alla sitter inte i samma vent på en public server och nästan ingen har mick.

Visst kommer många spel till Pc från 360 och tvärtom. Inget att säga imot. Ta även som fakutm att alla dom få bra spelen som komemr till PS3 kommer till 360 ochså. Som kostar inte äns hälften och har ändå bättre grafik på alla sina spel.

Och visst Ps3 kommer bli bättre i slutet av denna gen men då kommer Ms med en ny ännu bättre så det kvittar väldigt mycket.

Så skippa skitsnacket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Det finns flera anledningar att inte byta till PS3 i dagsläget. Dessa anledningar är:
- Finns många högljudda enheter
- Dyr!
- Dåligt utbud av bra spel

Vet inte man egentligen ska räkna med att det finns högljuda konsoller då alla Xboxar låter mer även när deras läsare inte arbetar, menannars var det riktigt sagt, det är sjukt dyrt att köpa till kringsakerna här i sverige, jag räknade lite på det och om jag skulle köpt min PS3:a och alla mina saker i Sverige skulle det gått på ca 16000kr..... helt sjukt.

Tacka vet jag inport!!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

kan inte definition och Fredag sluta fanboya ngngång..

byt inte ut 360, den har många mer större titlar!

Permalänk
Avstängd

Xans och alla andra, varför måste ni jämt rättfärdiga att PS3 inte låter så farligt med att 360 låter massa jämt? Varje inlägg som svarar på att det finns PS3or som låter så kommer ni alltid med "360 låter ännu mera" och liknande komentarer, tror ni att det får PS3 att låta mindre eller vara mindre defekt?

Min 360 låter knappt något vid idle, och vid spel låter den nästan inget heller och det lilla den låter överröstas av min tv på normal volym. Det verkar som ni hörde den första boxen som kom ut och tar för givet att alla låter som jetplan/dammsugare......

xilli dom kommer aldrig att sluta med det, det är bara att acceptera och ha i åtanke att 95% av vad som kommer ur dom är ren BS och Sony propaganda.

Permalänk
Medlem

Jag får be om ursäkt om du tycker det är dumt sagt av mig :), jag brukar inte kontra med något sådant faktiskt, men i detta fallet då han redan hade en konsoll som låter MER så vare kanske lite dumt att lägga till som nackdel "låter mycket" då den överlag är tystare, eller?
Jag vet att de nyare modellerna är tystare och två av mina vänner har dem och de låter faktiskt inte mycket men inte lite heller, som du säger den hörs när man har TVn på "normal" ljudvolym

Jag har dock inte påpekat att den är mindre deffekt det låter jag experterna avgöra, dock kan vi faktiskt se på undersökningar att felfrekvensen är lägre på PS3:an än kryssboxen(skall återkomma med detta!, eller ska jag PMa dig så vi slipper gå mer off topic kanske? )

Sedan tycker jag att säga att 95% av vad två andra människor säger är progabanda och ankskit är lite taskigt även om de tycker om att glofirera lite väl ibland (no offense tilltalade, jag respekterar det ni säger!)

JAg står fast vid min såikt angående on topic, behåll x360 då det för tillfället finns mer spelvärda titlar till 360 än PS3(då räknar jag fortfarande inte in PS2 spel).

EDIT 1: Såg på en sida att MS har ca 50% mer exlsuiva spel till än Ps3, förvisso var det "bara" 33 av de 80 utlovade spelen som har släppts men 33 är ganska mkt mer än de 9 släppta spelen till Ps3

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
hade inte bytt min 360 mot en sprillans ny PS3:a inget snack om den saken! visst är jättesugen på PS3 men spelen tilltalar mig inte. Sen att Blue Dragon kommer (som för den delen ligger på 3 dvd skivor) gör ju inte saken sämre, forza 2 släpps i dagarna och är ett riktigt grymt spel (bättre än GT spelen enligt mig) and so on.

Detta är ju bara jag men som sagt vänta och avvakta och se till att fylla dina behov

EDIT: stavning

Hur ofta måste man byta? Inte som i Moonstone hoppas jag
Smart val av media där..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
Dock har Wii störst stöd just nu och antagligen som det ser ut nu så kommer Wii bli den nya platformen för JRPG.

Tyvärr kommer ju alla spel på Wii som inte blir bättre/fodrar den nya kontrollen se ut som bajs i jämförelse, det blir säkert schysst känsla i Metroid Prime 3 mot säg Gears of War men det kommer ju verkligen se ut som en påse skit i en skokartong i jämförelse. Och i just RPGs vet jag inte om den nya kontrollen tillför så mycket? Visst kan man svinga runt den lite istället för att trycka på knappar men hur länge är det roligare? Jämfört med om spelet ser ut som Wow istället för Final Fantasy III på DS ... ;D

Enda rätta är ju att äga Wii plus en annan konsoll (eller samtliga...) plus PC ;/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Och i just RPGs vet jag inte om den nya kontrollen tillför så mycket?

Den tillför otroligt låga utvecklings kostnader.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Den tillför otroligt låga utvecklings kostnader.

Menar du konsollen där? Visst lär det vara billigare att göra ett rpg på wii än ps3, iaf om man skall koda allt själv ifrån grunden, men jag vet inte, att svinga svärd/whatever med kontrollen kan säkert vara skoj ett litet tag men när det sedan finns 20 spel som gör det och man redan har gjort det i 200 timmar vet jag inte om det känns som något särskilt speciellt jämfört med att trycka på knappar, DÅ kanske jag hellre hade önskat mig fantastiska miljöer med bättre detaljåtergivning, något som både xbox360 och ps3 kan erbjuda mycket mer av än Wii.

Skapligt offtopic inlägget blev dock, ber om ursäkt för det, minns inte riktigt vad jag skrev i det första heller, om det var likadant ber jag om ursäkt för det med ;D

Någon nämde att ett xbox360spel tog upp 3 dvd-skivor, och jag tänkte på det konstanta bytet av skivor i Moonstone på Amiga, men vem vet, kanske fungerar samma lösning som man använde då även nu, dvs köpa två stycken externa hd-dvd-drivar till sitt 360 och vips slipper man byta skivor! ;D
Ohh så praktiskt!
Extradrive ftw!

Permalänk
Medlem

Jag har en 360 och jag är galet nöjd med den. Den har bra spel som Gears of War, Viva Piñata (fast man måste ändra locale till engelska, annars gå det inte att uthärda spelet), Lost Planet, Crackdown, Dead or Alive 4, Perfect Dark Zero och Kameo.
Det är de spelen som jag har som jag tycker är värda att nämna. Men som sagt, några riktiga RPGs finns inte ännu, men det kommer. Eller, Enchanted Arms finns ju, men det är inget som jag skulle rekommendera egentligen.

Jag motiverar detta med att PS3 inte har så mycket att komma med just nu. Förutom kanske Resistance: Fall of Man, men jag tycker att om jag inte får med 6 spel med en PS3 om man betalar dryga 6000:- för den så får det vara. Plånboken sved till rätt ordentligt när jag köpte Krysslådan för ett år sen. Så jag vill inte ens föreställa mig vilket hål i ekorrskinnet en PS3 skulle lämna.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Big_PHat precis! Det finns inte mycket PS3 spel i nuläget så om man ska ha en PS3 så är det egentligen lika bra att vänta till jul eller så(om man inte är galen som jag)

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Om det jag skriver är sant och baserat på fakta, hur är det då att trolla?

Förnekar du att 360 går sönder oftare än PS3 så är det ditt val, men det har inget med verkligheten att göra.

Tror du verkligen att Kojima ljuger när han upprepade gånger sagt att spelet inte kommer till 360 så får det stå för dig. Han har förklarat varför, och anledningarna är flera.

Det är bara EA och UBI som har mera folk än Sony. MS och Nin är som sagt inte i närheten, de går inte om ens om de skulle slå ihop sig. Inget jag hittar på, bara att kolla upp. Trenden visar tydligt att Sonys egna spel håller väldigt hög kvalitet, bl a tack vare det interna sammarbetet mellan sina egna studios och numera även tredjepart. Förbättringar/optimeringar och nya verktyg och andra tillgångar kommer snabbt till användning i mycket större grad än förut, även detta är bekräftat i flera intervjuer, och det kommer snart visa sina fördelar i kvalitetsaspekten på kommande titlar. Antalet är egalt för mig, den övergripande kvaliten är såklart viktigare. Jag nöter hellre på ett spel jag gillar, som MotorStorm, än att köpa flera titlar som jag bara spelar en gång.

Dock ska man komma ihåg att PS3 inte ens vart ute ett helt år än, kollar man utvecklingen för PS1 och PS2 när de låg i startgroparna så ligger PS3 över medel(ja, det finns grafer för detta, jag hittar inte på detta heller), och med så mycket som är under utveckling i nuläget så ser det mycket lovande ut. De fanns de som trodde att PS3 aldrig skulle kunna upprepa sin dominans ännu en gång, men allt tyder på att det går åt rätt håll. En långsam sommar gör ingen skillnad i det stora hela, när hösten är här så kommer det inte finnas många anledningar att välja en 360 före en PS3 eller ens en wii60 kombo. Det är just spelen som lockar, och numera även hårdvaran, och efter E3 kommer nog många sukta efter PS3 till bristningsgränsen.

För räknar man ihop de verkliga AAA-titlarna som är exklusiva och utlämnar multispelen, så vinner PS3 även i antal. Kvalitet i mängder går inte tyst förbi, så säljer man sin 360 till förmån till PS3 så är man inte bara trygg(ROD), det kommer finnas väldigt mycket kul att spela med!

Ett annat internt rekord Sony snart kommer slå är antalet samtidiga nedladdningar av ett speldemo via PSN, när de släpper Heavenly Sword-demot. Mer om det i rätt tråd...

Oväntat att man skulle hitta forumets största fanboy i den här tråden Javisst det finns tokmycket bra spel till PS3, eller inte. De tappar exklusiva titlar lika snabbt som paris hilton tappar trosorna. Att man från squares sida nu har sagt att man tvingas skjuta upp releasen av FFXIII för att det inte finns tillräckligt många PS3 är väl också ett tecken på hur bra PS3 säljer, eller? Vem bryr sig egentligen... köp den konsoll som har de spel man gillar och fokusera på det istället för att förpesta varje tråd som handlar om en konkurrerande konsoll med "min konsoll är VISST bättre"-trams.

Over and out....

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

HaHa... vad jag älskar dessa fanboys.. får mig alltid att dra lite på mungiporna:)

Jag bytte från xbox till PS3 och ångrar det, den står o samlar dam. Där har du min åsikt.

Nu får man försöka göra det bästa av det, stoppat i en 120Gib istället.. känns bra, sen spelar jag en del rub a dub.. och suger på det, men nån som heter uffe är uppenbarligen grym!:D

Hoppas dock verkligen att sånna som fredag lyckas vigla upp stämningen tillräckligt mkt för att PS3'or ska börja sälja bra.

Menar bara så det inte blir en dreamcast av att...

Dagen efter att PS3 släptes kunde man i växjö köpa en på ICA maxi, utan förhandsbokning?!? en månad efter till reducerat pris t.o.m;)

Visa signatur

PSN: K81Sweden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
kan inte definition och Fredag sluta fanboya ngngång..

byt inte ut 360, den har många mer större titlar!

Hur vore det att följa sitt eget exempel?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
kan inte definition och Fredag sluta fanboya ngngång..

byt inte ut 360, den har många mer större titlar!

Vem fan är det som fanboyar?
Du måste vara riktigt blind alltså.
Om han inte gillar utbudet kan han väll byta, har även sagt at utbudet är tomt till ps3 just nu.
Men en jävla fanboy som du själv kanske inte kan läsa sådant, jag vet inte. Suck.......

Jag har inte ens en jävla ps3, och kommer inte köpa någon förän FF13 kommer, du är riktigt jävla komisk, precis som dvärgen, xbox fanboys båda två.
Och ja, jag kommer köpa en 360 igen om ms fixar deras dåliga kvalite, samt när blue dragon kommer ut.
Och nej jag hade inte köpt en ps3 nu idag heller pga fläktproblemen.

Så, har du förstått något nu eller? Ska sluta läsa denna idiotiska tråden med jävla småbarn som inte kan tänka.

Nu får jag väll en varning,avstängning för jag låter upprörd, men är så jädra trött på folk som slänger ur sig skit.
Ha så skoj i denna tråden, bye.

Permalänk
Avstängd

Dom flesta slänger ur sig skit inkl du själv. Att du påstår dig inte vara fanboy är också smått komiskt(inget illa med det).